ankiewalvis.reismee.nl

na Dubai weer thuis uit Oman

Lieve Allemaal, het zit er weer op, ik ben vanmorgen met een keurig zachte landing aangekomen op Schiphol, alles verliep zo vlot dat ik om 7 uur alweer lekker in mijn eigen bed lag om nog even wat te slapen.

Heb de laatste dagen nog mooie duiken gemaakt, het koraal is bij Musandam echt erg mooi en heel veel vis in alle kleuren. Sandra en Kurt hebben het druk en veel duikers komen weer terug, omdat zij descundig zijn en alles goed regelen, als de motoren vd boten het doen!

Ik heb een mooie, gezellige vakantie aan hen te danken!

Gisteren heb ik met Sandra Dubai nog onveilig gemaakt! Wat een rare stad, vooral de skipiste ( ja buiten is het 38 graden ) en dan kun je binnen in een grote hal skien, met skiliften en al! Alles is er groot, twee gigantische aquaria. Eigenlijk willen we geen gevangen vis zien, maar als je het dus in het winkelcentrum (ook mega groot, als je merkengeil bent, moet je daarheen) tegenkomt, is het toch weer boeiend om te zien hoe die roggen, haaien, andere vissen zich bewegen. In het echt moet je zoveel geluk hebben om ze tegen te komen. Er is zelfs een walvishaaitje geweest. Ze zeggen dat ze hem hebben losgelaten, maar dat is de vraag.........ik geloof het niet.

Natuurlijk de hoogste toren......828 meter hoog, we hebben 5 kwartier in de rij gestaan om in 2 minuten met de lift omhoog te gaan, niet tot het puntje ( gelukkig) en toen was het al donker....... leuk al die lichtjes, maar dat heb je in een half uurtje wel bekeken. het was onze bedoeling om de zonsondergang te zien, maar zo dachten een paar honderd mensen er dus ook over......

Toch leuk na de Empire State building in New York en de Bayoke toren in Bangkok, kon het nog hoger. Het Atlantis Hotel op het puntje van het Palmeiland is erg de moeite waard, een mooi gebouw en binnen hebben ze veel natuurlijke vormen ( schelpen, palmbomen, zeedieren) voor de inrichting gebruikt. En mooie kleuren. ( deed me aan Gaudi in Barcelona denken)Overigens merk je er natuurlijk niets van dat je op het Palmeiland bent, als je er bent, er is wel veel water, maar de vorm vh eiland zie je niet, dat besefte ik toen pas....ja, beetje dom, ben ik ook ....soms......

De stad is deels nog een grote bouwput en door de crisis liggen veel bouwprojecten stil, ik hoorde ook dat huizen op het palmeiland al aan het verzakken zijn.......

Leuk om het eens te zien, maar mijn stad is het niet.

Afscheid van Sandra genomen, ik moest nog een paar uur doorbrengen op het vliegveld en 'ik mocht van haar niet met vreemde mannen mee.....' Tja...........

Om een uur in de nacht vertrok het vliegtuig, ik had een raamplaats en zowaar ik heb de lichtjes van het Palmeiland kunnen zien..... de zesde keer in een vliegtuig boven Dubai en eindelijk gelukt.

Ben nu dus weer thuis, waar ik meteen in mijn eigen bloemenjungle tuin aan het werk kon, heerlijk ook weer al dat groen......

Overigens heb ik via een vriendin op mijn hotmailadres een mailtje gekregen onder de kop 'dit is ff iets tussen ons' het bleek niet van die vriendin te komen, maar weet dus wel in je adressenlijst te komen. Ik hoop dat jullie daar via mij geen last van hebben.

Tot bels, mails, ziens en liefs van @nkie

Reacties

Reacties

linda

hoi Ankie,
Fijn dat je weer heelhuids thuis bent.
In Nederland zijn tijdens je afwezigheid weer duikers omgekomen.
Volgens berichten staat het Aquarium in dubai op het punt van begeven.
Ze hebben er ook te veel soorten haaien in gestopt zodat verschillrnde soorten elkaar opeten.
Ze maken er een zooitje van en het zal me dan ook niets verbazen dat het waar is dat de huizen al verzakken.
enfin welkom thuis. Lekker bijkomen met tuinieren.

Veel liefs Linda

Suzan

Hoi Ankie!
Zit het er alweer op! Maar het is weer schitterend geweest zo te horen, fantastisch hoor!
Ik hoop je volgende week vrijdag weer te zien!!??
Groetjes Suzan

ineke

hoi ankie, had je niet verwacht dat je al een mail hebt voordat je vertrokken bent . Je komt midden in de nacht aan en dit is alvast een berichtje om je nogmaals een hele fijne vakantie te wensen en ik duim voor je dat je nu echt die hele bijzondere grote walvishaai ziet. liefs, ineke

Bep de Vresi

Hallo iik doe maar wat, je hebt je nog niet gemeld, maar hoop dat dit bericht je bereikt. Een heel fijne vakantie gewenst, rust lekker uit en geniet er van. Liefs

jelly

lieve Ankie,

Fijn dat alles goed gegaan is.
Geniet er maar lekker van.
Het komt je helemaal toe.
Van mij geen nieuws.

Liefs,

Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!