ankiewalvis.reismee.nl

Tweede week Naboisho

Lieve Allemaal,

Afgelopen maandag heb ik voor het eerst meegemaakt dat we naar de school gingen, die Keniaanse gidsen opleidt en naast ons kamp ligt. Elke vorige keer dat ik hier was, was de school gesloten, deels door vakantie en deels omdat de gidsen stage deden en daardoor niet op school waren. Deze keer moesten ze aan ons bomen in de buurt laten zien en erover vertellen. Onze gids Francis gaf ze feedback over hoe ze het deden. De meesten waren nog wat verlegen en praatten te zacht. Ze zijn pas 2 maanden bezig en sommigen moeten nog Engels leren, dus het was niet makkelijk voor hen. Leuk om mee te maken.

Met mijn foto’s zal ik jullie laten zien, dat ik weer veel moois heb gezien. De kleine welpjes kwamen we weer tegen, maar we dachten dat het andere waren. Zo kun je je met identificeren toch behoorlijk vergissen. Niels, de man van het Mara Predator Project kwam langs en liet het ons zien. Hij kent de leeuwen als zijn broekzak.

Donderdagmorgen bij het rondrijden zag ik dat het gras al behoorlijk geel begon te worden en bedacht dat de natuur ( niet ik) toch wel regen nodig had. Zowaar ’s middags hebben we een plensbui gehad, je zag de volgende dag meteen dat het gras groener werd! Daarna is het wat bewolkter en koeler gebleven, af en toe wat druppels, maar nog steeds lekker, dus ik klaag niet.

Vrijdagmiddag zijn we naar een “basis school” gegaan en hebben een video over wilde honden laten zien. We dachten met 12 tot 14 jarigen te maken te hebben, maar de leerlingen waren veel jonger, dus moesten we improviseren om onze vragen op hun niveau te stellen. Communicatie over wat je op school kunt doen en met wie je te maken krijgt is slecht, dus elke keer sta je weer voor verrassingen.

Met Helen en Andrew, het Engelse stel, ben ik druk bezig geweest met hun app. Zij werken er helemaal hard aan om het te maken en ze vertrekken a.s. maandag, dus ik wil het in de vingers hebben. De Amerikaanse vrouwen vertrekken ook. Dan ben ik over met de Belg, maar er komen 7 nieuwe vrijwilligers aan! Daar zie ik erg tegenop. Met zoveel mensen heb ik hier nog nooit gezeten ( ik voel me ook wel verwend) en wennen aan nieuwe mensen, die voor het eerst komen.

Dat is het voor deze week. Ik verwacht dat het uploaded beter gaat, want we kunnen nu bij de Gidsen school terecht voor internet. Ik moet alleen de tijd vinden om erheen te gaan.

Alle goeds voor jullie en een omhelzing van @nkie

Reacties

Reacties

Els

Lieve Ankie,
Wat 'n schitterende foto's! Wat bijzonder om zoveel verschillende dingen mee te maken. Met mijn klas ging ik vroeger wel naar Artis voor een les Eten en gegeten worden. Dat wordt wel heel duidelijk in jouw verhalen en foto's! Maar ook geboorte en dood! Zo gaat dat, maar heftig om dat allemaal van zo dichtbij te zien! Een warme omhelzing uit een druilerige Amstelveen ?

Aleid

Wat een mooi verhaal weer. Ik heb weer genoten van de prachtige foto's. Een stukje mee beleven weer.
Liefs Aleid.

Karin

Wat een super leuke foto's van al die jonge dieren! Fantastisch. Je boft maar!! Je zit er midden in, geniet ervan! Hier wordt het komende dagen lente, 15 graden, dus wij komen ook in de sfeer.
Veel liefs, Karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!