ankiewalvis.reismee.nl

Tofo vierde week 2018

Lieve Allemaal, 

Het is weer en heerlijke week geweest. Vorige zondag begon met het maken van een snorkel trip in de lagune. Alleen ik met 2 gidsen eropuit. Er was zoveel te zien, van visjes, krabben tot levende schelpen en wel 12 zeepaardjes in 4 kleuren en verschillende maten! Genieten was het! Het weer was opgeklaard en is deze week zonnig geweest, maar nu  meer bewolking en regen, alles best!

Zondagavond naar de Live Music , de Tonga dansers. Toen ik daar aankwam vloog iemand om mijn nek! Het was een vd 2 Katie’s uit het Zuid Afrikaanse project en de andere Katie was er ook. Zo leuk om hen hier te zien en zij waren ook blij. Ik had hen Tofo aangeraden, maar ze waren vergeten dat ik er in deze periode ook was! We zijn uit ons dak gegaan met dansen! Ik heb zelfs met mijn heupen staan zwieren met de Tonga mensen! Geen gezicht, maar veel lol!

Op woensdagavond zijn we een sunset cruise met een ( kleine, vergeleken met Oman) dhow gaan maken. Zeilend in de lagune, cocktails, weer met een stel Mozambikaanse gidsen. Er was een groep flamingo’s, maar het water was te ondiep voor de boot, dus we zijn door het water dichterbij gewaad. Grappen over en weer met de gidsen en een mooie zonsondergang. Door de flamingo’s waren we te ver gegaan en zou de boot ons op een andere plek afzetten, maar ook dat bleek te ondiep, dus weer waden naar de kant, intussen dansend van de alcohol, in het donker! Och, och en dat op mijn leeftijd, heerlijk! 

Gisteravond hebben we samen tonijn op de tegel gegeten en naar de bars bij de markt. De 2 Katies kenden in die paar dagen Jan en Alleman en velen kenden de 2 Katies! Leuk, maar dat hangen aan een bar houd ik niet lang vol en ik was moe na de hele week, dus lag tegen 10 uur lekker in bed. Ze zijn vanmorgen vertrokken terug naar Domela Lodge en ik heb afgesproken mijn laatste vier weken daar heen te gaan, dus ik zie ze over 2 weken weer.

Maandag morgen vertrokken, Sonja, Sarah en Katerina met een taxi naar Maputo, want er vlogen nog geen vliegtuigen naar Inhambane. Dat betekende dat ook de nieuwe vrijwilligers niet konden vliegen, dus onduidelijk wanneer ze aankwamen. Twee aan twee hadden ze een taxi genomen en kwamen maandagavond en dinsdagmiddag aan. Een Zweeds echtpaar ( 50-60 jaar), ervaren duikers en reizigers. Een Engels meisje  en Amerikaanse jongen, beide rond de 20. Met het meisje, Amilia, deel ik nu mijn huisje. De eerste dagen zag ik ze niet veel, omdat ze ingewerkt moeten worden en Rasmus en ik ons eigen programma vervolgen. 

Drie keer deze week ben ik naar de school gegaan en daarna Ocean safari, wat drie keer door ging. Twee keer dolfijnen gezien, ook onder water, en een keer een manta rog en een schildpad, die adem kwam happen. Geen walvishaaien, die lijken met de toeristen te zijn vertrokken. De Katies zijn op een safari mee gegaan. Leuk want ze hebben dolfijnen gezien en ermee gezwommen, maar geen walvishaai, jammer.  

Donderdag bij het stranden van de boot maakte ik een flinke val, niet leuk. Bult op mijn hoofd en knie, maar gelukkig was ik verder heel. Ze duwen de boot door de golven heen om te vertrekken en op de terugweg vaart de boot met grote snelheid het strand op ( “beachen” noemen ze dat) Dan stopt hij dus abrupt op het zand en moet je je heel stevig vasthouden. Al heb ik het al tientallen keren gedaan, deze keer ging niet goed. Ik was boos op de kapitein en mezelf, maar weet niet of dat terecht was.

Vandaag een redelijk rustige dag gehad, gezwommen en gewandeld met Amilia. De rust doet me goed, want door de week is het een druk programma, maar ik geniet ervan.

Ik heb nog niet gelezen, dat er in Nederland geschaatst is, maar wel dat de eerste medailles met schaatsen binnen zijn.

Dank voor jullie reacties en veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

marlou

lieve Ankie, wat blijft het steeds weer een feest om zo met je mee te kunnen genieten! lijkt misschien een standaard reactie...maar iedere x dat ik je verhalen/foto's zie geniet ik mee! liefsssss xxx van LOu

lien

Ik hoop dat je omgeving op dit moment goed 'door' te komen is?

Je kunt vast wel goed reageren op je omgeving. Het lijkt mij niet eenvoudig. Ik denk aan je en wens je heel veel sterkte.

Hartelijks, Lien en Lola

jelly

Lieve Ankie,

Het lijkt me een paradijselijke en afwisselende week geweest voor je.
Het paradijs is hier ver te zoeken in menig opzicht.
That is life.

Lekker verder gaan met genieten en schudden met die billen.

Liefs,
Jelly

Jouke

Leuk te lezen dat je het naar de zin hebt. Ja, dat schaatsen gaat wel goed. 2 x goud, 2x zilver, 1 x brons na 2 dagen.

Karin

lieve Ankie,
Je ziet: na mindere week toch weer goeie week! Na regen......
Je hebt wel flink de beest uitgehangen lees ik!...heerlijk op jou leeftijd!!! Klinkt erg leuk. Het is wel anders dan vorige jaar, he, het lijkt dat het allemaal wel drukker/levendiger is dan toen.
Geniet ze de komende weken en pas op jezelf!
Dikke kus. Karin

marlou

schitterende foto's! je straalt helemaal x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!