ankiewalvis.reismee.nl

Eerste week Naboisho

Hallo Allemaal,

Het internet is heel slecht, ik probeerde foto’s op te laden maar dat lukt niet. Ik hoop dat dit gaat lukken.

Het is een overweldigende week voor me geweest. Het weerzien met de staf, Caroline (coordinator) Francis ( gids/chauffeur), Ben (kok), Soila ( schoonmaakster) was heerlijk. Ik was blij ze te zien en zij toonden zich ook blij. Het is natuurlijk altijd leuk als vrijwilligers steeds terugkomen.

Maandagavond gingen we meteen op pad en zagen 2 cheeta’s. Het extra leuke was, dat het 2 waren, die ik vorig jaar nog met hun moeder had gezien. Ze staken achter moeder aan een rivier over en werden kletsnat. Daar heb ik foto’s van op mijn log ook geloof ik. Deze keer gingen ze achter een gazelle aan, maar die was ze te vlug af.

De groep vrijwilligers is 8 man/vrouw sterk. Grappig, de ouderen zijn deze week in de meerderheid! Samen met 2 Amerikaanse vrouwen ( 50-ers) kwam ik aan. Er was een 72 jarige Cannadese vrouw, een 27 jarige Amerikaanse, een Engels stel en een Belgisch/ waalse man, die ik uit Zuid Afrika ken. In algemeen heel aardige mensen.

Ik kwam eerst in een tent met de 2 Amerikaanse vrouwen, maar na 3 nachten kon ik naar een kamer, die ik voorheen ook heb gehad, verhuizen. Dat was fijn, want de Belg sliep vlak bij ons en snurkte vreselijk, dus ik sliep op slaappillen. Elke nacht bezoeken dieren ons kamp. Een giraf, die oud en blind is, is veel in de buurt, maar ook hyena’s, nijlpaarden, olifanten en leeuwen. Ik plas weer in een emmertje ( ik moet naar buiten voor de toilet ) en heb nog niets gezien, maar wel leeuwen en jakhalzen gehoord.

Het werk schema is erg druk. We vertrekken tussen 6 en 7 uur in de ochtend, zitten dan 3 tot 5 uur in de auto, tussendoor ontbijt, daarna lunch. In de middag even tijd, maar dan ben ik bezig met mijn foto’s om ze te sorteren voor het identificeren. Het Engelse stel is een app aan het maken om het invoeren van de data makkelijker te maken. Ik mocht experimenteren en drukte meteen op een verkeerde knop! Vreselijk, maar het experimenteren was voor hun geslaagd, haha! Rond half vijf gaan we weer op pad tot half acht, dan eten, nog even foto’s doen en rond 9 uur naar bed.

Volle dagen dus. Als we niet op zoek zijn naar dieren, hebben we vlechtwerkjes met takken gemaakt om de erosie van de wegen tegen te gaan en we zijn naar een school geweest.

De Canadese vrouw sponsort op die school 12 kinderen en wilde ze opzoeken om te zien hoe het met ze gaat. Dat was leuk. 9 van de 12 kinderen waren er en maandag is beloofd dat 2 anderen er ook zijn. 1 kind was verhuisd. Alle andere kinderen waren natuurlijk nieuwsgierig en we hebben buiten met ze gespeeld en ze geholpen met het alfabet.

Elke dag tot nu toe hebben we leeuwen gezien. Daar wil ik verhalen over vertellen, met de foto’s, maar het uploaded lukt niet. Er was bijv een confrontatie van bijna volwassen leeuwen met een kudde olifanten. Tegelijk kwam een wildebeest aanwandelen, maar had nog net op tijd de leeuwen in de gaten. Francis had gehoord, dat 3 maanden oude leeuwtjes op een plek waren, maar elke keer was er iets waardoor we niet konden gaan kijken. Ik was beetje ontstemd, maar vrijdagmiddag vond hij ze op een anderen plek. De tranen stonden in mijn ogen om weer zulke kleintjes te zien. We bleven kijken en hoorden dat er olifanten in het struikgewas achter onze auto waren. We stonden er tussen in, maar de olifanten besloten een andere kan op te gaan. Meer over die situatie hoop ik een anderen keer nog met de foto’s te vertellen.

Zaterdag, gister, ben ik de hele dag naar het Nationale Park Massai Mara gegaan, hier vlakbij. Gezien hoe een groep hyena’s in 20 minuten een zebra verorberden.

Af en toe kan ik niet bijhouden wat er allemaal gebeurt. Morgen gaan de Canadese en jonge Amerikaanse weg, ze hebben er 4 weken op zitten en willen eigenlijk niet weg. Dan zijn we een week met zes vrijwilligers.

Ik sluit af en hoop dat het lukt om dit te uploaden. Het is hopelijk duidelijk dat ik het weer erg naar mijn zin heb. O, ja, de hele week een blauwe lucht, dus voor hen die wat warmte willen stuur ik een warme omhelzing. Veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

herma

Nou, lieve Ankie, hoe meer warmte hoe liever!!Brr....
Je hebt inderdaad volle dagen zeg! Maar wat zie je veel en maak je veel mee.
Gelukkig en fijn te horen dat je geniet.
Veel liefs

Charlotte

Wat een heerlijk verslag weer Ank, zo fijn dat je het hier helemaal naar je zin hebt, qua mensen, weer en werk.hier ligt echt je hart.
Lekker dat je ook weer je eigen stekje hebt om te slapen.
Geniet en hopenlijk lukt het nog met de fito’s. Wel spannend hoor.
Dikke knuffel, Charlotte

Karin

Hoi Ankie, heerlijk, die warmte. WIJ komen net terug van een leuk maar erg koud weekend in Hamburg! Veel gelopen, haven en Elbe en mooi nieuw muziek theater de Elbpilharmonie. Bij jou klinkt het weer als thuiskomen, warmte en eigen plek en natuurlijk veel katten!! Heel veel plezier, genieten en sterkte met "werken"! Liefs Karin

Ineke

Wat een spannend verhaal weer. Fijne groep vrijwilligers. Je boft weer met een eigen kamer begrijp ik. En wat een lange dagen. Liefs, Ineke

Denise

Klinkt weer heerlijk, zo op je oude adres. Als ik je verhalen lees voel ik de dieren om me heen. Wat een prachtige ervaringen zijn het toch, continue verrast en ontroert te worden door de schoonheid en puurheid van de dieren. Blijf lekker genieten en ik zie uit naar de foto's. Liefs, Denise

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!