ankiewalvis.reismee.nl

Mijn AFRIKAANSE AVONTUUR is begonnen……..

Hallo vrienden,

Gister met de KLM naar Nairobi (Kenia)gevlogen, vanaf Servie onbewolkt, die kust gezien en verder de Nijl naar het zuiden gevolgd. Mooi op tijd geland, maar een taxi om mij op te halen was er niet.

Vanuit Nederland had ik in november voor de eerste 10 dagen het Lake Naivasha Resort geregeld met ophaalservice.........gelukkig heeft een mevrouw van een taxiservice op het vliegveld mij goed geholpen, het resort gebeld, ze wisten niet dat ik kwam. Toen met de taxi richting Naivasha. Na Nairobi zijn de wegen niet verlicht en ondanks de maan was het erg donker. Gelukkig had ik een goede, voorzichtige chauffeur, want er wordt onmogelijk ingehaald en soms zijn er zelfs geen strepen op de weg. Spannend, maar na 3 uur ben ik veilig in het resort beland, kamer gekregen en slapen. Het was intussen 1 uur in de nacht.

De volgende morgen bleken ze mijn reservering niet te hebben en omdat ik al betaald had moest er heen en weer gemaild met Nederland. Is nu in orde, maar met de Kerstdagen moet ik naar een ander resort, tja........

Enfin, de zon scheen, ik zit in de natuur aan een meer, in een kwartier zie ik al 15 soorten vogels, evenals vlinders, libelles en een aap uit mijn kamer moeten jagen, heerlijk toch!

Mijn Afrika plan is als volgt: 3 januari ga ik voor 4 weken vrijwilligerswerk doen in een project bij de Masai Mara. Volgens informatie ga ik dieren observeren, tellen en fotograferen voor identificatie. Een dagdeel in de week iets met kinderen op de school doen.

Dan 2 weken om te reizen, moet ik nog organiseren en half februari wil ik in Zanzibar ( voor de kust van Tanzania) zijn om 4 weken vrijwilliger te zijn in het dolfijnen project daar. Ook observeren, identificeren, dit vanaf een boot. Mijn verblijf is wel aan land. Half maart ga ik kijken of ik in de buurt nog wat meer wil zien en daarna terug naar Nederland vliegen.

Het vrijwilligerswerk is georganiseerd door Activity International in samenwerking met African Impact, beide op internet te vinden voor belangstellenden.

Tot zover mijn plan.......ik ben benieuwd hoe het gaat worden.

Door een bewaker, er loopt hier veel vriendelijk personeel rond, werd mij verteld, dat er elke avond nijlpaarden komen slapen in het moeras tussen het resort en het meer. Er is een elektrisch hek langs de resorts gemaakt, zodat de hippo's niet de tuin in kunnen. Nu net dus met een bewaker erheen gegaan. Hij scheen met een lantaarn en ik hoorde luid geplas van rennende dieren, maar ik zag niets. Toen hij de lantaarn uit deed zag ik 2 grote bruine vlekken in het maanlicht. Dat waren ze, dat neem ik dan aan. Wel vervelend dat ik ze gestoord heb.

Het is me een dagje wel geweest, ik ga mijn bed met klamboe opzoeken.

Natuurlijk wens ik jullie allen Prettige Kerstdagen. Ik wilde een groene Kerst, maar zo te zien krijgen jullie die ook! Binnenkort verder met the continuing story.......

Liefs van @nkie

Reacties

Reacties

Angéla

lieve Ankie Je hart staat wagenwijd open zo te lezen. Heeeeeeerlijk. Ik geniet mee op afstand. Knap hoe je je leven zo vorm geeft, je bent een inspiratie voor me. Kus

Charlotte

Ankje, je bent zo'n ervaren reizigster en hebt het weer heel goed geregeld, maar het is natuurlijk niet écht leuk. Leuk dat de mensen zo vriendelijk zijn. In de laatste 36 uur heb je al weer veel meegemaakt en gedaan. Kijk uit naar het vervolg. Hier bloeit van alles! Te gek. Liefs, charlotte

Bep de Vries

Het begint allemaal al heel spannend. Fijne tijd daar. Liefs

Car

Wat een avonturen in korte tijd. Je bent gelijk goed
ingeslingerd. Ik hoop dat het volgende adres leuk is Ank!
En dat het van nu af soepel loopt. Liefs van Willem en mij.

herma

hoi.

Allemensen,dat was wel een bijzondere start. Ik hoop voor je dat de rest van je reis wat soepeler verloopt.
EEn fijne tijd!
Liefs Herma

jelly

lieve Ankie,

Dat is een Afrikaanse start, die lijkt op mijn ervaringen 25 jaar geleden. Zeker niet veel veranderd.
Gelukkig is iedereen je behulpzaam en sta jij je vrouw wel.
En de zon schijnt. Ben erg benieuwd naar de vlindertjes en libelletjes. Er zijn 60 nieuwe gevonden in de wereld.
Nog een beetje in de lappenmand. whatsapp ontvangen?
Good Luck met het vervolg van je reis en fijne Afrikaanse kerstdagen als ze het vieren. Liefs, Jelly

Els

Lieve Ankie,
Wat fijn om al zo snel een reisverslag van je te lezen en wat voor één! Wat een start! Ik hoop dat het vervolg voorspoediger gaat dan tot nu toe! Een mooie tijd en vanaf 3 januari heel veel succes gewenst! Liefs, Els

Monique

Lieve Ankie, hier is het inmiddels alweer 2e kerstdag en, wereldreiziger als jij bent, ben jij inmiddels alweer wat meer thuis in de omgeving daar.
Dat geluid van hippo's in de nacht komt ons bekend voor. Wij verbleven in Botswana op Eagle Island in een tent boven het moeras, waar ze zéér luidruchtig rondzwommen! Het is ook wel spannend om 's morgens vroeg aan de sporen te ontdekken welke dieren er 's nachts in je buurt zijn geweest!
Veel plezier gewenst met een dikke knuf en liefs, Jouke en Monique

Ietek

Lieve Ankie, wat een verhaal, begint wel meteen goed????gelukkig dat je het allemaal hebt kunne regelen. Gisteren Wouter met Kim , Ineke en nog een stel te eten gehad. Wouter spreekt al van thuis, dus dat kling al goed. Het bed was een beetje te kort voor hem , dus daar gaan ze nog wat op verzinnen. Jijngewoon lekker genieten daar.Vroeg me wel af hoe je nu dolfijnen kan tellen op een strand. Zwemmen ze zo dicht bij de kust? Nou, ik ga je volgen en voor nu alle goeds.

Sandra & Kurt

Lieve Ankie, klinkt goed zo veel dieren om je heen. Hopelijk ga je er nog veel meer zien. We leven met je mee tussen de bedrijven door. Groetjes uit Oman ook van Aisha en haar familie.

Charlotte

Wat een heerlijk verhaal weer. Je bent echt in je element daar hè met alle beesten. Fijn dat je weer op de leuke stek zit. Hoop dat je mooie foto's hebt kunnen maken, in je verhaal te lezen leuke momenten!!
Geniet heerlijk voordat je de bush ingaat, ook weer heel spannend. Liefs, Charlotte

Jenny

Jeetje Ankie wat een fantastische reis en mooi vrijwilligerswerk ga je doen. Het spreekt me erg aan! Veel van je foto's herken ik van de bezoeken aan Zuid Afrika. Ik wens je veel mooie ervaringen en een veilige reis toe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!