ankiewalvis.reismee.nl

Vervolg Oman 2012 Eid

Dag Allemaal,

wat leuk weer om jullie reacties te lezen! Ik voel me zeker niet zielig!

Zo te lezen hebben jullie het tropische weer achter de rug...........ik doe hier niets en het zweet stroomt van mijn gezicht......overdag 40 graden en in de nacht nog 30.......heerlijk..... zo zeker zijn van de zon....

Zoals gewoonlijk vliegen de dagen voorbij.......voor S&K en hun team drukke dagen, volle boten en volle villa, omdat mensen extra vrije dagen hadden.

Het was nl einde van de Ramadan, hier noemen ze het Eid en je wenst elkaar

“ Eid Mubarak “ (prettige Eid). Het was alleen niet makkelijk te plannen, want de imaam van de moskee moet de nieuwe maan zien en dan is de ramadan voorbij.Dat kan in de verschillende landen een dag verschillen. iedereen zat dus te wachten of het zaterdag of zondag zou zijn en de ramadan was extra zwaar, omdat het nu midden in de hete zomer is geweest. Het is een viering van het geloof, vrede, vriendschap, eenheid. Geven en ontvangen en veel zoetigheid......

Zondag was het eindelijk zover en iedereen was mooi gekleed, mensen op straat in hun beste kleurige kleding en uitgelaten stemming.De vrouwen van het Extra Divers team en ook ik in lange jurken op de boot, wat erg gewaardeerd werd door de Omani. We zaten wel de hele dag op het water en het team moest hard werken, omdat er veel duikers waren, dus geen tijd om Khasab in te gaan en foto’s te maken van de vrolijke mensen.

Voor de een duurt het 2 dagen, de ander 3 en veel winkels, banken zijn een hele week dicht, de scholen zelfs langer.

Gisteravond waren we uitgenodigd bij de buurman Ali en zijn gezin om te komen eten.

Een rond vloerkleed met veel pannen en schalen gevuld met snoep, fruit, noten, koeken. We zaten om het kleed heen en kregen rijst met soort goulash van geitenvlees. Ali en zijn vrouw hebben kinderen van de leeftijd van 6 tot 22 jaar en zijn oudste dochter heeft een meisje van 2 jaar. Ze kwamen allemaal langs en ook andere familie, een man met 2 vrouwen, waarvan de een een metalen masker droeg, die hier gebruikt worden. Interessant om mee te maken en met de kinderen erbij een vrolijke bedoeling. Meisje van zes doet spelletjes op de computer en ze kennen hier “spongebob”, maar ook Dora en de Disney figuren vanzelfsprekend.

De dagen ervoor was het ook gezellig druk, ik heb leuk gesnorkeld met Julia, wiens man Adrien wel dook, en twee Engelse jongens, die allen nu in Dubai werken. Een paar avonden zijn we met alle villa gasten uit eten gegaan bij het bekende Indiase restaurant en ook een keer naar de bar van Golden Tulip Hotel voor cocktails en shisha (waterpijpen). Voor de shisha hebben ze een aparte tent met groot tv scherm voor voetbal! Allemaal mannen daar natuurlijk! Ik heb niet gerookt, zoals jullie wel begrijpen.

Met Julia en Adrien gezellig kletsend kwamen we erachter, dat zijn ouders in Poppel wonen, hoe bestaat het! Jammer dat zij niet langer bleven.

Het is ook leuk dat ik hier een stel mensen uit Khasab tegen kom, die zich mij herinneren van 2 jaar geleden! Een gesprek is niet te voeren, maar met gebaren snappen we elkaar.

Het snorkelen is geweldig, geen moeite met het niet duiken.......ik zie meer haaien en schildpadden dan de duikers, gister zelfs een rog met veerstaart in het zand! Geluk is wel dat ik al zoveel duiken heb gemaakt, want wat ze zien heb ik meestal wel al eens gezien, zou ik natuurlijk wel weer willen zien en ik mis het zweven onder water, maar ik ben in het geheel erg tevreden........Gister zag ik een rog uit het water springen, snel water in voor een date........maar het was het no show.......hij was alweer verdwenen!

Weer een heel verhaal, maar de Eid meemaken was ook erg interessant !

Veel liefs uit Khasab van @nkie

Karmijn

Wat een leuk verhaal!
Is het eerste keer dat je een suikerfeest hebt meegemaakt
?(!) Echt een kijkje in de cultuur.
En in de natuur! Op naar een echte tete-a-tete met een rog!

Hidde en Bep

Spannende verhalen weer. Snorkelen is toch ook wel mooi. Vanavond met Karmijn een hapje gegeten bij een Italiaans restaurant in Amstelveen. Was heel gezellig. Geniet er nog even van, want ik heb het idee dat het weer hier volgende week gaat omslaan.

jelly

Lieve ankie,

Dat snorkelen lijkt me ook wel wat voor mij.
Heerlijk tussen al dat moois.
Een gekke gedachte, maar misschien had ik wel meegekund. Nou hier is het ook mooi, te beginnen met de tuin. die is prachtig nu. De Oleander van mijn moeder staat rijk te bloeien.Ze groet ons. Geniet maar lekker door en slurp de ervaringen van het suikerfeest en onderwatermoois lekker op.
Ik zal je wel gauw weer zien. Dinsdag en woensdag is het in elk geval stralend weer. De zonnige groetjes,
Jelly

Jouke en Monique

Lieve Ankie, wat heb je weer een leuk verhaal geschreven, wij hebben het met plezier gelezen Ă©n natuurlijk de foto's bekeken, Ă©nig en wat zie je mooi bruin!!
Lieve groet en knuffels van Jouke en Monique