ankiewalvis.reismee.nl

GEEN LEUK AVONTUUR

Lieve Lezers,

Jammergenoeg is geen bericht toch niet altijd goed bericht.

In Kabalebo in het binnenland heb ik vier prachtige dagen gehad, daarover later meer, maar de laatste nacht werd ik ziek, vreselijke diarree. Wel met het vliegtuigje mee terug naar Paramaribo gevlogen, maar direct mijn bed in in het Eco Resort. Ik kon nog geen 5 minuten rechtop zitten.Omdat ik ook misselijk was lukte het me niet om genoeg te drinken en zondagavond heeft de hotel dokter mij persoonlijk naar het ziekenhuis gebracht. Waar maak je dat nog mee?

Drie dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen. De doktoren vond ik goed, maar twee derde vd verpleging vond mijn infuus niet belangrijk. Daarvoor lag ik in het ziekenhuis, dus als hij weer stopte, riep ik ze erbij tot hun ongenoegen. Na 2 dagen ploeteren mocht ik ORS gaan drinken om dat uit te proberen en dat lukte, omdat ik een anti misselijkheids middel kreeg. Toen werd ik tot mijn opluchting ontslagen en kon terug naar het resort.

De dokter denkt, dat het een virale infectie is, maar de kweek duurt natuurlijk een tijdje, dus nog geen uitslag.

Intussen is het vrijdag en mijn darmen willen nog steeds niet. Mijn energie houd ik op peil door liters ORS te drinken, wat met de pillen lukt, en dieet te houden, maar ik moet steeds een wc in de buurt hebben. Een erg nare situatie.

Gister ben ik wel zoals gepland met de bus naar het binnenland gegaan. Nu zit ik in het Resort Berg en Dal in een prachtige lodge. Het huisje staat op palen tussen de bomen, dus zittend op mijn balkon zit ik ook tussen de bomen. Gister daar de middag doorgebracht, vlinders gezien en bij schemering de geluiden van de nacht, prachtig. Wel even brrr...... was , dat er een knots van een cicade ( insect )op het hek vh balkon kwam zitten. Hij liet zich echter uitgebreid fotograferen en is een mooi monster. In andere landen hoorde ik ze wel bij hitte en in de avond, zoals je de krekels hoort, maar zag ze nooit. Toch een cadeautje.

De lodges zijn heel smaakvol ingericht met een hemelbed. Ik sprak iemand, die zei, gelukkig kunnen de hagedisjes ( tjeetjaks voor mij ) dan niet op bed vallen!!!! Ze eten wel de muggen voor je op, zei ik!

Vanmorgen zag ik kleine zwarte aapjes in de bomen en een agouti ( goudhaas) snel weg schieten. Rondgewandeld en bij het zwembad gezeten.

Het is hier prachtig, maar nog mooier ,als ik niet aan de wc gekluisterd zat!

Van Kabalebo ga ik een ander verslag maken. Op zich heb ik nog ruim een week voor mijn terugvlucht, maar ik vrees met steeds grotere vreze, dat ik eerder terug zal moeten.

Ensh Allah! Jullie horen van me.

Veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

jelly

Lieve Ankie,
Vandaag mijn mail ontvangen?
Als ik dit nu weer zo lees, valt het vies tegen met de gezondheid van jou.
Ik leef met je mee en zet voor je neer dat je gauw een omslag krijgt.

Beren sterkte gewenst en opladen door te kijken naar al dat moois hoop ik.

Knuffels en liefs van mij

marlou

lieve Ankie, pfff wat een pech! hoop dat het snel beter met je gaat! ga voor je duimen, kaarsje aan. Beterschap!!!!!

LIefs van LOu

Bep de Vries

Hoi Ankie, wat een tegenvaller. Hoop dat je toch een beetje opknapt en nog wat kunt genieten. Ben benieuwd naar je belevenissen op Kabalebo. Liefs Bep

hermahulscher@hetnet.nl

Lieve Ankie

Wat een pech....ik voelde dat er iets niet goed was en erg blij dat je nu iets post.
Ik hoop van harte dat je opknapt en nog kunt genieten.
Denk aan je...heel veel en heel veel liefs
Herm@

Monique

Lieve Ankie, wij hadden al contact maar ik wens je nogmaals, ook namens Jouke, snel beterschap zodat je hopelijk nog kan blijven en genieten van al het moois daar. Liefs, Monique

marlou

Lieve Ankie, moet steeds aan je denken, hoop dat het ondertussen al veel beter met je gaat!
liefs van Marlou

atty

Lieve Ankie, hoop dat als je dit ontvangt, je verder aan het opknappen bent. Wat een ellende, en dan ook nog in het verre buitenland. Alle goeds, veel beterschap. En zet aub even op dit blog hoe het nu met je is. Xx

suzanne

Oh nee Ankie!! wat vreselijk naar en ellendig moet jij je voelen zeg, bah!hopelijk voel je je gauw beter en kun je de reis nog mooi afsluiten! liefs suus

Jelly

Ik zou helemaal vergeten dat je ook veel moois meegemaakt hebt en hebt gezien.
Wat een mooie vlinders zeg en de foto's zijn dik in orde hoor.
Een leuk aandenken om de schaduw te verdrijven.
Hoe gaat ie nu?

Een lieve groet van Jelly

Liefs,
Jellu

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!