ankiewalvis.reismee.nl

ik geniet

Lieve allemaal,

Vrijdag, weekend hier, is het alweer. Vandaag ben ik vehuisd van de Villa, waar Sandra en Kurt wonen naar het Golden Tulip hotel, het is even herorienteren, makkelijk om al mijn spullen zo dichtbij te hebben ( duikcentrum is bij dit hotel) maar wel wat ongezelliger en ik ga in de ochtend de pannekoeken missen, die vers gemaakt worden in de Villa.

Het zijn heerlijke dagen geweest, behalve de Orka's ( natuurlijk is Morgan in het Dolfinarium ook een echte, ik had beter 'in het wild' kunnen schrijven, bedacht ik later) is het duiken ook mooi. Gister zijn we naar afgelegen eilanden gegaan in de Strait of Hormuz, je ziet de grote tankers in de verte, en daar waren wel driehonderd baracuda's aan het cruisen, kwamen heel dichtbij en volgden ons, wel 2 meter lang en heel dik......... Schildpadden zijn ook aldoor leuk om te zien. In de avonden at ik met S en K in de Villa of bij het bekende restaurant met hun opvolgers. Een Duitse man Mathias en zijn Japanse vriendin Chika gaan het managen hier per 1 dec overnemen en Engelse Matt is hier ook aan het werk. De eerste dagen heb ik met Chika gedoken en de laatste twee met Kurt, die me van alles lieten zien, waar ik anders voorbij gezwommen was. Schorpioenvis, die hier niet zoveel zijn als in Egypte, en mooie naaktslakjes, torpedoray......... Ook heel veel grote scholen vissen........zo heerlijk om daar tussendoor te zwemmen........

Sandra is vooral in kantoor bezig om de administratie goed over te kunnen dragen, dus die mist het moois, maar heeft hier wel al heel veel gezien.

Vandaag heb ik een rustdag ingebouwd en wat hadden ze vanaf de boot gezien?????? Pilotwhales oftewel grienden, een soort kleine walvis in een heel grote groep, gelukkig heb ik die al in Hawaii gezien en zelfs onder water, en twee merlijnen, sailfish, die ook spectaculair zijn en ik alleen van Nat. Geografic ken.........

De zee blijft je hier verrassen! Gelukkig worden er ook veel foto's en video's gemaakt, dus we leven mee, als we ze niet zelf hebben gezien!

Er is ook een groep van 6 Nederlanders in de Villa, die gezellig zijn en evaren duikers, dus morgen hebben we bijna een hele Hollandse boot, ( nog 2 en ik) . Een Engels stel uit Abudabi, die ik van vorige keer ken is er ook voor het weekend, dus vanavond gezellig samen eten.

Gaande en komende mensen, maar ik heb het naar mijn zin.

S en K zijn een fijne basis voor me.

Dank weer voor jullie reacties, het is nog leuker om te merken, dat bekende mijn log lezen. Vandaag ontmoette ik trouwens een Ned vrouw hier, die mijn naam herkende van wat ze gelezen had! Dan ook grappig!

Veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

Karmijn

Lieve Ankie,
na een week dat je in Oman bent al zoveel berichtjes.
Wat ze je mooie dingen, het hele zeeleven!
Ben blij dat je aan het genieten bent, vooral blijven doen! Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!