ankiewalvis.reismee.nl

geen Sedona,maar Niagara Falls

Hoi Allemaal,

Het is een verrassende week geweest. Vorig weekend naar cubaanse band geweest, die op Navy Pier in Chicago speelde. Navy Pier is een soort kermis vlak bij de haven in Chicago Down Town. ik was natuurlijk de enige, die alleen stond te dansen............moest over een drempel heen, maar kon het niet laten, zulke goede muziek. Sedona ging niet door, want de vluchten zaten vol door het slechte weer. Nieuw plan gemaakt naar Toronto, Canada, vliegen en anderhalf uur met een auto naar de watervallen...........Zowaar het lukte om op die vlucht te komen, we waren er rond 11 uur in de ochtend,maar..........de bagage was er niet..........wij tussendoor nog naar downtown Toronto om dat even te bekijken, ligt ook aan zo'n groot meer, Ontario lake,even wat gegeten en teruggereden naar het vliegveld.Om 18.00 uur konden we eindelijk met bagage vertrekken naar Niagara...........ja, ja,maar onze pech was nog niet voorbij..........ongeluk op de snelweg....files en afgesloten weg naar Niagara..........rondgezworven........eindelijk weg gevonden en er dus twee keer zo lang over gedaan. Gelukkig vonden we snel een hotel.........ik ben nog even een wijntje gaan drinken, maria ging slapen, want ze was moe en haar kleinzoon kenny was er ook bij, ja,ja.....

De volgende dag was het mooi weer, zon, niet te warm en de watervallen waren echt prachtig. Dit stond al jaren op mijn verlanglijst, dus het was fijn om die mogelijkheid te benutten. We zijn in een boot langs de watervallen gevaren, waarbij je nat wordt van de 'mist ' van waterdruppels .Verder in een groot rad gezeten,dus alles van heel hoog bekeken. Vanaf de canadese kant dus.Ook daar was een straat met allerlei attracties van spookhuis tot wassenbeeldenmusea...........dat had ik snel gezien, dus heb ik aan Maria en Kenny overgelaten en ben zelf nog door het park langs de watervallen gaan lopen, zag toen vlinders (koninginnepage!) en eekhoorntjes, veel leuker dan spoken......

Avondeten in 'Rainforest restaurant ' is ingericht als het regenwoud met overal dieren van apen tot olifanten,slangen, vogels,giraf (in het regenwoud? och waarom niet alles toch van plastic.....)

De volgende dag weer in de regen teruggevlogen naar chicago, deze keer zonder oponthoud.....

Trouwens we zijn ook naar de Chicago White Sox geweest!!!!!!!!Ja,ja, Ankie naar een groot stadion (zelfs nog nooit in de Arena geweest!) naar een baseballwedstrijd........het was een happening.........Wat een groot stadion en al die mensen!!!! Het is meer een sociaal gebeuren dan een sport........mensen zijn meer met bier en eten bezig dan met de wedstrijd........en een lol.......gaat dat bij voetbal ook zo??????In elk geval vond ik het leuk om een keer mee te maken en de White Sox hebben gewonnen!!!!!!!

Vandaag ben ik op eigen houtje naar Chicago ( half uur met de trein van waar maria woont) geweest.Wilde naar het Aquarium, maar moest daarvoor 3 uur in de rij staan, niet dus.... hele dag door het park gelopen,was mooi weer, dus heel wat afgetippeld.Alles is groot in de VS,dus ook de afstanden. Nog in warenhuis Macy's geweest, weet dat dat geweldig is, maar doet mij niets........voelde me als Alice in Wonderland....... teveel, te groot......

Enfin, nog maar een paar dagen en dan vlieg ik weer terug naar ons landje,waar ik makkelijk de fiets kan nemen.Vannacht weer onweersbuien gehad,maar het weekend is mooi weer voorspeld. ik hoop dat jullie ook redelijk tot goed weer hebben gehad.Af en toe keek ik op buienradar en zag niet al te veel regen.......

weet alleen nog niet hoe ik foto's op mijn log kan zetten met mijn Appeltje, dus moet ik nog uitzoeken......nu dus nog zonder foto's......

alle goeds voor jullie en veel liefs @nkie

Reacties

Reacties

Rolien

Mooie avonturen, je bent er maar weer!! Hier ook super, zag vandaag de orkas uit t water springen vlankbij de boot!
xxx geniet!
En deze http://www.flickr.com/photos/andamanseaclub/?saved=1

Karmijn

Zo! Wel lekker actief en reislustig daar!
Wat leuk dat je naar de watervallen bent geweest, lijkt me ook echt prachtig.
Zit hier toevallig met een aantal mensen uit Toronto.

Ik mis je! Liefs

linda

Ik ben 5 jaar geleden naar de Niagara Falls geweest en ook op de boot. Blauwe poncho's.
Ik weet nog hoe nat alles was en ik bang was dat mijn camera kapot zou gaan. Lastig foto's maken.
Het was een excursie, die bracht ons ook naar een wijnproeferij waar we o.a. ijswijn mochten proeven.
Dit zou jij (als wijndrinker) ook leuk hebben gevonden.
Ik hoop dat jij de Falls ook leuk/ mooi vond.
Liefs Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!