ankiewalvis.reismee.nl

MAFIA ISLAND en nog even ZANZIBAR

De zes nachten Mafia Island zijn alweer voorbij. Wat een prachtig eiland!! Half zo klein als Zanzibar, ook cocos palm plantages, heel groen overal, deels doordat het toch wat geregend heeft in het droge seizoen. De huizen zijn meer onderhouden, alles zag er verzorgder uit. Ik maakte leuke plannen, begon met een strand vogel spot wandeling en daarna snorkelen in Chole Bay, waar de lodge lag. Het Kinasi Lodge ligt in het beschermde Marine Park van Chole Bay. Het koraal en de vissen verrasten me, zo mooi, en deed me aan de Rode Zee denken.

De volgende dag erop uit om te zien of we de walvishaaien konden vinden. ( daar is Mafia Island beroemd om) Het is eind van het seizoen, dat wist ik, maar 2 Duitse jonge vrouwen wilden ook. Tja, we hebben twee keer 2 vinnen, kleine rugvin en grotere staartvin gezien, maar als we dichterbij kwamen, waren ze gedoken. Walvis haaien zijn vissen met kieuwen, dus hoeven niet, zoals dolfijnen en echte walvissen boven te komen om adem te halen. Ze eten krill en die krill bevindt zich in bepaalde seizoenen meer aan de oppervlakte, waardoor je ze dan wel kunt zien vanaf de boot, en anders zit de krill in diepere lagen van de zee.

Echt erop gerekend ze te zien had ik niet, maar voor een vd meiden zou haar droom uitkomen, dus dat was echt jammer.

Ik voelde al dat ik wat rust moest nemen en de volgende dag voelde ik me niet lekker. De hele dag geslapen, last van mijn buik en de volgende dag moest ik nog aldoor een wc in de buurt hebben. Oververmoeid na al de weken, dus rust was geboden en wel een massage gekregen van een Thaise, die me stevig aanpakte. Ze gaf me ook een vies medicijn voor mijn darmen en volgens haar was dat het wondermiddel, waardoor ik me de dag erna helemaal 't heertje, nee, dametje voelde.

De laatste dag heb ik weer genoten van het snorkelen en een tocht naar Chole Island, een klein eilandje, waar de baai naar genoemd is. De lokale gids liet ons ruïnes zien, allerlei vruchten, fruit bats ( vleermuizen) en vertelde over de geschiedenis. Mafia ( en Chole) is door Arabieren, Portugezen, Duitsers en Britten gekolonialiseerd. De ruïnes waren huizen vd Duitsers, die ze niet durfden gebruiken, omdat men dacht dat het er spookte. De lokale bevolking van Chole is erg vriendelijk, ze zien daar niet veel buitenlanders.

Vanmorgen moest ik weer pakken en met het kleine vliegtuig vloog ik via Dar El Salam terug naar Zanzibar.

Nu zit ik in Matemwe ( een dorp) en in heel andere situatie, een leuk verschil. Zanzibar Bandas in Matemwe zijn een stel kamers van hout en bamboe aan het strand, met een zwembadje, bar en restaurant in het zand. Heel informeel gerund door een jong Pools stel mett vrienden, die erg enthousiast zijn. Beetje hippie stijl en ook dat bevalt mij prima. Mijn laatste dagen hier op Zanzibar ga ik een tochtje naar de rode Colobus apen en een vlinder kwekerij maken en nog snorkelen bij Mnembe eiland, dat prachtig schijnt te zijn.

Tot slot natuurlijk het weerbericht........ nog steeds snoeiheet, ook 's nachts 28 graden, luchtvochtigheid 99%, maar elke dag slechts enkele druppels regen gezien!! Nog even zo houden!

Tot binnenkort in Nederland en een heel warme omhelzing van @nkie

Reacties

Reacties

herma

Nog een paar fijne warme dagen en een goede terugreis!
Wanneer ben je thuis?

Liefs Herma

jelly

Hoe kan het ik wilde gisteravond of vanochtend mailen, want had geen idee of het goed met je ging en wat je uitspookte.
Eén dag voelde ik helemaal geen contact, maar misschien was je toen ziek. Gelukkig ben je over het algemeen lekker bezig en heb je de gewenste nachttemperatuur Ha, ha!
Hier is de vorst net weg, maar daardoor weer minder zon.
Van de week lekker gebruind in de zon, maar koud. Dat heb ik toch liever.
Nou ik stuur je nog het vlinderverslag Gravingen. Je hoeft het niet te lezen hoor. Ik ben benieuwd naar je vlindertuinbezoek. Lieve groet en knuf, Jelly
Jelly

Ieteke

Hi Anke,

Nog een leuk verslag zo op het einde van je reis. Zal wel weer wennen voor je zijn zo direct in Amstelveen . Wouter en Kim hebben genoten van hun verblijf in jouw heerlijke huis. Maar ja aan alle mooie dinge komt een eind, zowel aan jouw reis als aan hun verblijf. Heb geen eindinspectie gedaan want zij hebben mij verzekerd dat het allemaal gepoets en spic en span is . Zodra je thuis bent geef ik je een belletje. Hele goede reis en neem alle mooie herinnerenigen mee in je hoofd en in je hart.

Linda

Ank, waar haal je de energie vandaan.
Je blijft maar gaan.
Volgens mij ben je aan vakantie toe.
Kom maar lekker naar huis , kun je uitrusten.
Dikke knuffel Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!