ankiewalvis.reismee.nl

Verhuizen en bruiloft

Lieve Allemaal,

Daar ben ik weer om jullie wat warmte te sturen, want ik hoor dat het koud is in Nederland.

Het is hier nog steeds druk. Sandra en Kurt (S+ K) zijn weer in de Villa getrokken en dat was gezellig. Deze winter zijn er 2 mannelijke duik instructeurs, Matt en Dennis. Die zijn ook positief ingesteld en gezellig. Matt, Engelsman, kende ik al van een van mijn vakanties hier en Dennis uit Denemarken is met hem meegekomen. Zij werken in de zomer samen in Griekenland.

Voor S+K is het een verademing, want ze hebben veel problemen met personeel gehad en nu loopt het eindelijk goed en hebben ze prettige mensen om zich heen.

In mijn 2e week waren er nog veel gasten in huis, maar nu is er slechts 1 gast.

Komt goed uit, want we zijn het nieuwe huis aan het schoonmaken en inrichten. De keuken moet aangepast worden, er stond alleen een aanrechtje en een badkamer had een te smerige douchebak.

De afgelopen dagen heb ik veel geboend om vuil en verf van tegels af te halen. In Omaanse huizen zijn alle vloeren betegeld en liefst de muren ook. In ons huis gelukkig alleen tot heuphoogte op de muren.

Meubels moesten verhuisd worden enz, enz. We zijn er met z’n zessen, ook Bikash, de man uit Bangladesh, die in de Villa werkt, druk mee bezig. Het is wel erg leuk om te zien hoe het huis van een soort varkensstal omgetoverd wordt naar een knus schoon huis.

Het eind is in zicht, vanavond slapen S+K er voor het eerst en morgen ga ik erheen verhuizen. Zal wennen zijn, want ik voel me helemaal thuis in de Villa.

Tussen alles door hebben S en ik vorige week nog een bruiloft gehad, tot mijn genoegen.

De zus van Ismail, een van onze kapiteins, ging trouwen voor de 2e keer. Ze mocht maar 1 feest geven, want ze had 2 jaar geleden al een uitgebreide bruiloft gehad vonden de mannen in haar familie. Dat liep mis en gelukkig is zij zo geëmancipeerd, dat ze is gescheiden en nu hertrouwde.

Dit feest was alleen voor vrouwen. Rond 7 uur in de avond in een betegelde ( ja,ja)tuin kwamen rond de 40 vrouwen en kinderen samen. Eerst eten en daarna kwam de bruid op haar troon zitten. De bruiden, die ik gezien heb zijn elke keer zo nerveus, dat ze ongelukkig lijken. Ze lachen bijna niet. Gelukkig ontspande deze bruid zich later wat.

Als enige man kwam de bruidegom erbij en ging na een kus op haar voorhoofd naast haar zitten.

Zij wisselden ringen uit en hij probeerde haar juwelen om te doen, maar was daar niet zo handig in. Genoeg familieleden om te helpen, dus het lukte met hulp.

Een bruidstaart van drie lagen werd samen aangesneden en ze gaven elkaar een hap taart. Vervolgens dronken ze met armen door elkaar gekruist een slok van enige vruchtensap ( alcohol is hier taboe). Wat dat betreft leek deze bruiloft bijna Europees.

Ze werden door familieleden gefeliciteerd, moesten met deze en gene op de foto en het was voorbij.

S en ik mochten fotograferen. Anderen maken foto’s met hun mobiel. Ik heb een fotoboek van onze foto’s voor hen gemaakt, maar ik mag geen vrouwen op mijn log laten zien, dus weinig foto’s.

Na een stel koude bewolkte dagen, 22 graden, hummm, is het nu weer zonnig geweest en 25 tot 28 graden. In de nacht koeler, dus echt heerlijk weer!

Trouwens, ik hoorde van Carla, dat ze al voor de Kerst aan het koken is. Ik heb al 2 appeltaarten gebakken, die lekker waren en een bananen cake, die ik mislukt vond, maar de duikers smulden ervan.....honger maakt rauwe bonen zoet! Ankie en bakken,,,,,,de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!

Volgende week donderdag komt Karmijn hierheen voor bijna 2 weken. Ik verheug me erop!

Voor het geval ik geen tijd heb om te schrijven, wens ik jullie alvast hele fijne feestdagen toe! En nog dank voor jullie reactie aan mijn lieve trouwe reislog vrienden!

Veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

bepdevries47@gmail.com

Het is in ieder geval weer gezellig daar. Vanavond Karmijn op bezoek gehad, ook gezellig.
Ik mail je een dezer dagen persoonlijk, morgen uitslag
groetjes Bep

herma

He Ankie.

Fijn, dat lekkere weer. Wat geweldig dat je zo kunt helpen daar en kunt genieten van de gebeurtenissen om je heen. Grr..Kerst.....vreselijk.
Veel plezier met Karmijn ...liefs Herma

Karmijn

Bak je ook een appeltaart als ik er ben? Ik verheug me er ook op!!

ineke

lieve ankie, het klinkt allemaal weer prima
met Willem gaat het beter, ik mail je nog
liefs, Ineke

jelly

Fijn dat je het goed gaat1
Leuk dat Karlijn komt.
Zou ook wel willen.

ik mail je nog.
Liefs,
Jelly

Tineke.v.d.Pol.

Hoi Ankie,
Heel erg leuk te horen hoe goed het gaat daar ,ze kunnen je daar goed gebruiken met schoonmaken om daar dan ook goed tewonen.
Veel plezier met Karmijn die heeft er veel zin in hoor!
Lieve groet ,Henk en Tineke.

Tineke.v.d.Pol.

Veel plezier en fijne feestdagen,maak er iets moois van

Gr ,Tineke.

Atty

Lieve Hanky,
Dat gaat weer helemaal goed met jou, heerlijk!
Alles hier zeer ok, wonen de winter weer in Albir, bevalt perfect.
Wens je gezellige Feestdagen, voor zover mogelijk in een Arabisch land. En een goed & gezond 2015, hoop je dan weer te zien. Liefs, Atty (en Peter uiteraard)

Atty

Sorry, er moet natuurlijk staan ANKIE!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!