ankiewalvis.reismee.nl

Exotic Resort op eiland Malapascua

Afgelopen dinsdag de tocht van Cabilao naar Malapascua, die was langer dan ik verwachtte.......drie kwartier met boot nr Bohol, meer dan uur in auto naar Taglibaran naar de veerboot. Veerboot uur vertraging, om 2 uur in Cebucity, op zich 3 uur rijden naar Noordpunt Maya, maar nog een uur om de stad uit te komen. Prachtige tocht over eiland Cebu door bergen en vlaktes met palm boomgaarden, suikerriet en dorpjes. In donker met boot half uur naar Malapascua, waar ik in stortende onweersbui aankwam.........

Het was wel wennen in Exotic resort.......groot resort en ze hadden alleen kamer met airco en tv voor me, wat ik niet wil. Uitzicht op restaurant ( geen last gehad), maar ook op zee tussen de palmen door...... Na paar dagen kwamen ook grote groepen, want het is maandag Chinees Nieuwjaar. Ook Europeanen, die in Azie werken. Alles dus veel onpersoonlijker, in restaurant ben ik ā€œ kamer 7ā€, maar heeft ook weer zā€™n voordelen, want ik heb nu meer tijd om fotoboek te maken, dus zit uren met laptop op schoot en amuseer me daar goed mee......

En.... eindelijk HAAIEN! Sorry, walvishaaien ook haaien, maar geven mij meer een walvisgevoel....Speciale vroege ochtend duik naar de Thresher sharks. Grote haaien met staart bijna zo lang als ze zelf zijn, heel elegant en koppie vond ik ook nog wel schattig, omdat ze grote ogen hebben en kleine mond.......De 2e keer in het weekend vond ik vreselijk, want de groepen werden op helling ( beetje koraal dat er is dus geruineerd) neergezet, als in theater zwommen dan haaien langs, als je bofte... wel meer dan 100 duikers tegelijk, stel je maar voor......... ik wilde weg en zag daarna geen haai meer.........pech gehad, ik vond die voorstelling nog erger en had ze goed gezien.....

Een tocht naar Gato eiland leverde 5white tip sharks op, blij om ze te zien, want in 4 weken duiken op andere plekken in de Filippijnen had ik 1 black tip shark gezien....... Waarom ze hier zijn en op andere plekken weggevist zijn weet ik niet.......de treshersharks blijven diep, dus die zijn er daarom denk ik nog.......

Zaterdagavond laatste duik gemaakt voor deze vakantie, een nachtduik, die PARENDE MANDARIJNVISSEN,ja,ja,eindelijk.......en 5 grote ( ong 12 cm) zeepaardjes, nou zeepaarden bracht......geweldig!

Twee wandelingen over het eiland leverden leuke tochten op. Ik zwierf door de dorpjes heen, af en toe de weg vragend, soms betonnen wegen, waar de brommers langs raceten, smalle weggetjes tussen de huizen door of rotspaadjes door de natuur.......gesprekjes met moeders van kinderen in het Engels, want hadden buitenlandse minnaars gehad......

En... voor ik het vergeet...ik heb sinds donderdag strakblauwe luchten met alleen wolkjes aan de horizon!!!!!!!! Turquoise zee en heerlijk zonnen onder een palmboom...dan knijp ik mezelf even om het goed te beseffen.........ik weet dat ik een bofkont ben en wil jullie niet expres jaloers maken.......

Zondag bleek een feestdag op het eiland, het feest van Senor Sto. Ninas ( op zā€™n Spaans geschreven ) Een heilig kind, dat hier het Christendom heeft gebracht, zo is het me verwoord...... Een optocht rond het eiland van versierde boten en een dansfestival en danswedstrijd voor groepen kinderen...Prachtige kostuums en dansend uitgebeeld, dat het goede het kwade verjaagt of opkomende zon ,steeds een meisje, dat danste met een beeldje van een figuurtje met rode cape om, in haar handen.........om tien uur vuurwerk.....

Dit stond dus los van het Chinese Nieuw jaar, daar merk ik hier, behalve meer gasten, niets van.......

Morgen dinsdag vertrek ik weer met boot en taxi naar Cebucity, waar ik het vliegtuig neem naar Manila..........daar word ik opgewacht door tourleider Willem en dan ga ik Manila bekijken en een tour door een stuk van het noorder eiland Luzon maken........

Vervolgens nog een paar dagen uitrusten, ja, Atty, je hebt gelijk, het zijn meer een paar vakanties achter elkaar geworden.........

Hoewel jullie berichten over het weer mij niet aantrekken, vlieg ik daarna opgewarmd toch terug, zodat ik half februari zeker weer in Nederland ben......

Ik stuur jullie zon en liefs @nkie

Reacties

Reacties

Rolien

Wow, mooie haaien! Bijzonder!

Edith

Wat een mooie laatste duik heb je gehad met de "Parende mandarijnvisjes !!!
En je 500ste duik ( ben ik jaloers op hoor )
Jammer dat er nog zoveel "lelijks"wordt ondernomen v.w.b. de haaien en de verdere onderwaterwereld.
Hier op Bali hebben we ook Chinees Nieuwjaar gevierd met Barong en al met 4 bevriende echtparen.
Geniet nog maar van Manilla .liefs Edith

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!