ankiewalvis.reismee.nl

Oasis Resort Panglao

Er was geen andere kamer/ huisje voor me, maar er waren gezellige mensen en ik heb er wel lekker gedoken.Behalve naar eilandje Pamilacan ook nr eilandje Balicasag gegaan om te duiken, dat is dan heen en weer met de boot. Gisteren ook langs de kust gedoken, er is een mooie muur, die afdaalt naar 25 meter, maar regelmatig werd ik doof van de boten, die boven ons langs voeren.Dat geluid hoor je onder water extra hard en als ik vis zou zijn zou ik daar ook niet gaan zwemmen........

Lara en Arnoud, het Ned stel, met wie ik 2 dagen dook, gingen hun laatste dag de tocht door Bohol maken en ik kon aansluiten, heel gezellig. Zoals Jouke al beschreef naar de Chocolate Hills......... een geweldig landschap van ronde heuvels, die na de droge tijd in augustus bruin zijn, maar nu meer groen........dat werd me van te voren gezegd, maar ik vond ze nog best een beetje bruin,ondanks alle regen......zie foto’s.........

Van alles gedaan, tochtje over een rivier gemaakt, over een bamboehangbrug gelopen, oudste kerk bezocht, naar een vlinderfarm geweest. Lara en Arnoud hebben de “zipline” gedaan. In een soort hangmat op je buik liggend zoef je onder een kabel over de afgrond van de rivier. Wel 500m?breed ( ze waren stipjes in de verte)en heel hoog. Ik heb foto’s van hen genomen, vond het op mijn leeftijd niet meer nodig om dat te doen.............

Mijn hoogtepunt......waren de Tarsier aapjes, die we in een sancturay hebben gezien.Gelukkig niet in een dierentuinsituatie, maar een stuk bos was afgezet met een hek, zodat er geen katten e.d. bij konden. Van boven open en ze konden eruit, maar ze zijn territoriaal, dus komen ook weer terug. Worden niet gevoerd, er zijn daar genoeg torren en insecten, die ze eten. Ik heb drie aapjes gezien, 2 hoog in de boom en een van echt dichtbij, zie foto. Ze zijn 10-15 cm groot , heel lange staart, grappige kikkerachtige handen en voetjes en heel grote ogen ( nachtdieren). Aandoenlijk, ik was verkocht.......

Het weer is afgelopen week niet slecht geweest, best wat zon gezien, vooral tijdens de Boholtocht. Een nacht heel veel regen, regelmatig bewolking, soms een bui.De temperatuur is dan 28-30 graden, dus niet zo warm meer, wat ook lekker is.........in het water heb ik het wel kouder, want dat is 27 graden ipv 30 en dat scheelt veel!

Het Oasis resort zelf is leuk, als je in de huisjes zit, goed restaurant en rustig bij het zwembad, maar het vertier aan de boulevard, ligt me niet zo meer..........

Manager van Oasis , Marcus, heeft me goed geholpen en vertelde , dat ik bij eilandje Cabilao, uurtje rijden nr noorden vanaf Alona Beach op Panglao, mooi kon duiken en er rustige resorts waren. Zo ben ik dus zondags beland in resort La Estrella, wat dolfijnen in hun logo heeft en ik werd op het strand verwelkomd door een golden retriever!!!!!!!!

Een mooie tuin met palmen en bloemen en een atap huisje voor mij. Ik ben er meteen thuis!

In tussen heb ik er gedoken en 3 soorten pygmee zeepaardjes ( met vergrootglas haha!) gezien, weer frogfishen en leaffish......de laatste gedragen zich als een blad....ze deinen heen en weer met het water....... PRACHTIG allemaal!

Minder mensen hier, maar makkelijk contact, dus ik heb het naar mijn zin en blijf langer dan ik eerst van plan was. Het resort is eenvoudiger, maar goed. Niet 24 uur electriciteit, maar dat is best.Wifi doet het ook,langzamer, dus weet ik niet of het straks lukt om de foto’s te uploaden........

Ik zit weer in de natuur en ben gelukkig.............ik hoop jullie ook zoveel mogelijk!

Liefs @nkie

Reacties

Reacties

herma

Hoi

Ik gun je het genieten en geniet mee van al het moois....
Heel fijn dat je zo uitvoerig vertelt van alles.
Liefs Herma

Jouke

Hi Ankie, we zien dat je geniet van al het moois. Je hebt dezelfde Loboc rivercruise gemaakt als wij indertijd en ook naar de vlinderfarm geweest waar wij die prachtige rupsen, poppen en vlinders hebben bewonderd. Ook een gave grote atlasvlinder daar nog gefotografeerd. De tasiers hebben wij helaas alleen in gevangenschap gezien. Daarmee heb jij wat meer geluk gehad. Ga door met genieten, wij weten heel goed hoe je het beleeft.
Liefs en groetjes, Jouke en Monique

Jenny

Hoi Ankie. Wat ben jij toch een heerlijke levensgenieter. Wat geweldig allemaal wat ik lees. Ben zelf net terug van het kamperen in Florida en dat was ook super. Zijn die aapjes die je gezien hebt de "bushbabies" van zuid Afrika? Die vond ik met die grote ogen ook zo fantastisch!nou blijf maar lekker lang van het leven genieten daar boven en onder water. Doei.

Karmijn

Wauw Ankie!! Ziet er prachtig uit!! Ben jaloers op je.
Kijk er al naar uit om ALLE foto's te bekijken als je terug bent. Liefs!

Liesbeth S

Ankie, wat ben je in een fraaie omgeving beland. Leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien.
Groetjes

linda

Niet normaal deze reis, heb je dit allemaal zo gepland of laat je het op z'n beloop.????
Gelukkig maak je veel foto's anders kan een mens het toch niet allemaal onthouden wattie allemaal gedaan en meegemaakt heeft.
Hoeveel foto's heb je inmiddels???
Liefs Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!