ankiewalvis.reismee.nl

5e week Naboisho

Tjee, wat hebben we weer veel gezien afgelopen week!  

De eerste keer een kill, recht voor mijn ogen, was een erg dubbele ervaring. We hadden al een uur een moeder cheeta met haar 4 grote jongen gevolgd. Ons geduld werd “beloond”, want we zagen hoe moeder de jongen achter een jong antiloopje aan lieten rennen, maar ze wisten nog niet wat ze moesten doen. Het jong lag still en zag een uitweg, dus rende weer weg. Tot drie keer toe, enfin ,bekijk de foto’s maar, want ja, ik heb toch wat foto’s gemaakt. Het was erg emotioneel voor me. Mijn hersens wisten dat de cheeta’s moesten eten, maar ik huilde en kokhalsde bij het zien van de kill.  Voor bijna alle toeristen en vrijwilligers is dat wat ze willen meemaken, maar voor mij is dit genoeg. Thuis ga ik naar een ander tv kanaal, als dit eraan komt. 

Maandag vertrokken 5 vd 11 vrijwilligers, een 62 jarige Engelse vrachtwagenchauffeur kwam aan, dus 7 in getal over. Donderdag vertrokken er weer 2, dus nog met z’n vijven. De mensen zelf zijn best aardig, maar ik was blij dat het aantal minder werd. Komende maandag vertrekt weer een jong meisje en dan ben ik mijn laatste week over met 3 mannen!  Een 19 jarige Amerikaan, de Waalse man en de vrachtwagen chauffeur. Niet echt een homogene groep! We zullen zien!

Onze gids Francis was zondag op verlof gegaan en de coordinator Caroline kreeg bericht dat haar dochter hoge koorts had, dus vertrok ook. Heel begrijpelijk, maar ze lieten ons achter zonder goede  begeleiding. De 2 overgebleven gidsen deden hun best, maar Francis en Caroline zijn er natuurlijk niet voor niets.  Ik heb daar erge moeite mee, omdat bijv de data niet goed gecheckt worden en de nieuweling door ons werd “ingewerkt”. Enfin we hebben geĂŻmproviseerd , program wat omgedraaid, het is gelukt en donderdag was Caro weer terug. Dochter was 2 dagen in zieken huis, maar weer thuis.

De scholen (kinderen en gidsen)hadden voorjaarsvakantie, maar vrijdag zijn we naar de lagere school gegaan, die weer open was. De kinderen in de 5de en 6de klas zongen voor ons en we speelden een soort voetbal/softbal spel met ze. Ik heb de punten bijgehouden, lekker makkelijk.

Dit weekend ben ik met 2 vrijwilligers  voor een nacht in een resort geweest. Luxe tent met “echte” wc. De douche is een “bucket shower”. Ze brengen een emmer warm water en die loopt leeg in de douche, als je die aan zet. Emmer leeg, douche klaar. Je moet dus plannen, dat je niet net ingezeept bent ,als het water op is, Haha!

 We kwamen om half drie aan en van 4 tot 5 heeft het gestortregend. Goed voor de natuur, want we hadden sinds maandag geen regen gehad. Overdag lekker warm en in de nacht is het nu koel. Ik slaap met een deken.

Alles nat, dus we dachten geen kampvuur te hebben, maar er werd vuur gemaakt in een  grote metalen schaal. Vanaf een platform zag ik ’s avonds een zwarte genet kat, heel speciaal. “sOchtends van 7 tot 8 ben ik er weer gaan zitten, maar zag alleen vogels.

Nu weer terug in ons kamp, relaxen en jullie op de hoogte houden.

Volgend weekend  het vervolg. Veel liefs van @nkie


 

Reacties

Reacties

jelly

In elk geval maak je het leven all round mee.

Prachtige foto's en er staat veel op.
Ik kan het echt meebeleven.

Lieve groet,
Jelly

jelly

Je zou niet van die kleine lieve welpjes zien als ze niet te eten kregen.
Ze nemen niet meer dan ze nodig hebben in tegenstelling tot wij hier

Liefs

Jelly

Els

Wat een mooi verslag en prachtige foto's heb je weer geplaatst! Voor al je volgers ongetwijfeld weer genieten! In ieder geval, ik vond alles schitterend! Je maakt ongelooflijk veel mee, de mooie en ook alles wat hoort bij de wilde natuur, maar soms heftig om van zo dichtbij te zien.
Een mooie week verder gewenst ?
Liefs Els ?

Aleid

Ik heb weer genoten van jou verhaal en zeker ook van de foto's. Knap van je hoe je elke keer weer aan moet en kunt passen.
Ik zie de belevenissen enigszins voor me. Prachtig!
Liefs Aleid.

Yvonne

Het is mooi te zien al die foto's. Maar daarom kijk ik niet naar natuur films ik vind het zo zielig als ze achter volgt worden en opgegeten worden maar ja wat je zegt die dieren moeten ook leven.
liefs Yvonne xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!