ankiewalvis.reismee.nl

Aangekomen op Nosy Be

AANGEKOMEN op Nosy Be

De reis is goed verlopen, enige vertraging op Schiphol, maar die haalde we weer in.

Er is 2 uur tijdsverschil tussen Nederland en zowel Kenia als Madagascar. Op de luchthaven van Nairobi moest ik 5 uur zoet brengen, maar met wat eten, lezen en winkeltjes kijken was dat snel om. Nog zo’n 3 uur vliegen over zee naar Madagascar. Ook een vol vliegtuig van Kenyan Airways.

Een nieuw (ei) land voor mij, Madagascar. Wat zal het brengen? Na de gezondheids en visum formaliteiten stond er niet meteen iemand van mijn geboekte pension op mij te wachten. Natuurlijk werd ik door taxi chauffeurs benaderd, waar ik heen wilde enz. De truc om dat niet te zeggen, maar te wachten op iemand met een papier met mijn naam en/ of de naam van het pension werkte weer. Na tien minuten kwam er een man met die gegevens naar me toe. Niet ver rijden en rond 4 uur had ik een kamer met eigen badkamer, nog even genieten van de luxe.

Meteen in de omgeving gaan wandelen, want ik wilde niet door de schemer worden overvallen. Een drukke winkelstraat en markt, dat vind ik altijd gezellig. Alles te koop van schoolschriften, borden tot fruit, groente, vis en vlees in de open lucht met vliegen en al……Zaterdagmiddag gezellig druk met locale mensen.

De huizen zijn van steen. Het valt me op dat er muren om de grote huizen staan en overal tralies voor de ramen, geeft mij niet echt een veilig gevoel.

Het pension heeft een heerlijke tuin, daar nog lekker gezeten met een drankje. Tussen 6 en 7uur wordt het donker, binnen vis met salade gegeten en om 8 uur was ik moe, dus naar bed.

Maar ach, mijn kamer is aan de drukke straat kant en die drukte ging ook ’s nachts door. veel wakker geworden, maar ook weer in slaap gevallen. Het bed was heerlijk, daar zal ik nog aan terugdenken komende weken.

Zondag 2 Dec.

Al vroeg wakker, zon scheen en in de tuin ontbeten. De stad hier heet Ivato ontdekte ik tijdens mijn wandeling. Weer heel druk , nu zijn veel mensen keurig gekleed om naar de kerk te gaan. Ik ben even een kerk in geglipt, speciaal ook voor kinderen, wel 60% van de volle kerk waren kinderen. Ceremonie was niet aangepast aan kinderen en ik verstond het natuurlijk niet, na 20 minuten had ik het wel gezien. Geld kunnen pinnen: een flappen!! 10 000 AR is 2,40 euro, dus mijn portemonnee is te klein. In de tuin foto’s gemaakt van vlinders en karmijnrode Madagascar wevertje ( dank Els).

Tijdens de lunch was er een regenbui en om 2 uur ging ik naar het vliegveld. Daar toestanden, omdat ik te zware bagage had, maar met geld op te lossen. Ik verwachtte dit al.

Weer wat vertraging, zodat ik na een hobbelige anderhalf uur durende tocht door de wolken bij schemer landde op het eilandje Nosy Be. Een staf lid van frontier stond me op te wachten. Naar het hostel gereden. Het ligt met uitzicht op zee, maar dat zie ik niet in het donker. Op het dakterras andere stafleden ontmoet. Andere vrijwilligers liggen te slapen, zal ik morgen zien. Het is een zwoele avond. 30 graden en voelt vochtig aan. Heerlijk! Er wacht me een groot bed zonder verkeersader langs het raam! eerst even eten.

Plat Magalaski was rijst met garnaaltjes en spinazie heerlijk!

Maandag 3 dec

Heerlijk geslapen in mijn hemelbed. Het is acht uur en ik zit op ontbijt te wachten. Een paar vrijwilligers ontmoet. Voor het marine project zijn we met zes vrijwilligers deze week, ik de enige, die niet duikt, maar dat verwachtte ik al. Omdat ik niet weet wanneer ik hiervandaan vertrek, ga ik dit alvast uploaden, zodat jullie tot nu weten wat er gebeurd is.

Tot de volgende keer en veel liefs van @nkie


Reacties

Reacties

jelly

lieve Ankie,

Het gaat allemaal voorspoedig zo te lezen.
Fijn voor je.
En nu maar het water in en een lekker bedje na afloop.
lieve vlinder en vissengroet,
Jelly

Els

Lieve Ankie,
Wat fijn om weer zo'n mooi verslag van je reis te lezen. Ik ben benieuwd wanneer je deze reactie leest en wanneer je je verslag weer kunt vervolgen! Trouwens ook mooie foto's!
Lieve groeten!

Herma

Wat ben je weer dichtbij met zo.n mail.
Fijn dat je ons mee laat leven.
Ik ben vooral benieuwd naar jel uxe slaapkamer straks....liefs

Tineke

Hoi Ankie,
Zo te horen gaat het allemaal naar wens , en wat heb je al veel meegemaakt in de korte tijd dat je weg bent!
Zo ver weg en toch dichtbij , fijn en leuk te horen hoe het je daar toe gaat!
Nog geen last van de warmte , het is daar natuurlijk heel vochtig.
Ik hoop nog van je te horen! lieve groet , Tineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!