ankiewalvis.reismee.nl

Dumela Lodge week 5

Hoi Allemaal,

Wat hebben we deze week voor speciaals beleefd?

We “moesten” de documentaire “STROOP” bekijken over het stropen van de neushoorns, geen aangename bezigheid, zeer confronterend, maar leerzaam. Vreselijk en wat er allemaal over de hele wereld met de producten gebeurt, waardoor de vraag blijft. Ook Nederland is betrokken bij de handel, zoals ik al wist.

Vlakbij de Lodge kwamen vele dieren: 2 bushbabies, ik hoop er nog een foto van te bemachtigen, antilopen en een luipaard! Onze groep was weg, dus de ( ik blijf het gek vinden, dat het geen het is) luipaard niet gezien, maar de anderen hebben prachtige foto’s. En mensen, die hem nog nooit hadden gezien, is het gelukt! Fijn.

Onze kampeertocht leverde geen nieuwe dieren op.

We hebben in het Reptielen Centrum weer hokken schoongemaakt. Met Abigail en Kate heb ik het water van de “terapin’s verschoond. Dat zijn amfibie schildpadden. Dit heb ik de allereerste keer, dat ik er was, ook gedaan, toen zaten er drie grote in. Twee zijn er dood gegaan, nu nog een grote en twee hele kleintjes.

Donderdagavond hadden we “drum sessie” . Dat stond al lang op mijn verlanglijstje, dus nu kwam het er eindelijk van. Het lijkt zo makkelijk, maar viel mij toch tegen. Als ik mijn eigen ritme kan aanhouden, is alles ok, maar als ik het groeps ritme moet doen, is het even schakelen…….haha, zo ook in mijn leven! De lerares was heel enthousiast en ik vond het een succes.

Het was donderdag al bewolkt en die nacht om 2 uur plots een donderend onweer en veel regen! Sinds ik aankwam is er weinig regen geweest, dus heel nodig. Om 6 uur regende het nog en moesten we onkruid gaan wieden. Ik zag het niet zitten en heb gespijbeld. Toen ik om half negen mijn neus liet zien, bleken ze het afgelast te hebben. Ik blij dat ik niet vroeg was opgestaan!

In plaats daarvan lieten ze ons een documentaire over de culturen van Zuidelijk Afrika sinds begin vd jaartelling zien. Heel interessant, omdat lang beweerd is, dat er “niets” gebeurde voor de kolonisatie. Wat een onzin, het is maar wat je wilt zien en wat niet! Er was een bloeiende handel tussen India, de Arabische landen en de Oost kust van Afrika.

Dit weekend vertrekken weer zes mensen, deze keer vind ik het jammer. Ook de Australische moeder Abigail en dochter moeten een week eerder terug. Niet dat hun huis door het vuur bedreigd wordt, maar toch, de details weet ik niet. De groep is voor mij wat evenwichtiger geweest, omdat er van alle leeftijden wat was. Zondag komen weer 4 nieuwe mensen aan, ik ben benieuwd.

Vandaag, zaterdag, is het nog steeds bewolkt en intussen zit ik in een lange broek en met vest aan. Wel 21 graden, dus ik klaag niet. De meeste mensen genieten van het koelere weer.

Volgend weekend reis ik van Zuid Afrika naar Kenia, dus even kijken wanneer ik jullie weer kan “ “verblijden” met een verhaal. Intussen dank voor jullie reacties en het is leuk om ook via via te horen, dat mensen mij volgen. Veel liefs van @nkie


Reacties

Reacties

Monique

Bedankt, lieve Ankie, voor je recente belevenissen, weer met belangstelling gelezen!
Regen hebben wij hier genoeg maar 21° lijkt me wel wat. Als we dan tóch geen lekker fris en zonnig winterweer krijgen...de crocusjes komen al boven de grond en de narcissen bloeien al!!
Ankie, geniet van je laatste week en dan, óp naar je volgende avontuur!
Liefs, Monique XX

André Wijnand

Geen zin in onkruid wieden? Tsja echt verbazen doet mij dat niet...haha

Charlotte

Wel leuk en goed dat jullie middels de documentaires die jullie "moeten" zien ook meer achtergrond info krijgen, mooie afwisseling met de safaris en andere werkzaamheden!
Jammer steeds het afscheid nemen van mensen, misschien komen er een aantal goede drummers bij!
Geniet nog 1 weekje en dan effe luieren en op naar je vertrouwde stek in Kenya.
21 graden is inderdaad in onze ogen best aangenaam momenteel! Liefs, Charlotte

Jelly

Ja ja dat is jammergenoeg overal wreedheid en elkaar bedonderen
Nederland doet ook steeds meer mee of niets

Chela

Hoi lieve Ankie dank je voor je avonturen en info?

Els

Wat fijn weer om je verslag te lezen! En al die afwisselende foto's! Bijzonder hoor! Je laatste week hier en dan weer afscheid nemen en verkassen. Nog een fijne laatste week gewenst in Dumela Lodge! ?

Atty

Lieve Ankie, beetje laat maar weer bedankt voor je gezellige verhalen en foto's.
Wens je goede reis naar je volgende bestemming. Liefs

herma

Mijn computer had geen zin om te werken, dus ik kon niets openen.
Wat jij schrijft...….zo zie ik het voor me.
Zo leuk om mee te reizen!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!