ankiewalvis.reismee.nl

Dumela Lodge, African Impact, week 4

Lieve Allemaal,

Nog een Gelukkig en Gezond 2020 wens ik jullie! Ongelooflijk dat we alweer 20 jaar ver in de nieuwe eeuw zijn!!!

Vorig weekend kwamen er nieuwe mensen aan, een heel stel, 9 personen, waarvan er vier de Fotografie cursus gingen doen, die hier door African Impact ook wordt georganiseerd. Dat is een cursus van vier weken en ik heb goede resultaten gezien, maar nee, niet aan mij besteedt, omdat ik toch niet goed met apparaten om kan gaan. Hoe leuk ik foto’s vind en hoe complimenteus jullie zijn, heel lief, maar anderen maken de mooiste foto’s en ik zet de camera op automatisch en ben er dan redelijk tevreden mee als herinnering of middel om de dieren mee te identificeren.

De nieuwelingen zijn gelukkig ook niet allemaal in de twintig, zeker de helft is dertig tot 50 en een vrouw schat ik in de 60, wat mij toch iets meer op mijn gemak stelt.

De activiteiten van deze week waren een herhaling van wat we al gedaan hebben. Dus alleen de bijzonderheden:

Op weg naar het “erosion controle” werk kwamen we drie leeuwen en een leeuwin tegen. Een honderd meter van de plek af, waar wij aan het werk moesten. Er is overlegd en toch besloten, omdat ze zo lui bij elkaar lagen, dat we er aan het werk konden, terwijl onze gids de omgeving extra goed in de gaten hield. Maakte het wat spannender en we hebben hard gewerkt. De volgende dag gingen we er weer kijken en lagen ze er nog, wel ERG lui dus!!

Oudjaarsdag hadden we in de middag vrij. In vrije uurtjes vertoef ik regelmatig bij het zwembad en neem een duik. Dat doe ik liever dan binnen bij de airco zitten, zoals sommigen doen. Het weer is deze week ook weer warm geweest. Tussen de 23 en 35 graden en als het bewolkt is, is het nog warm. Af en toe een buitje of wat onweer. Niets te klagen voor mij dus!!!!

Oudjaarsavond werd er een “braai” gehouden. Op het vuur konden we zelf ons vlees/ vegetarische burgers braden, was gezellig. Er was ook een zwart echtpaar dat hier logeerde en ik heb leuk met hen zitten kletsen. Later hebben we met z’n allen gedanst. Om half tien moest iedereen naar binnen verhuizen om met de muziek geen buren gerucht te maken voor de wilde dieren (JAJA) en mensen in andere resorts verderop. Vuurwerk komt hier niet eens te sprake, heerlijk en dan hoor ik dat in Nederland nog nooit zoveel geld is uitgegeven aan vuurwerk! Zonde, wat je allemaal voor goeds zou kunnen doen met dat geld…… Teken de petitie vuurwerkmanifest.nl ! Trouwens ik heb wel oliebollen gegeten, omdat een Nederlands meisje oliebollen deeg van Koopmans had meegenomen, zelfs met poedersuiker. Ik ben niet mee naar binnen gegaan, ze gingen een drink wedstrijd houden en ik ben lekker naar mijn kamer gegaan. Slapend het Nieuwe jaar in bevalt me prima.

In de middag van Nieuwjaarsdag gingen we naar Balule, het reservaat, waar we kamperen. Deze keer geen grote katten gezien, maar langs het spoor een hyena, die door een buis onder het spoor door was gekropen. Giraffen en impala’s zagen we wel over het spoor oversteken. De impala’s vlak voordat er een trein aankwam, ik zat ‘em te knijpen. Ongelooflijk dat het gedender vd trein ze niet de andere kant op jaagt. De drie sabel antilopen had ik hier nog niet eerder gezien.

Terug op ons Dumela Lodge terrein maakte ik een wandeling met 2 vrouwen over het terrein en zagen we in het reservaat naast ons 2 waterbokken, een familie kudu’s, 2 giraffen, een wildebeest en diverse zebra's . Op ons terrein een duiker ( kleine antiloop) impala’s en Bush Buck. Vooral de manlijke kudu had een imposante hoorns. We zeiden lachend, dat je niet eens op drive hoefde, alles is naast de deur te zien. Luipaarden worden zelfs ’s nachts op de cameratrap's gespot.

Ik ben benieuwd of het dit weekend lukt om de foto’s te versturen, want we hebben weer “power cuts”, dan sluiten ze de elektriciteit af voor een paar uur. Internet werkt dan ook niet en iedereen zit tegelijk op internet, als het wel werkt.

Tot zover mijn verhaal, nog 2 weken hier en dan vlieg ik naar Kenia.

Liefs van @nkie


Reacties

Reacties

Charlotte

't Klinkt allemaal heel mooi, spannend bij tijden, maar voor jou wordt het steeds "gewoner" bijna.
Wij genieten hier nog altijd erg van je foto's en verhalen hoor!nog 2 weken en dan effe luieren!

Car

Actief en ook ontspannen. Super Ank!! Veel nieuwe mensen ontmoeten.
De dieren blijven centraal staan. Bijzonder. Geniet nog 2 weken!!

herma

Dat is wel een hele andere jaarwisseling dan hier. En met dat stomme vuurwerk waar zo veel geld mee gemoeid is...…..zo schandalig.
Ik hoop dat dit jaar voor jou een heel fijn jaar wordt en dat je voorlopig nog heerlijk kunt genieten, nu en straks in Kenia
Liefs Herma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!