ankiewalvis.reismee.nl

Karmijn is DUIKER!!!!

Karmijn heeft haar Open Water Brevet gehaald!!!!! Heel fijn vind ik dat!

We hadden het erover dat water niet haar element is zoals het mijne en de cursus zelf was best zwaar. Alleen al het wetsuit, dat heel strak moet zitten, aantrekken was de eerste keer een hele klus. Ook moeten er in het zwembad onder water allerlei adem oefeningen en op en af doen van het master gedaan worden. Echt niet eenvoudig! Sandra is met haar begonnen en Dennis heeft het overgenomen en haar laten zien hoe leuk duiken is en waarom je al die oefeningen moet doen en herhalen. De laatste dagen kon zij hem helpen, omdat hij mensen moest begeleiden, die wel enige jaren geleden hun brevet hadden gehaald en dachten, dat ze het konden, maar veel slechter doken dan Karmijn!

Ik ben een paar keer mee geweest op de boot en kon snorkelend zien hoe het onderwater ging. Heerlijk vond ik het! Ik genoot ervan om het te zien en dan later te bespreken wat ze allemaal gezien had.

In de eerste dagen ben ik met Karmijn tochtjes gaan maken. Er waren geen gasten, dus dat kwam goed uit. Met een 4 wheel drive auto zijn we de omgeving gaan bekijken. Het prachtige uitzicht op de Fjord Najd, het acacia bomen park met de geiten, de rotstekeningen en het Fort van Khasab. We wilden naar een afgelegen strand, dat ik kende, maar werden gewaarschuwd, toen we er aankwamen, dat er 2 mannen erg stoned waren. De eerste keer dat ik ermee geconfronteerd werd bij de Arabieren, tja, ook hier.

Wij wilden gaan zwemmen in zee, dus gauw een ander strand gezocht.

De volgende dag de bergen in. Het hoogste punt, waar we kunnen komen is 1800 meter en de kale rotsachtige bergen met hun aarde kleuren vind ik elke keer weer prachtig. Karmijn gelukkig ook. We zijn helemaal door gereden naar dorpen, waar ik ook nog niet geweest was en gepicknickt op de rotsen. De weg is niet geasfalteerd, dus niet makkelijk te rijden, maar intussen heb ik het al een paar keer gedaan en vind het ook leuk.

Daarna begon de duikcursus. We hebben op Kerstavond kalkoen gegeten met Sandra, Kurt, Dennis, Matt, de andere instructeur, en nog een vriend van S+K. Met Kerst zelf waren er volle duikboten, dus moest iedereen werken. Ik had het rustig, want de meeste duikers logeerden ergens anders.

Vorige zaterdag zijn we op de traditionele Dhow boot de fjord in geweest. Daar wonen bultrug dolfijnen en we hebben ze 2 keer uitgebreid gezien. Iedereen wordt er altijd vrolijk van! Wij hebben verder geluierd, zijn niet eens gaan snorkelen. Als je op zee hebt gedoken en gesnorkeld is wat je in het fjord kunt zien minder interessant. En gezellig met elkaar in het zonnetje liggen hadden we hier nauwelijks gedaan.

Vanmorgen is Karmijn weer vertrokken en nu zit ze in het vliegtuig terug naar Nederland.

Goede vlucht en ik mis je, Karmijn!

Ik ga weer proberen wat foto’s te uploaden, maar internet doet af en toe erg moeilijk.

Een goed jaarwisseling voor jullie allen! Ik zal snurkend ( echt, tegenwoordig wordt ik wakker van mezelf!) 3 uur eerder dan jullie het nieuwe jaar ingaan! Liefs van @nkie

Reacties

Reacties

jelly

Klinkt goed!
Fijne jaarwisseling om 21.00 uur morgen.
Zal aan je denken.
Leuk dat Karmijn zoveel heeft kunnen doen, lekker genieten samen met jou en ook nog een duikbrevet gehaald heeft.
Gefeliciteerd Karmijn !

Liefs,
Jelly

marlou

Lieve Ankie, Wat een fijne berichten om te lezen!
Mooiste wensen voor jou in 2015!
Vooral veel vrolijkheid, warmte en gezondheid toegewenst en....dat we elkaar weer 's "live" treffen in Nederland (met mooi weer :-) zin om bij te kletsen, heel blij met dit communicatiemiddel, je brengt de warmte naar ons toe! wil je Sandra mijn speciale groeten overbrengen? Kus van Lou

Tineke.v.d.Pol

Wat heerlijk voor jullie dat het zo leuk is geweest, voor Karmijn een goeie vlucht en zien haar vast weer in Amersfoort ,en Anky voor jou een hele fijne tijd daar , genieten hoor!!!!!
liefs van ons , Henk en Tineke.

Tineke.v.d.Pol

Het aller beste voor het nieuwe jaar!
gr , Tineke.

herma

Lieve Ankie
Wat een warm verhaal, in alle opzichten. Gefeliciteerd Karmijn,met je duikbrevet.
Een gezellige jaarwisseling om 9 uur....ik zal een wijntje nemen op jou...
Liefs Herma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!