ankiewalvis.reismee.nl

SRI LANKA 1

Lieve Allemaal,

Mijn eerste verhaal uit een prachtig land. Dat vinden we na drie dagen al! Zondagmiddag kwamen Margriet uit Amsterdam en ik uit Dubai in Colombo aan.

We zijn de eerste drie dagen met nieuwe mooie indrukken vandaag aan het verwerken.Bij POLONNARUWA zitten we in The Lake hotel. We brengen deze dag door op het terras met zwembad, dat uitkijkt op het meer, omringd door vele vogels. In een boom zit het nest van een visarend. Ons natje en droogje bij de hand. Zonnig weer, niets meer te wensen!!!!! We voelen ons geluksvogels!

Wat hebben we al mooie, interessante dingen gezien en de reis is net begonnen!

We reizen met een privĂ© chauffeur en zijn heel blij dat we niet zelf hoeven te rijden. Ze rijden hier links en het verkeer is chaotisch. Behalve auto’s en vrachtwagens zijn er brommers, fietsers, tuktuk’s, voetgangers en honden op en naast de weg. Af en toe steekt er een aap, pauw of mangoest over. Er wordt aan de wegen gewerkt en dat is ook wel nodig. Heerlijk dus dat Agith onze chauffeur voor ons rijdt.

De eerste dag in NEGOMBO hebben we de vismarkt bekeken en de restanten van het Nederlandse fort. Nederland heeft dit (ei)land , zoals de Portugezen en Britten, een tijdje gekoloniseerd en behalve het fort ook kanalen gegraven om goederen naar het binnenland te vervoeren. Margriet en ik maakten een boottocht door een stuk kanaal en over de lagune, die tussen de zee en de stad ligt. Een mooie tocht, waar we tussen de mangrove bossen een varaan en apen zagen evenals grote vleermuizen (vliegende honden) en vele vogels. Langs de kant regelmatig door de tsunami veroorzaakte kapotte of gezonken boten. En dat aan de westkust, ik had geen idee, dat de tsunami van 2004 ook de westkust had bereikt.

In ons hotel genoten we van de tropische sfeer. ‘sNachts van de geluiden, o.a. van alle vogels. ‘s Ochtends zagen we onze eerste ijsvogel. ‘s Avonds zagen we aan het strand onder de palmbomen “de zon in de see sinken”, terwijl we een mojito dronken.

Dinsdag reden we het binnenland in, eerst naar de Leeuwenrots (SIGIRIYA). Een rots van 850 meter hoog, die je kunt beklimmen. Er liggen mooi aangelegde watertuinen aan de voet van de rots. Bovenop liggen de ruĂŻnes van een paleis, die een hele geschiedenis vertellen, maar dat kunnen geĂŻnteresseerden op internet opzoeken.

In een grot onderweg naar boven zijn de schilderingen van “ wolkenmeisjes” mooi bewaard gebleven. Halverwege begint tussen 2 leeuwenpoten de “ Lion staircase”, een metalen trap naar boven.

Margriet is op een derde afgehaakt, want moet voorzichtig zijn met haar voet. Ik heb de tocht volbracht en was daar erg tevreden over. Het uitzicht naar alle kanten over het groene eiland is adembenemend en ik kwam al hijgend boven! Boven waren zelfs een paar honden en apen!

Doorgereden naar POLONNARUWA, naar het Lake Hotel en onderweg onze eerste wilde olifanten bij een meer gezien!!

Gister vele archeologische gebouwen en tempels hier in de buurt bekeken. Teveel om op te noemen. Interessant en mooi tussen het groen. Overal honden en apen.....ik geniet van alle dieren om me heen, hoewel de honden er niet altijd gezond uit zien.

