ankiewalvis.reismee.nl

EEN GROET UIT KHASAB, OMAN

JA, JA, ik kon het niet laten om even naar Khasab te gaan om mensen te zien, warmte te halen en te snorkelen.

Intussen ben ik hier vier dagen en nog een weekje te gaan.

Het was weer een warm ( letterlijk en figuurlijk) welkom hier. Bij aankomst in de avond meteen met Sandra en Kurt uit eten gegaan en bij gekletst. Daarna nog naar Aisha en familie (buren), want ze hadden al naar me gevraagd.

De volgende dag, vrijdag, niet op de boot gegaan, want ik “moest” met hen lunchen om iedereen te zien. Ik geniet ervan om de bedrijvigheid van de grote familie te zien, echt praten lukt nog steeds niet, omdat we te weinig van elkaars taal kennen, maar Fatima, een dochter spreekt wel Engels, dus het belangrijkste krijg ik te horen. Althans de goede dingen, want hun problemen delen ze niet, dat weet ik van Sandra, die via via van alles hoort.

Gister ben ik mee geweest naar Aisha’s moeder en familie. Vorige winter ben ik er ook geweest en toen was haar vader erg ziek. Hij is anderhalve maand geleden overleden, dat had Aisha mij verdrietig via een what’s app boodschap laten weten. Haar moeder mag nu 4 maanden en enige dagen niet het huis uit en ze laten haar niet alleen. Niet dat dat zo snel zal gebeuren, want er wonen nog 2 zussen met echtgenoten en kinderen in huis, het is een zoete inval, ook toen haar vader zo ziek was. Van jong tot oud krioelde eromheen.

De plek, waar zijn stoel had gestaan was nu leeg. Of dat bewust is weet ik niet. Ik eet natuurlijk weer mee op de grond en met mijn handen, ik geniet ervan.

Twee keer mee geweest op de boot om te snorkelen. Er is vergeleken met de winter niet veel wind ( golven), zelfs heerlijk om in bikini op de boeg vd boot te zitten tijdens de rit naar de duikplekken. Gister twee uur en vandaag twee en eenhalf uur in het water gelegen.

Prachtige koralen, gaaf en heel groot met alle vissen, die erbij horen. Vaak en veel kleintjes en daartussen af en toe schildpadden, egelvissen ( 50cm) en de haaien ( 100cm), die vandaag wel op een voor mij bekende plek aan het cruisen waren, maar gister op een andere plek niet. Papagaaivissen zijn er veel, mooi gekleurd of jonge bruine in grote groepen. Ik ben nog nooit hier in oktober geweest en ook de zee heeft seizoenen.

Ik hoor net van duikers hier in de villa dat het water 31 graden was, heerlijk!!!! Vandaar dat ik het zo lang in het water uithoud.

De temperatuur is sowieso hoog voor de tijd van het jaar, overdag 34 tot 38 graden en in de nacht koelt het nauwelijks af. De Omani zitten dus nog steeds binnen bij de airco, alleen die maffe Europeanen willen buiten zitten!

Lucky, “onze” hond heb ik ook gezien. Hij lijkt wat mager, maar door de hitte is zijn vacht dun, wat goed voor hem is. Hij heeft een nieuw jong maatje, want de vorige Rox is doodgeschoten door buren, die hem niet op hun terrein wilden hebben. Ja, zo gaat dat hier. Ik daarom toch blij dat Lucky in zijn hok blijft, maar ja, wat is goed?

Sandra en ik zijn een eind met de honden gaan wandelen, maar daar heeft ze natuurlijk niet elke dag tijd voor. Gelukkig wel regelmatig.

Nou, jullie zijn van de belangrijkste dingen weer op de hoogte, morgen ga ik, voor de hoeveelste keer????? de Dhow tocht in het fjord doen om de dolfijnen te zien. Karmijn, Karin en Joos hebben dat ook met mij gedaan. Altijd leuk vind ik.

Het is dus genieten voor mij hier en ik stuur jullie wat warmte,

want ik hoorde dat de zon er wel is.

Veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

jelly

Fijn dat het warm is en je een warm welkom hebt.
Hier is wel zon maar is het heel erg koud met een harde oostenwind. 's nacht lichte vorst en overdag tussen 5 en 10 graden. Heb een warme muts gekocht, maar fietsen is te koud. Jammer dus! Door problemen met de pastorie(wateroverlast) waar wij met de familie zaten , zitten Harry en ik nu als bij toeval in een veel mooiere accommodatie (heel veel glas) in het bos aan het riviertje de Dinkel. Daar boffen we weer mee. Kunnen we achter glas in de zon luieren. Zoveel mensen kan ook wel eens vermoeiend zijn, hoewel ze me wel hebben verwend. Een prettige voortzetting van je heerlijke warme zon en water vakantie. liefs, Jelly

karin

lieve Ankie, Wat heerlijk dat je er weer bent! Die temperaturen klinken heerlijk nu het hier al weer nachtvorst geeft! Leuk om de bekende namen en plekken weer te horen. Toevallig zaterdag nog het filmpje met de dolfijnen gekeken met zus en zwager van J. Iedereen was enthousiast. Nog heel veel plezier en warmte, veel liefs, KenJ

marlou

lieve Ankie, wederom heerlijk om te lezen, je geeft met je berichten de warmte als het ware door...mmmm lekker.....liefs voor jou en ook aan Sandra. xxx van Marlou

Karmijn

Ah.. Lucky, boot, buurfamilie, koraal.. Klinkt allemaal eventjes heel dichtbij en heel ver weg. Veel plezier!!!

Car

En......waren de dolfijnen ook weer blij om jou te zien?
Geniet van deze week Ank!!
????????

herma

Heerlijk voor je om daar weer even te zijn.
Groot gelijk..........het is hier zo koud! Brr
Wat leuk dat je dan zo enthousiast ontvangen wordt he?
Ik kan het me voorstellen.

Liefs Herma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!