ankiewalvis.reismee.nl

Tofo 2

lieve Allemaal,

Het was een gezellige week, Michelle bleek een topvrouw, hard werkend, maar ook in voor een feestje. Vorige week zondag ben ik met haar en Lisa uit geweest. Er werden in een restaurant Tonga dansen uitgevoerd. Afrikaanse dansen van de Tonga stam. Vooral veel snel heupen werk, ze deden een soort competitie wie het best kon dansen. Ook Lisa deed mee, erg leuk. Ik heb me er niet aan gewaagd, maar stond met Michelle aan de kant mee te wiegen.

Mijn collega’s hebben hun duik diploma’s gehaald, maar verder was het deze week een ziekenboeg. Bijna allen hadden iets, rugklachten, darmklachten, oververmoeid ook, denk ik. Joakim, mijn snorkelmaatje kneusde een rib en kon niet meer mee op Ocean Safari. Het uit het water op de boot klimmen, vooral als er veel golven zijn, is voor iedereen een klus. Je wordt wel de boot in getrokken, maar komt er vaak niet ongeschonden vanaf. Gezien mijn leeftijd en dat ik hier terug ben gekomen, wordt ik wel apart behandeld, waar ik blij om ben. Ik moet kijken welke kapitein er is, want de ene laat me bij de motor aan de achterkant erop klimmen, wat mij alleen lukt en de ander wil dat niet, maar trekt mij bij mijn bovenarmen de boot op.

Wat het resultaat van de ocean safari’s betreft hebben we nog steeds geluk!!! Ik heb er weer vier gemaakt en elke keer een walvishaai gezien! Gister herkende ik hem zelfs van een vorige keer, omdat ik de lidtekens op zijn staart al eerder had gefotografeerd. En twee andere keren zagen we er zelfs twee. Het zijn zulke mooie dieren met hun stippen patroon en naast ze zwemmen is een hele eer! Zij zwemmen dan langzaam en ik op z’n hardst, af en toe hoofd boven water om meer adem te happen dan door de snorkel. Ook manta’s in een flits gezien, maar geen dolfijnen. Het zicht onderwater is slechter geworden. Meer plankton/ eten voor de dieren, maar minder zicht voor ons.

Met France, de nieuwe coordinator voor de sociale projecten, zijn we naar een school gegaan waar ik vorig jaar ook ben geweest. Hij besprak hoe we hen konden gaan helpen. France wordt nog ingewerkt en Michelle is dat ook aan het regelen. Je blijkt in dit project niet verplicht te zijn om met de sociale projecten mee te doen, maar ik vind het leuk. Iedereen ging wel mee naar Engelse les aan kinderen in het dorp, maar de meesten stonden alleen te kijken. Die les wordt door een ander georganiseerd. Onze school activiteiten moeten nog geregeld worden. Ik heb nog vier weken.

We krijgen zelf Portugese les van France. Hij doet erg z’n best, maar er is niet veel motivatie. Ik zelf vind het zo moeilijk, dat ik alleen als doel heb hallo op verschillende tijdstippen en andere beleefdheidstermen te leren.

In het weekend is het hier vrijdagavond en zondagavond feest. Zaterdags moet men bijkomen. Vrijdagavond zijn we met z’n allen uit eten gegaan. Vis en vlees in een heerlijke marinade op een hete tegel. Daarna aan de cocktails en uit dansen. Weer gedanst op de disco muziek met disco verlichting en al. Tegen 12 uur ben ik met Michelle naar huis gegaan, de anderen bleven nachtbraken. In bed dreunde de muziek nog door in mijn hoofd! Zaterdagavond hebben we zelf een braai georganiseerd. Michelle en een vriend van de dames bleken goed te kunnen braaien!

Michelle is vanmorgen vertrokken en ik hoop dat Katie terug komt. Ze was de hele week onbereikbaar, maar we gaan ervan uit dat ze er morgen weer is. Joakim vertrekt morgen. Zijn tijd zit er alweer op.

Het weer is aldoor zonnig geweest. Langzamerhand minder wind en vandaag, zondagmorgen, kijk ik naar een vlakke zee. Ik maak er een rustdag van. Het is afwachten wanneer ik dit verhaal kan verzenden, want we zitten al sinds vannacht zonder elektriciteit.

Overigens heb ik met veel plezier de dagboeken van Hendrik Groen gelezen! Een aanrader op onze leeftijd! Wat een humor en zelfreflectie !

Dank voor jullie reacties op mijn verhalen en heel veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

Karmijn

Lekker aan de dans, ik ben jaloers op je (in Leuven hier nog steeds niet kroegen gevonden waar je ook lekker kan dansen). Geniet van de zee, muziek en braais!

Herms

Het klinkt allemaal heerlijk warm en ontspannen !

Car

Klinkt heel leuk en actief daar Ank. Genoeg te beleven. Ja Hendrik Groen
is hartverwarmend. Eerlijk en strijdlustig als het nodig is.
Ik heb Selma net gelezen van Carolijn Visser. Met mijn leesclub van 5 dames
wordt het binnenkort besproken.
Veel liefs, we zijn hoesterig en verkouden geworden na de warmte van Tenerife.

Charlotte

Wel een andere ervaring dan vorig keer hè Ank. Veel safari’s , walvishaaien, leuke mensen, dansen en geen orkaan! Genieten, wens je nog 4 heerlijke weken toe in Tofo!! Liefs, Charlotte

Ria Stricker

Volgens mij is het afzien, hahaha.
Ik ben jaloers. Geniet er van. Hier vandaag een mooie dag maar vanaf vannacht wordt het weer slecht. Dus grauwe kuchten en veel regen. Later in de week weer winterse buien en lichte nachtvorst.
Ik verlang echt naar de lente.

Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!