ankiewalvis.reismee.nl

GROET UIT KHASAB 2

Het is alweer vrijdag, vandaag weer gelunched met Aisha en haar kinderen. Ali is nog aan het werk en de kinderen “vliegen” daarna weg, ze voelt zich soms wat eenzaam, maakt ze me duidelijk. Elke keer dat we samen eten zou ik een foto willen maken van hoe we gezamenlijk op de grond zitten. Iedereen om een stuk plastic met schalen rijst en een schaal vlees met groente erop. Brokken vlees worden op de rijst “gekwakt” en met je vingers breek je er een stukje af. Dit wordt met wat rijst in je hand tot een balletje geknepen en met je duim werk je dat je mond in. Klinkt het smakelijk? Mij smaakt het wel. Ik kan een lepel krijgen, maar intussen weten ze dat ik het ook met mijn hand wil doen.

Ik knoei wel lekker, maar dat geeft niet, want na afloop wordt het eten, waar niemand aan is geweest apart bewaard en het afval, botten en restant rijst worden in het plastic gevouwen en dat gaat naar de geiten en kippen. Goed zo! Geen afwas!

Aan het eind vd middag ben ik ook met Lucky gaan wandelen. Sandra heeft het te druk, dus ik neem de nieuwe Rox en Lucky om de beurt mee voor een eindje lopen in de buurt van waar ze wonen. Een warme aangelegenheid , maar de laatste dagen is de temperatuur toch gedaald naar rond de 30 graden, dat scheelt best. Er was regen voorspeld, maar geen drup gezien, voor mij ok!

De dhow trip was weer een relaxed dagje, terwijl het nu wel heerlijk is om te gaan snorkelen, omdat het water 30 graden is in de fjord. Dus anders dan in de winter ben ik twee keer het water in geweest. Niet mijn beste keer met de bultrugdolfijnen, maar wel een moeder met kleintje en dat is altijd leuk!

Nog weer 2 keer mee op de boot om te snorkelen en hoe meer ik het doe, hoe meer ik ervan geniet, omdat ik steeds meer de kleine dingen zie.

De villa en duikboten zijn vol geweest, omdat het Arabisch Nieuw Jaar, dus een lang weekend Is. Veel mensen uit Dubai. Grappig voor mij om te zien hoe de villa loopt “zonder een gastvrouw”. Soms kan ik het toch niet laten om even te helpen of info te geven.

Nog 2 dagen en dan pak ik een heleboel warmte in mijn koffer en kom terug naar Nederland. Sandra heeft deze winter geen gastvrouw nodig en ik wil wel eens wat anders. Het ziet er nu naar uit dat het volgende verslag uit Afrika zal komen........Inshallah!

Veel liefs van @nkie

jelly

lieve Ankie,

Lieve Ankie,
Klinkt goed allemaal!
Heb ook wel eens met mijn handen gegeten op een Indiase bruiloft. Heerlijk hoor!
Wij zijn weer thuis. Veel regen de laatste dagen maar dan kun je ook lekker relaxen met een boek en wat dommelen.
Kijk naar je uit.
liefs, Jelly

Monique

Lieve Ankie, fijn te lezen dat je daar weer geniet van mensen en natuur.
Wij hebben het hier in Frankrijk ook heerlijk, genieten van de rust en de nog warme zon.
Veel liefs, ook van Jouke, Monique

herma

Ik zie je eten en varen....je kunt beeldend schrijven.Leuk om te lezen.
Tot gauw in het echt en daar nog fijne dagen.
Liefs herma

Joos

Hoi Ankie, nu ik thuis zit te herstellen van mijn rugoperatie lees ik met veel plezier je reisverhalen en kan dan even wegdromen !