ankiewalvis.reismee.nl

Al Sawadi resort bij Muscat

Lieve Allemaal,

Dit zal wel het laatste bericht uit Oman voor deze reis zijn. Jullie hebben al begrepen, dat ik het hier heerlijk heb gehad.

Eerst de mooie rondreis met Margriet, waarin we de verschillende gebieden in de natuur verkenden en veel beleefden. Ik wil het zo overdoen!

Daarna gezellig in Khasab, waar ik met moeite afscheid heb genomen. Sandra en ik hebben nog een uitstapje naar Ras Al Khaima gemaakt op zaterdag voor boodschappen en weer henna op mijn voeten en vingers laten aanbrengen. Op de terugweg bedachten we dat het voor zondagavond leuk was om met de medewerkers en de familie van Ali een sunset dhow cruise te organiseren voor mijn laatste avond! Sandra aan het bellen en zoiets lukt dan dus door hun goede relaties in Khasab. Het liefst had ik ook de vrouwen van Ali’s familie meegehad, maar dat was teveel gevraagd, daar er teveel andere mannen op de boot waren. Ali ging mee met drie zoons, zijn dochter Rayan, en kleindochter Noor. Wat ik erg leuk vond, omdat ik regelmatig met hen gespeeld had en Noor voor het eerst op een Dhow zat en dolfijnen zag! Het was een heerlijke avond, iedereen had het naar z’n zin. Lekker Omaans eten en zonsondergang met dolfijnen in de fjord.Wat wil je nog meer!

Maandagmorgen zag ik dat mijn gekoesterde plantjes de eerste bloemen gaven, een mooi dank je wel als afscheid. Ik vloog naar Muscat naar het Al Sawadi resort van Extra Divers, waar ik tot zondag blijf.

Relaxen, lezen ( als mijn e-reader niet vastloopt)wandelen, te lekker eten en snorkelen. Het snorkelen,dus ook duiken bij de Daymanyat Eilanden is mooi.Ik was hier al eens in 1999 geweest, maar dook toen net een jaar en wist er niet veel meer van. Het is zandiger dan Musandam, waardoor slechter zicht, maar ik heb geboft en zag veel mooi koraal, heel,heel veel vis en schildpadden, altijd een genot om te zien.Toen de duikers een leopard shark hadden gezien vond ik het wel even jammer dat ik niet meer duik. Trouwens misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik denk dat in Musandam de bioversiteit groter is.

Het resort is ruim opgezet met een grote goed verzorgde tuin. Veel bloemen en veel, verschillende vogels. Wel veel zwarte vogels, die zelfs in de nacht aan het krassen zijn. Daar heb ik zo mijn twijfels bij. Ik zag ook een heel kleintje, “purple sunbird”, maar het mannetje is zwart met groene weerschijn in de zon.......purple??? vrouwtje is beige.......

Donderdag zijn Sandra en Kurt hier ook gekomen om een beetje uit te rusten en dat is gezellig. We hebben ons meteen laten masseren, voor mij was het al de tweede keer, Thaise massages trouwens.......Omaanse bestaan denk ik niet.....

Ook mijn laatste dagen hier zijn fijn, ik vind het een heerlijk land met vriendelijke mensen en ik zal zeker terugkomen, Enshallah!!!!

Dank aan degenen, die zo trouw reacties hebben geschreven!! Het is leuk om te merken dat mijn log gelezen wordt!

Volgende week gaat de lente beginnen en die kom ik met jullie meemaken, tot snel dus en veel liefs van @nkie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!