Halverwege de middag gingen we in een jeep in het KAUDULLA PARK, een klein wild park, een safari tocht maken. 2 Adelaars gezien, bijen eter vogeltje en vele olifanten.......maar ook vele jeeps met mensen, die door het groen crossten om de olifanten zo dichtbij mogelijk te zien........ik telde wel 24 jeeps op een plek ( met kleine olifant) en er waren er in totaal zeker 40! Na anderhalf uur vonden we het genoeg, we hadden er toch geen lekker gevoel bij, hoe geweldig het ook is om de grote dieren

” in het wild” te zien.

Margriet voegt eraan toe dat we op verschillende plekken al veel heerlijke curries hebben gegeten. Ook werd gisteravond speciaal voor ons een gerecht met vis uit het meer bereid door de chef de cuisine. Vanmiddag zijn we thee gaan drinken in het Rest House van Queen Elisabeth van Engeland. We voelen ons als prinsesjes!!

Veel liefs van genietende @nkie en Margriet

Reacties

Reacties

Monique

Lieve Ankie en Margriet, dank voor het levendig verslag van jullie eerste dagen in Sri Lanka. Fijn om op deze manier met jullie mee te reizen! Heel veel plezier samen en lekker blijven genieten! Hier mogen we af en toe aan het voorjaar ruiken, wisselend "warm"en zonnig, dan weer mistig en "koud". Veel liefs, Monique

Marianne

Het lijkt me helemaal te gek. En dan met een privé chauffeur super relaxed natuurlijk. Die wilde honden lijken me alleen minder. Speelt zich dit alles af in wildparken of echt in het wild?
Ga door met genieten en blijf gezond! Liefs, Marianne

Bep de Vries

Wat een heerlijke vakantie lijkt me dit. Lekker ontspannen. Geniet er van. Liefs Hidde en Bep

Ingrid

Wat ben jij een goede schrijfster, Ankie! Dat allemaal zo te lezen hebben jullie een benijdenswaardige tijd! Veel dieren om me heen is voor mij ook soort paradijs, dus ik kan me voorstellen hoe jullie daar van genieten, en vogels: ach, zo mooi en zo heerlijk ontspannend om naar te luisteren! Ik geniet hier al van 1 vrouwen goudvinkje, een stelletje roodborstjes en een paar meesjes!
Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben en we hopen dat dat genieten met volle teugen zo door gaat voor de rest van de vakantie.
Kus, Ingrid xxx

Ingrid

P.S. Heb net alle plekken opgezet waar je over schreef; jonge jonge, wat hebben jullie al veel achter de kiezen :)
xx

charlotte

Lieve Ank, fijn dat jullie het nu al zo naar je zin hebben, mooie afsluiting van deze lange periode weg zijn.
Je had weer een erg leuk verhaal geschreven!
Hoop dat jullie enorm genieten en niet te veel last van de blessures hebben. Liefs voor beiden, Charlotte

Ankie

Lieve Margriet en naamgenoot!
Allereerst wat heb je een ontzettende leuke manier van schrijven Ankie, je ziet het gewoon voor je en beleef de reis met jullie mee. Het lijkt me een schitterende reis en in korte tijd al veel ondernomen. Gelukkig ook de nodige rustperioden!! Geniet volop en heb het goed. Liefs, Ankie

karin

Lieve Ankie en Margriet, wat een mooi verslag van jullie trip. Ankie, je hebt echt talent om het te schrijven! Ik kan me er een goede voorstelling van maken! Laat jullie lekker verwennen en geniet van al die mooie dieren en mensen om je heen. Ik proef een beetje de oosterse sfeer en geur uit het verhaal. Doet me soms aan Bali en Java denken, heerlijk. Hier ben ik nog een beetje aan het uitzieken van een hardnekkige griep maar hoop dat het nu beter wordt! Als de temperatuur ook een beetje mee gaat werken. Veel liefs, ook van joos,
Karin

jelly

Prachtig verhaal. Jullie reizen lijkt het bijna in het paradijs. Geniet ervan. Eindelijk vrij genieten.
Nog een fijne reis verder.

Lieve groet,
Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!