ankiewalvis.reismee.nl

Landcruise 1

Daar ben ik dan weer met eerste deel van vorige week.

Vooral voor L en M, die er geweest zijn. De cruise ging van San Christobal naar Genovesa, dan om het noorden van Isabela naar Fernandina en Tagus Cove op west-midden van Isabela, terug via het noorden naar Santiago, eerst Punta Egas, daarna Chinese hat en flamingo krater ,naar Bartolome ( de bekende foto van de puntige rots gemaakt), North Seymour, door naar Santa Cruz Island, Puorta Ayora ( waar ik mailde en deze week zit).laatste dag Espanola en terug naar San Christobal.

In algemeen een eiland per dag gedaan.Elke boot blijkt een ander schema te hebben, zodat je niet teveel boten op een plek tegenkomt.Ons bedrijf Ecoventura heeft vier boten, de Erik, waar L en M op zaten was in dock voor een beurt, de Letty had in oktober een beurt gehad en functioneerde gelukkig voor mij heel goed, want de Flamingo was aan een beurt toe en de generatoren begaven het zodat de passagiers na vier dagen aan wal gezet zijn. De vierde is de Galapagos Sky, waar ik volgende week op ga duiken.

De dagindeling was grotendeels hetzelfde: om 7 uur met een muziekje en zwoele stem van een vd gidsen wakker gemaakt. half uur later ontbijt en om 8.15 uur al de eerste activiteit,gevolgd door een volgende, dus 2 activiteiten in deochtend, lunch rond 13.00 uur, siesta time en 15.00 uur volgende activiteit.19.00 uur zonsondergang op het zonnedek, die viel meestal in het water.....soms letterlijk, soms alleen door teveel bewolking.......... diner en tegen negen uur waren de meesten wel in hun kajuit.

In de nacht hebben we vaak gevaren, ja, lawaai, maar op zich vond ik niet dat de boot snel ging en ik kon redelijk slapen op het monotone geluid, voordeel was dat je je buren niet hoorde, wat bleek, toen we andere nachten stil lagen. De ,overigens heel leuke, kaptein plande het zo dat we vlak voor 7 uur aankwamen, want dan moest hij het anker laten vallen en daar ik met anderen in het vooronder sliep was dit wel oorverdovend........gelukkig werd ik al wakker als de boot vaart minderde....

Het eten was trouwens ook erg goed, maar ik heb me in gehouden, wat een hele prestatie is!

Ja en dan wat we meemaakten......elk eiland is anders doordat ze op verschillende tijdstippen, dan heb ik het over miljoenen jaren....zijn ontstaan door de vulkanische uitbarstingen.Ik vond het heerlijk om al dat vulkanische weer ( Hawaii, Azoren,Las Palmas....) te zien, Eiland Santiago is het kaalst, dat ziet eruit als een maanlandschap, heel boeiend met de verschillende soorten lava en kleuren. Als er in de loop van honderden jaren regen valt, komen er eerst cactussen op, die verteren tot aarde en langzamerhand komt er meer begroeiing, zodat er ook meer dieren kunnen leven. Dus op de verschillende eilanden is de begroeiing elke keer anders en de dieren ook. Niet veel bloemen, zijn klein en meestal wit of geel, want er zijn alleen insekten, die op die kleuren afkomen, waarom weet ik niet, vergeten te vragen.......kip en ei misschien...

Eiland Fernandina heeft de meest actieve vulkaan, die is in 2006 en 2009 nog uitgebarsten....... de gidsen en kaptein hadden dit meegemaakt en lieten er foto´s van zien een geweldige ervaring..........ik kon het een beetje voorstellen, want heb op Hawaii ook gloeiende lava kunnen zien......maar een uitbarsting is natuurlijk helemaal een niet ongevaarlijk avontuur.......

En dan alle dieren.........maar ik moet het wat spannend maken, daarover de volgende keer......

ik hoor graag reacties, Bep en Hidde, ik heb hier nog niet veel privé boten gezien, maar ze moeten er wel zijn.....

Heel veel knuffels voor jullie allen en ik stuur warmte naar jullie, zodat de regen verdampt!

liefs @nkie

Reacties

Reacties

linda

Wij hebben dezelfde route gevaren.
Volgens mij heb je niet zo goed weer.
Hoe heten je gidsen???
Het ontwaken met die zwoele stem is toch niet Iwan?
liefs linda

carla

Lieve Ankie,
Wat een spannende verhalen weer.
Een wake-upcall en nog zwoel ook!
Heel veel fun!
Liefs,
Jw en Car

jelly

Lieve Ankie,

Fijn dat het zo goed gaat!
Ik heb niet veel te melden. Integendeel zelfs.Ik wacht lijdzaam het warmere lenteweer af. Het is wel lente, maar heel koud. Fijne voortzetting van je reis.
Het Natuurbeleidsplan was een hamerstuk in de voortjaarsvergadering en ik was de enig aanwezige van de NAC.

Liefs,

Jelly

Suzan

ahhhhh vertel, vertel, vertel nu laat je me wel in spanning hoor om nog niks over de dieren te vertellen!!!!!
Niet zeeziek?? Klinkt allemaal erg goed, behalve de regen, maar ook dat kan wat hebben!!
Liefs

linda

Heerlijk om je verhalen te lezen , zo herkenbaar.
Ik heb de hele boottocht opnieuw beleefd, een soort opfriscursus.
Zo te lezen blijkt toch maar weer dat een ieder andere belevenissen heeft op zo'n reis. Zo onvoorspelbaar.
Ben benieuwd naar je duikervaring.
Het snorkelen was al een avontuur laat staan duiken.
over en sluiten.
liefs Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!