ankiewalvis.reismee.nl

La Estrella resort op Cabilao

Het bevalt me op Cabilao nog steeds prima, maar ik ben mijn laatste weken hier in de Filippijnen aan het plannen...........er gebeuren toch dingen in Ned, waar ik bij had willen zijn..........

Na 2 dagen zat het resort weer een stuk voller, er waren zo’n 12 mensen aangekomen, wat ook wel weer gezellig was, maar vooral omdat Brigitte en Stefan, die ik van Negros kende, ook waren aangekomen. Zij zijn collega’s prof fotografen.Brigitte had ik al met duiken meegemaakt, ze hanteert een grote camera met 2x een meter armen met flitsers op een erg handige manier en weet ook niets stuk te maken, wat ik andere fotografen wel heb zien doen. Stefan mocht om gezondheidsredenen onverwachts niet duiken, maar heeft zich met een Filippijns meisje getroost. Dat zie je hier erg veel....Europese mannen met een Filippijnse vrouw.........gelukkig niet altijd alleen voor de vakantie, want velen zijn ook getrouwd, hebben kinderen en soms al 20 jaar getrouwd........

De gasten in het resort blijven meestal maar een paar dagen en Brigitte en Stefan moesten ook na drie dagen weer weg, terug naar respectievelijk Oostenrijk en Duitsland. Een paar mensen hebben connecties hier en blijven dan langer, zoals George, de vriend van Duitse Irina, die voor Dive-master in training is. Veel personeel hier, dus wel wat constante mensen.

En.......ik maakte hier mijn 500 STE DUIK!!!!!!! Het was onverwacht helder water en de zon kwam door, dus alles extra kleurrijk.........ik duik heel wat meer dan ik van plan was, het is verslavend........maar elke keer weer mooi,weer de pygmee zeepaardjes gezien, ik duik nu standaard met vergrootglas......... de Filip. duikgidsen zijn zelf enthousiast en zoeken graag dingen om ons te laten zien.

Mijn atap huisje, ziet er van buiten zo uit maar is van binnen van steen......gelukkig maar want we hebben erg veel regen en stortbuien.........blij met een paar uur zon.........een nacht had ik een vuurvliegje binnen........wat een licht geeft zo’n beestje in het donker!!!

Het eiland heeft allerlei wegen met verschillend soort huizen aan de weg, ze noemen het dorpjes,maar voor boodschappen moet je naar Bohol, het grote eiland. Alleen brommers als vervoer. Er zijn vier resorts, twee hiernaast, maar daar merk ik weinig van, ik zie dat er mensen gaan duiken.......

Ook nog een wandeling naar een meer gemaakt, meer was groter dan ik verwachtte........

De uitgebreide familie van de Filippijnse eigenaresse was hier op vakantie, deels uit Australie, deels wonen ze nog op Bohol. Er zijn geen Nederlanders, dus het is Engels en Duits geblazen, mijn Duits verbetert..........

Ik was wat onrustig, omdat het plannen van de komende weken niet voorspoedig ging.Het is waardeloos dat ze met tours steeds van 2 pers uitgaan en anders betaal je toch voor twee........enfin, dank zij ene Willem via Eigen Wijze Duikreizen, heb ik een tocht kunnen boeken in Luzon, het noordelijke eiland, waar Manila ook op ligt.

Morgen, dinsdag, vertrek ik naar Malapascua, eilandje ten noorden van Cebu, om nog een week te duiken en daarna vlieg ik naar Manila voor de bekende tour naar de rijstvelden en vulkanen......

Hier op Cabilao heb ik het gezellig gehad met Irina,George, Roger, Shivana, Petra en Mattias. De duikgidsen zingen ook en spelen guitaar, dus een paar avonden hadden levende muziek! Het duiken was prachtig en nog massages gehad ook.........

Dank weer voor jullie reacties en veel liefs @nkie

PS blijkbaar ligt er een plaats Cabilao in Frankrijk, want als ik het invul op het kaartje komt dat eruit, dus daarom staat er Bohol, dat is dus het grote eiland, waar ik vlakbij ben.

Reacties

Reacties

herma

Ik ben blij dat er steeds kaartjes bij staan zodat ik een idee krijg waar je ongeveer bent.......
Heerlijk voor je dat je dit allemaal mag zien en doen.

Liefs Herma

suus

Ankie!!!!!
Wauw wat een fantastische verhalen en foto's zeg, wat een geweldig avontuur beleef je weer en wat een mooie dingen zie je! Wat is de wereld och mooi, *zucht* :)
Liefs suus

Monique

Lieve Ankie, even laten weten dat ik je laatste belevenissen weer gelezen heb, wauw..je 500ste duik, wat een aantal!! Zal je zo gauw mogelijk via de mail weer even bijpraten. Veel plezier, met lieve groeten en knuffel, Monique

Astrid

Lieve Ankie,

Weet dat we je avonturen ook dit keer nauwgezet bijhouden. Het ziet er allemaal even mooi uit. Als je terug bent, kun je daar vast heel lang op teren. We kijken naar je terugkomst uit, want het moet er nu toch een keer van komen, die afspraak!

Liefs, Astrid, Simon & Fenna

Charlotte

Geweldig, 500 duiken!! Daar gaan we het glas op heffen Ank!
Eind komt in zicht maar geniet nog even met vole teugen. Ik geniet van je verhalen.

linda

Het valt me op dat de foto's niet door jou zijn genomen.!!
Maak je zelf geen foto's onder water???

jelly

In wat een paradijselijk oord zit je onder water ook al zie ik het zeepaardje niet..
Boven water mag je verblijf er ook zijn.
En de mensen lijken vrolijk en gezellig.
Blijf zolang je kunt zou ik zeggen.
Hier tuintelling vogels met veel regen.

Liefs,
Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!