ankiewalvis.reismee.nl

EXTRA EDITIE: AAPJE GERED!

Afgelopen maandag gingen we naar de school, waar we de bibliotheek aan het reorganiseren zijn. Buiten zagen we een jongen met iets aan een touw slingeren. Het leek wel een dood beest....... Dichterbij komend bleek het een AAPJE te zijn en het leefde nog!!!!! We stoven erop af. Het aapje bleek een afgestorven achter poot te hebben. Je zag het bot met opgedroogd bloed. Als hij zelf liep nam hij zijn poot onder zijn arm en hinkte handig. We walgden van de manier waarop er met het dier “ gespeeld” werd, gewoon mishandeling! Gelukkig was onze jonge tolk bij ons. De jongen van het aapje wilde het scharminkel koken en aan zijn hond voeren. Eerst liet hij , zelf verbouwereerd, toe, dat wij het touw overnamen. We bedankten hem uitbundig, vingen het beestje in een zak en haalden het touw van zijn heupen af . Kort daarna zei hij dat hij er geld voor wilde hebben. Dat moet je nooit doen, want volgende keer vangen ze er weer een en wordt het een handeltje. Celeste besloot het aapje terug te geven en we gingen met tranen in onze ogen de school in om aan het werk te gaan.

Maar onze tolk kwam achter ons aan MET DE ZAK MET HET AAPJE! We mochten hem toch hebben.

Water gegeven en later wat voer, maar hij was in shock, dus kroop alleen weg. Celeste heeft hem in haar kamer gehouden, waar hij zich op een kast achter rugzakken verborg, maar wel zijn kopje nieuwsgierig omhoog stak als wij kwamen kijken. Celeste is intussen anderhalf jaar op het eiland en via via heeft ze contact gezocht met een vrouw, die hier een dierenopvang heeft ( zelfs een witte leeuw!) Zij is vrijdag met een dierenarts gekomen en in Celeste's kamer hebben we de amputatie kunnen zien. Dat klinkt gruwelijker dan het was. Het pootje was niet te redden, dus bij de knie eraf gehaald en met het vel dichtgenaaid. Ook bleek het een vrouwtje te zijn en ze kreeg de naam”HOPE” . Hope was onder narcose, dus is meteen meegenomen naar het opvang centrum, waar ik komende tijd zeker een keer ga kijken!

Wat waren we blij, dat dit zo goed was afgelopen!!! Ik zal wat foto's uploaden, zodat jullie Hope kunnen zien!

Ieteke

Wat een mooi verhaal over Hope. Zo zie je maar wat een totaal andere cultuur en manier van denken. Wij in het westen kunnen ons het natuurlijk niet voorstellen dat een aap voor hondenvoer wordt gebruikt. leuk al je verhalen te lezen, krijg wel het gevoel dat ik een ontzettend saai leven heb????Nog heel veel plezier ????????????????

Car

Heel goed werk verricht! En die mooie foto is net een
blijde geboortefoto! Wel heftig om mee te maken!

jelly

Kennelijk heb ik dit verhaal gemist.
Het vorige verhaal heb ik ook ergens anders opgepikt en niet via een rechtstreekse link. Vreemd
Fijn dat het zo gelopen is met Hope.
Mooie naam.!

Nogmaals een lieve groet
Jelly

k

Carlijn Smiers

Hoi Ankie,

Ademloos heb ik je verhalen gelezen. Wat een indrukwekkende ervaring! Wat schrijf je trouwens beeldend. Geniet nog enorm van alles!!

Liefs Carlijn

linda

Snap echt niet waarom jullie Hope teruggaven aan dat ventje.
Ik had het dier gewoon in beslag genomen en dat kereltje een draai om zijn oren gegeven vanwege dierenleed.
Maar ja...........zo ben ik.
verder geniet ik nog steeds van je waanzinnig mooie foto's.
Kom je ooit nog terug of blijf je daar wonen ???
Nee, ik ben niet jalours.!!!

Veel liefs Linda