ankiewalvis.reismee.nl

EXTRA EDITIE NABOISHO CONSERVANCY

Twee belevenissen, die ik meteen kwijt wil! Met de nieuwe mensen is ons grote katten geluk terug gekomen!

Gisteravond kwam weer een wens van mij uit!!! We kregen een berichtje dat er een grote kat gezien was en bij aankomst bleek het een VOLWASSEN MANNETJES LEEUW te zijn!!! Die had ik nog nooit in het wild gezien! Hij lag te slapen en we bleven vanuit de auto kijken. De zon was al onder, dus tijd voor hem om wakker te worden. Hij hief zijn kop op, gaapte enige keren, wreef zijn gezicht schoon, gaapte weer en liep de bosjes in. Intussen was het donker en wij reden om de bosjes heen met een rode lamp schijnend ( ze hebben geen last van het rode licht, wel van de lampen van de auto) En Ja !!! Daar kwam hij aangelopen.......en.... achter hem aan NOG TWEE VOLWASSEN MANNETJES LEEUWEN! We bleken de SOL BOYS te hebben gevonden! Drie volwassen broers, die samen zijn blijven optrekken. Geweldig ,wat een ervaring!!! Zo vlak bij de auto te zien liggen en lopen. Toen we terug reden naar het kamp, zagen we nog een jongere mannetjes leeuw lopen, niet ver van het kamp! 's Avonds was het gebrul nog een paar keer goed te horen, maar dan kunnen ze wel kilometers ver zijn.

Cadeautjes vind ik dat, het maakt me helemaal blij!!

Vanmorgen gingen we er weer op uit en Lincoln hoorde de bavianen schreeuwen. We stopten en hoorden ook impala geschreeuw. Dat was naar. Het bleek dat een baviaan een kleine impala had gegrepen, twee moeder impala's en nog een kleintje konden wegkomen! De bavianen bleven schreeuwen, renden weg, de boom in met het dode beestje en een baviaan ging ervan zitten eten. Intussen ontdekten we dat ze bleven schreeuwen, omdat Willow, een vrouwtjes leeuw rondliep. Ik kenden haar al, want we hadden haar in de 2e week gezien en gezien dat ze opgezwollen tepels had. Dat kon betekenen dat ze welpjes had. Ook nu zag je dat. Ze liep heen en weer en volgde het spoor van de bavianen en het dode impala kleintje, maar vond niets, omdat ze ermee de boom in waren gegaan. We volgden haar en plots was ze verdwenen in het struikgewas. Mogelijk dat daar haar welpjes verstopt zitten, maar dat weten we niet. Pas als de welpen 3 maanden oud zijn komt ze voorzichtig met hen tevoorschijn..........als ik dat wil zien, moet ik nog veel langer blijven en niet maandag a.s. weg gaan! ( ik ben nog niet weg, Car)

Tot zover mijn extra editie! Veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

Charlotte

Wat een enige ervaring Ank en dan zoveel mannetjes leeuwen tegelijk. Je wordt nog een expert , de Jane Goodall van de "grote katten". Ja triest als je ziet dat zo'n impala moeder haar jong kwijt is, maar ja andere dieren leven er weer van. Hoop dat je de welpjes op de valreep nog te zien krijgt. Geniet nog even!!Liefs, Charlotte

Car

Gelukkig dat je nog niet weg bent Ank! Ik zat er een week naast. Zo zie je maar. Drie Big Cat broers die jou kwamen verrassen. Uniek. Maakt het wel af toch! Liefs!

jelly

Hartstikke leuk in de laatste week nog zulke bijzondere belevenissen met Cats en Bavianen en wat al niet.
Ik ben blij dat je daar zo blij loopt te zijn.

En ik maar proberen vanmorgen tijdens de duinmeditatiewandeling de kou en regen zonder die af te weren te leren ontvangen waarbij gevraagd werd de beschermende muts, capuchon en paraplu weg te laten.
Brrr en ik was net zo blij dat ik de muts niet vergeten was.

Overigens was ik na de wandeling wel mijn hoofdpijn kwijt dus...... geen gezeur hierover.
Zou toch wel met je willen ruilen hoor,
Liefs,Jelly
Jelly

Atty

Wat een belevenissen, heerlijk om elke keer weer te lezen! Blijf genieten, liefs

Karin

Weer een super leuk bericht Ankie ! Klinkt zo geweldig! Je wordt echt een wild expert. Geniet maar weer verder!
liefs, K&J

herma

O, Ankie, ik voel gewoon ontroering als je dit schrijft....hoe bijzonder mooi omdat te zien.
Het zou me niet verbazen als je de welpjes ook nog ziet.
Nog een paar fijne dagen daar.
Liefs Herma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!