ankiewalvis.reismee.nl

Feest in Oman en Khasab

Lieve Allemaal,

Ik weet niet in hoeverre de festiviteiten van Oman doorgedrongen zijn tot de buitenlandse pers en in Nederland, maar Sultan Qaboos zit 40 jaar op de troon en dat wordt hier uitgebreid gevierd, net heb ik vuurwerk gezien en op tv gezien, dat Koningin Elizabeth een bezoek heeft gebracht aan de Sultan in Muscat, de hoofdstad van Oman. (zie kaartje)

Gisterenochtend was er hier in Khasab groot feest. Optocht naar het strand, dansen door mannen, zangkoren van zowel mannen als vrouwen als kinderen, toespraken, grote vlag werd rondgedragen.

In Khasab hebben ze goede botenbouwers en er zijn vier boten gebouwd om mee te doen in wedstrijden ter ere van de Sultan in Muscat volgend weekend ( met Sinterklaas!) Deze boten moesten dus naar Muscat en ze vertrokken met ieder 10 man ( dus 4 keer 10 is weer 40) vanaf het strand hier, zeilend en roeiend. Wel duizend mensen op de been om hen uit te zwaaien.

Erg leuk om zo'n echt Omans feest mee te maken, niets toeristisch, gewoon van de mensen zelf.Alle mannen in witte jurken, vrouwen in zwart gesluierd of gebloemde motieven.Kinderen liepen met rood/wit/groene ( Omanse vlag)pruiken op, zwaaiend met vlaggetjes. Auto's en boten, huizen zijn versierd met de Omanse kleuren.

We zijn pas later gaan duiken, want dit was een heel speciale happening.Trouwens het sneeuwde hier ook..........onder water......... we hebben een dag wind van een andere kant gehad en daardoor is het zicht onderwater vee lslechter, alsof het sneeuwt en mist.......

Ik lees dat jullie echt in de kou zitten, hier heb ik het in de avond al koud als het 18 graden is........

Vandaag heb ik met Sandra en de andere Nederlanders de Dolfijnentocht weer gemaakt.....de bultrugdolfijnen weer gezien, maar niet zo veel als in de zomer, toch een mooie tocht zo door het fjord tussen die hoge kale bergen door, langs vissersdorpjes, die alleen per boot te bereiken zijn.

Dat is het weer, nog een paar duikdagen en ik kan weer met jullie samen kou kleumen........

Zonnige knuffels van hier van @nkie

jelly

Fijn allemaal.
Het is en wordt hier bar en boos.
Eind van de week min 9 'snachts overdag -5 tot min 6.
Er wordt al officieel geschaatst.
Geniet jij maar door hoor!
Bij de haard is het ook wel lekker knus en en gezellig met een stukje amandelstaaf en een dvd tje of een boek.

Liefs,

Jelly

veronica

Ik sluit me bij Jelly aan: geniet nog maar van de zon en de warmte want de winter zou hier volgens de weervoorspellers nog wel eens lang en koud kunnen worden; maar inderdaad ook wel knus (als je binnen zit)
liefs, Veronica

jelly

als je zaterdag terugkomt, kleed je dan dik aan.
het wordt vrijdagnacht min 11!

sterkte,
liefs,
Jelly

Monique

Heerlijk om op deze manier met je mee te reizen.
Wij wensen je nog een paar fijne dagen en goede vlucht naar huis.
Is er iemand die jouw verwarming vóór je thuiskomst hoger zet, zal wel nodig zijn!
Lieve groeten, Jouke en Monique

Lilian

Neem je wat zon en een paar graadjes mee hiernaartoe? We kunnen het wel gebruiken..
Altijd leuk zo'n onverwacht feest ergens in het buitenland!

liefs

herma

Fijn dat je zo geniet.
Hier kan dat ook wel, maar met veel aanpassingen!
Goede reis terug en neem veel warmte mee, maar dat heb je ook vast wel zelf opgeslagen. sterker nog,,,,,,,,je had al zoveel.
liefs Herma