tsunami meegevallen in Galapagos

Hoi.

De evacuatie verliep goed. we ( ong 150 toeristen)werden halverwege de vulkaan opgevangen in een prachtige tuin , maar te weinig stoelen en te weinig eten. Na het ontbijt heb ik bus gepakt en was daar tegen 10 uur, vanaftoen geleefd opkaakjes, een blikje tonijn en bananenchips. Ruzie met een Duitser over een stoel, aardig contact met wat Amerikanen.

Nooit gevaarlijk geweest, maar erg vervelend het gehang en gelig op het gras, af en toe wat wandelen en dat tot 10 uur in de avond. Alle info steeds mondjesmaat, onduidelijk wat er ging gebeuren........daar overnachten? Enfin, we hebben niets gezien zo hoog op de heuvel, maar het bleek mee te vallen, de laagste huizen aan de kust hadden waterschade, anderhalve meter hoger dan normaal was de golf. Om 5 uur in de middag was hij er , maar ze waren bang voor volgende golven en daarom mocht niemand voor 10 uur in de avond terug naar de kust en hotels terug.

Gelukkig konden we dus wel terug en lag ik tegen 11 uur weer in een bed. Vanmorgen alles nog in de war en kon ik geen boot terug naar Santa Cruz krijgen, waarvandaan ik morgen moet vertrekken naar Quito,Dat maakte het nog wel spannend. Rond blijven vragen en een telnr laten bellen.

Begin vd middag bleek ik twee boten te hebben, enfin ik ben dus op tijd terug bij mijn bagage en kon eindelijk schone kleren aandoen.

Ik begrijp uit reacties dat mijn blog moeilijk bereikbaar is geweest en ik heb er nu ook een chaotisch geheel van gemaakt, daar het een chaotische reis is geweest. het moet allemaal nog bezinken, maar morgen vertrek ik dus weer naar huis, waar ik dinsdag aankom,