ankiewalvis.reismee.nl

REGEN in KHASAB

Lieve Allemaal,

Via email kreeg ik te horen, dat ik zo weinig schrijf op mijn log, maar er gebeurde hier ook niet veel. De routine dingen met gasten heb ik al eens over geschreven en er zijn in januari niet zoveel gasten. Het weer was nog steeds goed, dus geen reden om ergens anders de warmte op te zoeken. Mijn gezelligheid vindt ik vooral bij de Arabische buren, “kletsen” met hen voor zover dat gaat en spelen met de kleintjes. Een paar keer gaan snorkelen, wat altijd fijn is.

Sandra is intussen voor een paar weken naar Nederland, die zit met jullie in de natte kou.

Gister gebeurde er iets verrassends......ik ontving 2 gasten en dacht “ken ik deze mensen niet? toch even mijn foto’s nakijken....” Toen we aan de praat raakten bleken zij mij ook te herkennen. Ik had 4 jaar geleden in de Filippijnen met hun de feestdagen doorgebracht en samen gedoken! Het klikte meteen weer. Vannacht is het weer plots omgeslagen...storm regen, onweer, dus alles hier overstroomd.....zij konden niet duiken vandaag en we hebben een auto gehuurd en zijn in de omgeving gaan rondrijden. Voor mij ook leuk, omdat alles er anders uitziet met overal plassen water en stromend water in de wadi’s. Niet heel veel water in de wadi’s, want die zijn heel breed, maar de Omani’s zijn dolblij met deze regen. Alleen in oktober heeft het een beetje geregend.

Ik heb met de gasten een leuke dag gehad en vond de regen voor een dag ok , maar van mij mag morgen de zon weer schijnen. Dat is de weersvoorspelling, maar je weet nooit. Voor de gasten zou het natuurlijk fijn zijn als ze morgen wel kunnen duiken.

Na de regen zal het groener worden en komen er meer bloemen, dat betekent meer vlinders en libelles en alle dieren, oa de rondzwervende geiten, hebben weer meer te eten.

O,ja , een keer hoorde ik muziek op straat en ik weet, dat er dan een bruiloftsfeest is. Ik eropaf. Het bleek het mannenfeest te zijn, waar de mannen op straat dansen, springen en schijngevechten met zwaarden houden. Verder waren het de buren van familie van onze chauffeur Mohammed en ik werd meteen binnengehaald. Het was het huis van zijn ouders, die tegen de tachtig zijn. Beide blind en bijna doof. Opa schuifelde nog rond in het huis, maar Oma zat alleen in een hoekje in de kamer. Wel een triest gezicht, maar ze hadden de familie (vrouwen en kinderen van alle leeftijden) om zich heen en zitten tenminste niet in een verpleegtehuis.

Zo, jullie zijn op de hoogte, het regent en onweert nu weer ( half tien in de avond) , dus ik ben heel benieuwd of ik morgen de zon zie!

Sterkte met het grauwe, koude weer, ik stuur jullie een warme omhelzing!

Liefs @nkie

Reacties

Reacties

Car

Als het zonnetje weer schijnt ben jij senang! Ik hoop
dat het lekker warm is op jouw terras. Even niet te druk
met de gasten begrijp ik. tijd voor jezelf. Goede weken!
Veel liefs!

`Bep de Vries

Hoi Ankie
Wij zijn momenteel in Portimao, Portugal.
Wat kouder dan bij jullie, maar het zonnetje maakt alles goed. Liefs Bep

anna servatius

lieve ankie, wat leuk om je reisverhalen te lezen, hier heeft het vannacht gesneeuwd, inmiddels zijn de sneeuw
poppen gemaakt door de buur-kinderen door het zonnige weer alweer gesmolten!maar 't was toch even winter.
heb het goed! liefs,anna.

Els

Lieve Ankie,
Erg leuk weer om je verslag te lezen. Fijn dat je geniet! Hier is het zo af en toe winter, vandaag een beetje sneeuw en ijs, dus boerenkoolweer! Ik had vanavond eters die hebben gesmuld in mijn boerenkool!
Lieve groet,
Els

Yvonne

Hier is het koud dus geniet maar lekker , over een paar dagen gaat het weer vriezen.
Liefs Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!