ankiewalvis.reismee.nl

WEER GENIETEN IN KHASAB

Ja, ik ben voor 2 weken even terug in Oman!

Het is heerlijk om iedereen weer te zien, in de stad rond te kijken wat er wel en niet is veranderd en natuurlijk te snorkelen!

Bijna elke dag ben ik mee op de boot en ik lig ruim 2 uur in het water. De mij zo bekende plekken zoek ik op om te zien of dezelfde schildpadden er nog zijn, soms wel dus, en op kleine plateaus naar haaien te zoeken. Gister was de zee nogal wild en merkten 5 haaien niet dat ik boven ze zwom! Ze cirkelden onder me rond en ik kon ze goed bekijken. Ze zijn zo mooi gestroomlijnd en de grote hebben een flinke kop van wel 30 cm breed, dan zijn ze wel anderhalve meter lang. Ook kleinere. Het zijn de zwart punt rif haaien, die in de ondiepte zwemmen, daarom zie ik ze en de duikers niet.

Vandaag snorkelende ik en zag 2 anemonen met pa, ma en baby clown visjes ( Nemo visjes), vorig jaar hadden ze de babies nog niet!

De aalscholvers op de rotsen zijn altijd leuk, als je langs snorkelt. Soms duiken ze het water in en zie ik ze ook onder water. Vandaag keek ik op de rotsen en zag tot mijn grote verbazing een blauwe fits!!!! Een kleine IJSVOGEL!!! Op de rotsen van een eiland bij de kust! Anderen hadden hem daar ook nog nooit gezien. Kadootje voor mij! Jammer genoeg had ik geen fototoestel.

En dan de grote scholen vissen, papagaaivissen, gepen, vleermuisvissen, makrelen en alle kleine vissen, teveel om op te noemen, het is aldoor een gekrioel onder water, heerlijk om te zien. De kleine makrelen zwemmen met hun mond open en hun kopjes zijn zilver, zodat het is alsof je een wolk van sterretjes onder water ziet. Een keer zag ik een adelaarsrog wegflitsen, de duikers zien die vaker. Het koraal blijft hier het mooist van overal ter wereld!

De villa, waar ik gastvrouw was, wordt niet meer door Extra Divers gehuurd, ik zit in een studio (kamer met badkamer en keukentje) vlakbij waar Sandra en Kurt nu wonen. Naast mij woont Petzi hun Oostenrijkse instructeur, met wie ik het ook gezellig heb.

Sandra en ik, soms ook met de mannen, zijn al een paar keer samen gaan sporten, snel wandelen of fitness in het Resort en daarna neem ik een duik in het zwembad. We eten om de dag gezellig samen met z’n vieren.

De Arabische buren van de Villa heb ik al 2 keer opgezocht. We vinden het wederzijds leuk om elkaar te zien. De oudste dochter spreekt goed Engels, dus dan hoeven we niet met handen en voeten te praten. Afgelopen tijd hebben we ( Aisha, de moeder, en ik ) via whats app met plaatjes contact gehouden. Intussen heb ik op vader Ali na, de hele familie, ma, 3 dochters, 1 schoondochter, 5 zoons, 2 schoonzoons, 4 kleinkinderen. De jongste kleinzoon ( 2 jaar) zette het op een krijsen toen hij mij me zag, dat deed hij vroeger ook!!!! Toen is hij wel aan me gewend…….. Bij chauffeur Mohammed is er weer een kleinkind geboren!

Ook Lucky, de hond, hebben we opgezocht om met hem te wandelen en Sandra neemt hem mee naar het Duikcentrum, als er geen gasten zijn. Roxy, de hond waarmee hij in zijn hok zit, is nu volwassen en ze vechten als ze los in de tuin lopen regelmatig. Jammer. Lucky is mager en heeft kort haar door de warmte, maar is heel actief en het is leuk om te zien hoe gewoon hij het vindt dat ik er weer ben.

Alles bij elkaar is het thuisgevoel er nog steeds, hoewel het misschien mijn laatste keer hier is. Sandra en Kurt houden per november voorlopig op met het runnen van Extra Divers en het is onzeker of / hoe het zal worden voortgezet. Enshallah!!!!

Vorige week vloog ik vanuit warm Nederland naar Dubai en met de auto naar Khasab, van 30 naar 38 graden! Blauwe luchten, enkel wolkje af en toe, wel heel heiig als je vanaf het water naar de bergen kijkt. Voordeel is dat het zeewater 29-30 graden is, dus lekker warm.

Volgens de weerberichten hebben jullie ook nog goed weer, boven de 20 graden. Wat mij betreft houden zo voor als ik weer terug kom!

Ik hoop dat het goed gaat met jullie en een warme omhelzing van @nkie

Reacties

Reacties

Marian

Dat is genieten, Ankie!!!!!

Charlotte

Heerlijk Ank dt je zo geniet. Naarmate je ouder wordt zijn deze bezoeken waarbij je bekenden ( mensen, honden en vissen!) opzoekt steeds leuker en belangrijker.
Trek je maar heerlijk vol met al het leuks van Oman, liefs ????????

jelly

Je bent weer heerlijk aan het genieten.
Qua weer hebben wij gelukkig ook de zon mee
Er vliegen tweede en derde generaties vlinders.
Nou pak er nog lekker een weekje bij.


Liefs van Jelly


liefs,
Jelly

Car

Lieve Ank, wat fijn dat het weer vertrouwd is.
En dat de zee zo lekker warm voelt! Nog veel
fijne snorkelmomenten en een aai voor Lucky.
Liefs van de kade!

HERMA

Ha Ankie.

Geniet met volle teugen en neem volle rugzakken vol warmte mee terug. Deze week was het qua weer genieten.
Een goede terugreis en hopelijk tot snel

Els

Lieve Ankie,
Wat een belevenissen weer! Geniet nog!
Liefs uit een heel zonnig Amstelveen!

lien@bouwmeester.com

Eindelijk je ervaringen in o.a.v. Oman gelezen.
Prachtige foto ook van verblijf Africa.

lien@bouwmeester.com

Ik lees graag meer.

En..., iets heel anders? Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!