ankiewalvis.reismee.nl

Oman 2012

Hallo Allemaal,

Daar ben ik dan weer eens via mijn reislog en weer vanuit Oman! Sandra en Kurt zijn terug in Khasab, een enclave van Oman aan de Straat van Hormouz en ik wilde deze zomer wel eens zeker zijn van de zon!

Afgelopen woensdag ben ik hier via Dubai aangekomen en het is fijn om Sandra en Kurt weer te zien en alle bekende plekjes in Khasab. Na 2 jaar voelt het toch nog vertrouwd!

Ik logeer in de villa van Extra Divers en heb kennis gemaakt met duikinstructeurs Camilla en Ed, vrijwilligster/gastvrouw Conny en de nieuwe ontbijtmaker.

Voor mij bekende werknemers zijn chauffeur Mohammed, die me met een omhelzing in Dubai begroette en kapitein Idrees.

Het is dus heerlijk om hier te zijn, maar mijn plannen om te duiken zijn vorige week om zeep geholpen.........naar aanleiding van mijn medische duikkeuring heb ik een extra longtest gedaan en te horen gekregen, dat de testresultaten niet goed genoeg zijn om mij voor duiken goed te keuren....... ik wist niet wat ik hoorde en geloofde de dokter eerst niet!

In mijn normale leven is er ook niets aan de hand, maar voor duiken moet je supergezond zijn..........enfin de longarts raadt mij medicijnen aan en wil dan de tests herhalen om te bekijken of het verbeterd is, dus dat gaat na mijn vakantie gebeuren....

Intussen mag ik natuurlijk wel snorkelen en dat heb ik gister alweer gedaan. Met de boot langs de prachtige rode rotskust naar baaien, waar we konden snorkelen. Er waren geen duikers bij, dat was wel even goed voor mij. Nog geen vijf minuten in het water en ik zag al een zwartpunt rif haai, later nog twee en verder grote scholen vis van sergent mayors, jonge papagaaivissen tot jonge baracuda’s. Twee kleine schildpadjes maakten mij ook blij, maar.........vanaf de boot twee keer de bultrug dolfijnen! Ze bleven niet bij de boot, maar ik heb ze gezien, al bij de eerste boottocht dus, en dat was twee jaar geleden niet zo!

Vandaag eropuit in een boot vol duikers en het viel me mee, dat ik niet mee kon duiken. Alle rompslomp van apparatuur voorbereiden e.d. hoefde ik niet, alleen mijn masker en vinnen aan en plons het water in!!!!! Ik ben langer in het water geweest dan zij !! Heerlijk was het! Er zijn nu veel aalscholvers en het lukte me om snorkelend vlak bij een rots met een te komen en daarna dook hij het water in dus zag ik hem onder water, erg leuk! Verder ontdekte ik twee sepia’s, die duidelijk verliefd waren......ze veranderen vaak van kleur en het was een geflits van kleuren! Daarna leken ze een holletje te zoeken, dat hen beide beviel. Ik denk dat ze eieren leggen in een holletje, maar dat zoek ik nog op.

Voordeel van snorkelen was ,dat ik wel een half uur bij hen rond kon hangen. Zo zie je maar weer..........

Dat is het voor nu, ik ga kijken of internet snel genoeg is om dit op mijn log te zetten.......

Op het kaartje kunnen ze de plaats Khasab niet vinden, dat ligt in Oman, maar ik heb dus ook Dubai ( Arabische Emiraten) ingevuld, omdat ik daarheen vloog.

Veel liefs @nkie

Astrid en Simon

Wat jammer dat je niet kunt duiken! Desalniettemin hebben wij zeker geen medelijden met je. Het klinkt allemaal prachtig, en als je eenmaal aan het nieuwe perspectief gewend bent zie je vast minstens evenveel moois. Veel plezier en tot ziens!

Astrid & Simon

Atty

Hola Ankie! Wat leuk toch eigenlijk dat we via reismee kontakt met elkaar blijven houden! Jammer van het duiken maar zo te lezen zie je nu ook weer ander moois, en je weet 't: elk nadeel hep zn... jawel! Geniet met volle teugen, tot de volgende mail, xx

charlotte

lieve Ank, Leuk zo snel je 1e weblog.
Good positive thinking van je! Ben blij dat je op deze manier ook geniet. Kunnen we misschien samen nog eens snorkelen!!
Geniet maar lekker. Charlotte

jelly

Het lijkt erop, dat je het nu ook erg naar je zin hebt.
Misschien wel zo rustig. Voor het mooie weer hoef je daar niet te zijn . Het is hiet prachtig weer en dit weekend zelfs tropisch(30plus) en ook volgende week mooi.
De libellen willen niet erg vliegen.
Gisteren zag ik de roodoogjuffertjes pas om 17.30 uur beginnen. Vlinders gaan voor Gravingen redelijk. Geniet ze daar. Liefs en knuffel van mij.

jw en car

Frankrijk net achter de rug en de hitte blijft! super!
Heerlijk aan de kade, het terras lekker koel en we
zagen net de eerste zwemmers al weer langs komen
terwijl we ons ontbijtje genoten. Morgen vier ik mijn verjaardag met Ol en kinderen hier aan de kade.
Met jou ook allles goed zo te horen. Geniet van al het moois Ank. snorkelen levert je ook veel op zo te lezen.
Veel liefs van ons allemaal.! Jw en Car

Monique

Lieve Ankie, fijn te lezen dat je het naar je zin hebt, dat je het duiken kan loslaten en alweer zoveel moois tijdens het snorkelen hebt gezien!Het is hier nu ook tropisch maar ik moet bekennen, ik ben tóch 'n beetje jaloers op jou. Ik wens je, ook namens Jouke, een heerlijk verblijf daar.
Met knuffel en liefs,
Monique

herma

Hoi Ankie.

Het zal wel een schok voor je geweest zijn dat je niet mocht duiken, maar dit snorkelen brengt je ook een positieve schok, zo te lezen. Ik zit bij de kom met goudvissen, ook leuk hoor, maar wat jij beschrijft,,,,geniet maar lekker.
Liefs