ankiewalvis.reismee.nl

Spanje

Hallo Allemaal,

Even een levensteken via mijn reislog en uit Spanje.

Met Karmijn ben ik 10 dagen in Estartit aan de Costa Brava.

Vorige week donderdag zijn we naar Gerona gevlogen, lekker vroeg, dus ook vroeg al in Gerona, waar we een auto huurden en naar de kustplaats Estartit reden.

Ons appartement is niet groot, maar is comfortabel en heeft een balkonnetje, dat uitkijkt op zee, tussen bomen door. We verkenden Estartit en concludeerden, dat wij goed in het rustige deel zitten.

Karmijn kon pas zaterdagmiddag haar opfris duik cursus doen, dus wij vrijdag aan de wandel. Flink ertegenaan een tocht van 4 uur, klimmend naar een kasteel en over bergkammen heen en dalend, terug naar het stadje Torroella de Montegri.

Een mooie tocht met uitzichten over de kust en de vlaktes. Ik wel hijgend als we moesten klimmen, maar dan stop ik gewoon om weer op adem te komen. Karmijn wacht dan verderop op mij.

Karmijns opfris cursus ging goed, maar verder valt het duiken tegen. Ik bleek niet vanaf de duikboot te mogen gaan snorkelen, alleen met aparte groepen mag gesnorkeld worden of als je zelf een boot huurt. Ik ben wel meegegaan op de boot met Karmijn, maar de video’s die mij later getoond werden vielen mij tegen. Een morene is al een heel ding. Allemaal rotsen met zeewier en zand ertussen, weinig variatie. Natuurlijk ben ik verwend, maar mijn verwachtingen waren ook niet hoog.

De volgende dag ging Karmijn met mij mee snorkelen. De boot had wel 30 mensen aan boord, ging wel ook naar de Medes eilanden, die hier voor de kust liggen, maar naar een stuk kust, waar veel boten geankerd lagen. Rotsen, zeewier, zeegras en zand. Een school ( 40) vissen was leuk om te volgen en ik vond een klein gekleurd visje. De instructeur zei dat de andere kant van het eiland leuker is, maar dan moet de wind vanuit het zuiden waaien en dat doet hij nu niet........ Enfin een teleurstelling, maar wij laten ons niet kisten.

We hebben verschillende mooie wandelingen gemaakt, klimmend en dalend, tussen de pijnbomen door met het geluid van de cicaden in onze oren. Naar kleine baaitjes met kleine kiezel strandjes, waar we even in zee duiken.

Een tocht met de auto naar Rosas gemaakt. Een grotere plaats, waar we eerst wilden verblijven en blij zijn, dat we nu in het kleine Estartit zitten. Vandaag met de auto naar Cadaques, waar het huis en een museum van Dali staan. Natuur en cultuur is ook hier goed te combineren. Het grote museum van Dali in Figueras staat nog in de planning.

Het weer is goed, het wordt wel steeds warmer. De eerste avond hadden we regen en de volgende nacht een onweersbui, maar verder droog. Regelmatig bewolking, maar omdat de temp toch 25 tot 35 graden is, is dat helemaal niet erg.

Om de dag eten we uit, meestal tapas, en de andere dag kookt Karmijn heerlijk. We zitten dan op ons balkonnetje lekker te smikkelen.

Vanuit Spanje dus een vrolijke warme knuffel van Karmijn en @nkie

Reacties

Reacties

Marianne v.8x

Leuk dat ik weer een beetje mee mag reizen!
Veel plezier.

Charlotte

Gezellig het verslag van jullie Spaanse avontuur, bekende omgeving, zou er ook wel even willen zijn, hoewel hier de temperatuur ook Spaans wordt. Jammer dat het duiken en snorkelen wat minder is, maar de kust is enig om te bewandelen. Geniet nog maar lekker samen. Liefs, Charlotte

jelly

Enshallah!
Lekker uitrusten in een mooie omgeving.
Tja, hier is het ook warm en af en toe een afkoeldagje ertussen.
Ik heb ineens geen last meer van de warmte en moet bij 23 graden nog een truitje of jasje aan.
De libellen willen nog steeds niet vliegen op Gravingen.
0-0--1-0--2-5-1-0. Dit begrijp je wel toch en vnl gew.oever, de vlinders doen het aardig hoor en Gravingen is erg rustgevend op het moment. Veel plezier daar nog voor beiden en liefs van Jelly vast ook van Harry

Els

Wat leuk om weer zo'n uitgebreid verslag te lezen van jullie avonturen in Spanje!
Heel veel plezier nog!
Lieve groet, Els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!