ankiewalvis.reismee.nl

wel en wee

Hoi Allemaal,

De eerste drie weken hier was de Villa bijna aldoor vol, zodat ik lekker bezig kon zijn op de relaxte manier, die ik eerder beschreef. In en om het huis de zaakjes in de gaten houden en beschikbaar zijn als de gasten vragen hadden. Regelmatig brachten gasten ook de dag in de Villa door, omdat ze wilden uitrusten of die dag aankwamen of vertrokken. Een Duitse vader en zoontje gingen niet elke dag duiken en waren hier 12 dagen. Was een beetje lang,omdat er voor kinderen hier niet zo veel te doen is.Je kunt rondwandelen en naar de grote supermarkt. Rondwandelen vind ik leuk, maar voor een kind is het minder.

Een vd laatste dagen kreeg ik hem aan het spelen met het buurmeisje, maar eigenlijk vond hij haar kinderachtig en ze stelde zich ook wat aan om indruk op hem te maken ( meisje 9 en hij 12 jaar....) Wel grappig om te zien hoe ze zonder te praten toch spelen.

Buurmeisje komt vaak in de middag na school bij me kijken en wil graag rummicup spelen, ( ja, margriet het komt goed van pas!)maar met haar eigen regels. Eerst probeerde ik het uit te leggen, want dacht,dat ze het niet begreep, maar al snel bleek, dat ze gewoon het spel naar haar hand zette. Ze heeft al Engels op school, dus kent wel wat woordjes en ze kan uitstekend met onze (arabische) nummering overweg.

Noor, haar kleine nichtje,is ook al aan me gewend en het gaat goed met haar zwangere moeder, hamdulah! ( laat het zo blijven aub Allah, vrij vertaald)

We hebben ook een groep van 8 Polen gehad. Zij waren de eerste avond lawaaierig, maar gingen steeds eerder naar bed, duiken maakt de mensen moe, dus dat is vanzelf opgelost!

Op verzoek van Sandra heb ik wat zaadjes gezaaid in een bak. De aarde is hier nogal kleierig, maar zowaar vandaag zag ik dat drie vd vier soorten opkomt, dus over een paar dagen ga ik verspenen........ik moet het wel weghouden van de kippen en parelhoenders in de tuin! In de middag ,als het warm is vliegen er ook 2 soorten vlinders en libelles rond. Vandaag zag ik een prachtige turkooise vogel capriolen uithalen boven het huis.

Tussendoor maak ik wat schoon ( als Bikash er niet is, anders voelt hij zich aangesproken) doe de boodschappen en werk aan mijn fotoalbums. Rondreis Oman is klaar en album van de bruiloft voor de mensen hier ook. De laatste gaat Sandra hierheen mee terugnemen. Sandra gaat donderdag voor een 3 weken naar Ned en Duitsland om op de Duikbeursen te staan.

Trouwens ik ben vorige week zelf ook even op en neer geweest........begin januari kreeg ik van Ellis te horen, dat haar moeder, mijn Tante Yvonne was overleden. Wat een schrik.....en ik merkte dat ik erg graag bij haar crematie wilde zijn om zelf afscheid te nemen. Een hele tocht, via Dubai naar Amsterdam, drie dagen om even wat mensen te knuffelen en voor ik in het Ned tijdsritme zat, vloog ik weer terug. Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb.

Nu is het rustig in de villa, drie duikende mannen en een Ned vrouw. Met haar ben ik vanmorgen het fort gaan bekijken, want dat raad ik gasten aan om te doen. In augustus was het iets verzorgder en het souvenirwinkeltje was nu dicht. Onhandig, want er liggen regelmatig grote cruise schepen in de haven, dus ze wennen hier al meer en meer aan toeristen!

Tot zover mijn verhaal............

Sterkte met de sneeuw, het is vast heel mooi, maar ik vind het niet erg om het te missen! Veel liefs van @nkie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!