ankiewalvis.reismee.nl

landcruise 2

Hoi, ben ik weer, net geprobeerd om foto's toe te voegen, maar lukt niet op deze computer, zit niet goede programma op, klinkt heel descundig, tocn?!

Ja,Linda, het was Iwan!!!!! en de andere was Maria Gabriela, hadden jullie die ook? Allebei goede gidsen en hielden van een grapje! Ik moet Iwan nog mailen over duken, want hij heeft duikcentrum, maar lukt me niet, dus ik zal de groeten doen van ene ned Linda!!!

De dieren had ik beloofd, maar ik heb hier een hele biologieles in de evolutieleer gehad, dat lijkt me wat droog om te lezen, dus ga ik hap snap wat vertellen......

Inderdaad de meeste dieren zijn niet bang en je kunt vlakbij ze komen, zo snorkelde ik met zeeleeuwen en kleine pinguins, toch weer anders dan bultrugwalvissen.......

Er zij 2 soorten zeeleeuwen, harige en gewone en geen zeehonden. Op het moment heel veel jonge dieren. Kleine zeeleeuwtjes zijn zo schattig.....komen aan je tenen snuffelen....... de jonge vogels, zijn heel fluffie, donzig dus, zowel van de fregatvogels als de boobies.Bij die kleintjes moet je wel een 2 meter vandaan blijven. Er zijn drie soorten Boobies (soort grove meeuw?jammer ik heb zoooveel foto's),die je herkent aan hun voeten, op een eiland zijn ze rood op andere helblauw en dan nog overal een bleekvoet.

Natuurlijk de leguanen.........landsoorten, die ik helemaal geel of met gele kop zag en zeeleguanen. Een kleinere (30cm) zwarte soort loopt overal rond,maar verder grotere weer op ene eiland met roze vlekken en andere eiland helgroenmet heel rood.Ik heb ze zien vechten , zwemmen , nesten maken en meestal liggen ze lekker op rotsen in de zon warm te worden. trekken zich niets van je aan, lopen door restaurants aan water, op de steigers ,in de haven, waar trouwens ook 'gewoon' zeeleeuwen op de bankjes liggen!

Leguanen leggen eieren,die ze onder het zand begraven, daarna ligt hun ouderlijke taak erop.

Woensdag was een dag met vele sterren: Vlak voor zonsopgang kon ik het Zuiderkruis bewonderen met de Schorpioen en Venus, het was zowaar helder! De wandeling bracht ons langs flycatchers, een bruin vogeltje, dat het leuk vindt om zijn spiegelbeeld te zien in de cameralenzen, dus hij kruipt in de telelenzen, maar kwam ook bij mijn lens kijken, ging op mijn hoofd, vingers en camera zitten! Zooo leuk natuurlijk, mijn hart maakte een sprongetje......toen we gingen varen zag ik vanaf de brug een springende mantarog, altijd leuk en daarna gingen we bij Chinese Hat snorkelen: verpleegstershaai van 2 meter, 3 grote roggen( diamant en eaglerays) een zwemmende en onderwater etende leguaan eneen pinguin, die vlak voor mijn masker kwam kijken.......wegzwom naar zijn maatje, die poepte ( wit),,,,,,,,,,,

Ik was zo gelukkig, alleen een dolfijn kan het perfect maken dacht ik...........

Verder varen naar Bartholome, de lucht betrok, donkere wolken..... we gingen aan tafel.........een blik naar buiten en ik geloof mijn ogen niet.......het zo bekende plaatje van een springende dolfijn!!!!!!!! Ik gilde, racete naar buiten naar de boeg, waar ik er weer een boven de boeg uit zag springen, echt hoog!!!!!! Ik had ze nog eerder gezien dan de kaptein, hij zei later dat hij mij gillend op de boeg zag staan en er twee dolfijnen aan elke kant omhoog sprongen!

In de regen hebben we met zijn allen zeker 10 min genoten van de dolfijnen, die meezwommen en sprongen maakten. Het waren bottlenose dolfijnen, zoals in het dolfinarium, maar wel half zo groot!!!!!

De dag kon niet meer stuk, maar na het diner kregen we ook nog een liedjesshow vd bemanning, Iwan kan ook nog zingen en guitaarspelen, kaptein en kamermeisje zongen en ze schakelden de kinderen van passagiers ook in met bekende nummers, dansen, polonaise, Linda weet hoe goed Iwan dat kan!!!!!!!!! Een feestdag was het!

Volgende keer zal ik aandacht aan de schildpadden geven, ook zo'n inheems dier vd galapagos.

Veel knuffels van @nkie

Reacties

Reacties

herma

Lieve Ankie

Met een kop koffie in de hand lees ik dit prachtige verslag! De koffie is nu koud, maar ik genoot van je verhaal. Heerlijk om het mee te maken en zie het (bijna) voor me!
Liefs Herma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!