ankiewalvis.reismee.nl

AFRICAN IMPACT ZANZIBAR WEEK 2

Terugkijkend op de 2e week merk ik dat ik eindelijk begin te wennen. Begin vd week had ik het niet naar mijn zin. We zaten elke middag voor de computer om dingen uit te zoeken en daar ben ik niet goed in. Elke ochtend wel met de boot eropuit om het gedrag tussen toeristen, boten en dolfijnen te noteren op de lijsten en dat invoeren in de computer, dat is allemaal leuk, maar het voorbereiden van de donderdagmiddag les vond ik niet leuk en zag ik tegenop. Dinsdagmiddag gingen we er met de boot op uit om de dolfijnen zonder boten te observeren en zelf met ze te zwemmen, maar we konden ze niet vinden! Erg teleurstellend, vooral voor Emily, mijn collega vrijwilligster, want zij zou al eind vd week vertrekken. We hebben het trouwens vrijdagmiddag weer geprobeerd, nu samen met de school vrijwilligers, maar weer tevergeefs. En dat terwijl we ze wel met het monitoren elke ochtend zien. De middag is dus een verkeerde tijd, maar het team van AI wil de dolfijnen niet nog meer belasten door ook in de ochtend te gaan zwemmen. Goede redenering, maar wel teleurstellend.

In de loop vd week ben ik meer regeldingen gaan doen, waar ik beter in ben en de donderdag les met de kinderen was erg leuk. We moesten met ze vuil verzamelen en dit in kleine plastic flesjes proppen. Als je dat heel stevig doet heb je een blokje, ( eco- brick noemen ze het) waarmee van alles gebouwd kan worden. Van muren tot meubels. Ik heb wel wat met het scheiden van vuil en hergebruik ( ik ben in vorige levens naast walvis ook vuilnisvrouw geweest, haha!), dus was meer in mijn element. Dit ecobricks maken van grote flessen is ook een taak, die we in Jambiani erbij hebben, maar het wordt door alle vrijwilligers als te veel ervaren naast al het werk dat we al doen.

Ik heb ook het gevoel, dat ik vanaf 8uur ( en 2 ochtenden vanaf 6 uur) tot 8 uur in de avond moet werken, terwijl we NB betalen om aan het werk te zijn! Twee vd vrouwelijke teamleden hebben ook nog aldoor commentaar, dus zijn niet populair. Iedereen vindt dat we niet goed zijn opgevangen, noch goed zijn geïnformeerd over wat er van je verwacht wordt, dus ze krijgen de bal binnenkort terug geketst!

Jammergenoeg is Emily nu alweer vertrokken en maandag krijg ik er 2 nieuwe collega's bij. Een komt van het school project, dus die ken ik al, dat is leuk.

Zo, ik ga foto's uitzoeken om te uploaden, dus jullie hebben genoeg te lezen en te bekijken, als het me straks lukt om alles te verzenden.

Heel veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

Jelly

Lieve Ankie,

Gossie het lijkt wel een beetje slavenarbeid daar.
Enige opstand is wel op zijn plaats vind ik.
Succes met de actie en dat het maar weer leuk moge worden. Het zieke aapje is wel enigszins te zien.
Lieve groet van Jelly

ankie

Hoi

Wat mooi.....hoop voor Hope
Ik hoop ook dat je wat normalere werktijden krijgt!!
Liefs Herma

Els

Wat een mooie verhalen weer, lieve Ankie! En wat triest om zo geconfronteerd te worden met de verschillen in culturen. Hopelijk gaat het aapje Hope een mooie toekomst tegemoet, waarschijnlijk in een opvang. Niet meer in de vrije natuur. zij heeft geboft! Liefs, Els

Marijke

Ha Ankie,

Zo te lezen een heel andere wereld dan Naboisho. Beetje teveel werk te weinig ontspanning? Jammer! Hoop dat je toch nog beetje kan genieten daar.

Lfs,
Marijke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!