ankiewalvis.reismee.nl

Naboisho, tweede en laatste week

Lieve Allemaal,

Het zit er bijna op, ongelooflijk dat de vier maanden al voorbij zijn! Morgen gaan we naar Nairobi, dinsdag avond vlieg ik naar Nederland en woensdag ben ik weer thuis!! Als ik mijn huis in kom, want ik ben mijn sleutel kwijt geraakt…….

Vorige keer schreef ik dat mijn computer oplader kapot was, waardoor ik hem niet meer kon gebruiken. Wat was ik verbaasd toen bleek dat ze via Nairobi een nieuwe Apple lader konden regelen en in 2 dagen had ik hem!!! En dat terwijl ik midden in de bush zit!

De laatste week hier in Naboisho is fijn geweest, maar rommelig. Allerlei plannen verliepen anders.

In de nacht van maandag op dinsdag heeft het zo lang en hard geregend, dat de Talek rivier super vol met water stond. Het leek wel een wild water rivier, waar je op kunt raften. We moeten regelmatig door die rivier heen en meestal staat er maar een paar cm water in. Spannend en ook veel modder. Komisch was dat we al door veel modderpoelen heen waren gekomen en toen op een grasvlakte , waar olifanten waren, vast kwamen te zitten. Het duurde 2 uur voor we eruit getrokken werden. De olifanten waren intussen vertrokken.

Op weg naar een stuk om dieren te tellen hoorden we apen gillen. Dat is een waarschuwing dat er katten in de buurt zijn, dus wij op zoek en een luipaard gevonden! Minder geteld , want we moesten helemaal om de rivier heen rijden om hem te vinden. Dat kostte tijd. We tellen tegenwoordig ook met app’s en een keer bleek onderweg, dat ze vergeten waren de telefoon op te laden, haha, weer ander plan gemaakt.

Trouwens tot mijn genoegen is coordinator Carol afgelopen maandag aangekomen, dus het was gezellig, dat zij erbij was om van alles te regelen, hoewel haar plannen steeds door iets geboycot werden! Onze driver Francis had een paar dagen vrij, omdat hij een examen moest doen en Josphat, een collega nam zijn werk over, maar in het dorp, waar we heen moesten, reed hij zonder goed te kijken achteruit tegen een andere auto aan. Boeiend om te zien hoe dat opgelost werd. Eerst wordt de schade bekeken, dan staan ze allemaal 5 minuten zonder te praten te kijken, besluiten de garage erbij te halen, maar die man was op de hand van de tegenstander en vroeg een te hoge prijs. Wat blijkt, er speelde ook nog dat ze van 2 verschillende stammen waren, anders was het soepeler opgelost en had geen 45 minuten geduurd. verzekering??? nooit van gehoord!

Deze week ook weer genoten van alle jonge zebra’s, wildebeesten ( ik heb duizenden volwassen zebra’s en wildebeesten gezien) en leeuwen welpjes van 3 tot 9 maanden oud. De luipaard zagen we vier keer, ook met een buit in de boom. Een cheetah was aan het jagen op Thomson gazelles, tevergeefs, maar een troep leeuwen had wel een grote zebra te pakken.

Voor jullie wordt het misschien wat eentonig, maar ik blijf het spannend vinden en extra leuk om foto’s voor identificatie te nemen, evenals de data. Mijn samenwerking met collega Nic ging steeds beter en we hebben alles samen gedaan, wat meer voldoening geeft.

Na die regen stortbui, hebben we dagenlang zon en blauwe luchten gehad, gelukkig wat warmer.

Nu zondag half zes regent het voor het eerst weer. Het internet is de hele dag knudde , dus ik weet niet of het lukt dit op mijn log te zetten.

Ik neem wat zon en warmte mee naar huis voor jullie, al hoorde ik dat het de afgelopen dagen ook mooi was.

Fijn dat jullie mij zo trouw gevolgd hebben, tot een volgende keer en ook graag in levende lijve!!!

Dikke knuffels van @nkie

Charlotte

Weer een heerlijk verslag Ank, wordt nooit eentonig.
Naast het beestengebeuren ook allemaal andere spannende zaken, je gaat het hier heel saai vinden, ben ik bang?
Wij verheugen ons er er op om je terug te zien live!
Safe flight, tot gauw? Charlotte

Atty

Lieve Ankie. Dank voor al je mooie en spannende verhalen, verveelt echt nooit! Goede vorm van jalousie wel.... Goede reis naar huis en hoop je komende zomer te zien! Xxx

Els

Lieve Ankie, alweer het laatste verslag. Wat heb je weer veel gezien en beleefd en wat fijn dat je de thuisblijvers zo goed op de hoogte hebt gehouden! Altijd geweldig om over je belevenissen te lezen! Nu eerst een veilige reis naar Nederland en dan tot spoedig ziens! Liefs Els

linda

Wederom bedankt voor het delen van je geweldige belevenissen en foto's.
Ik hoop dat je een hele fijne vlucht naar huis hebt.
Heeft Ineke geen sleutel van je huis?
Veel liefs Linda