ankiewalvis.reismee.nl

Naboisho 5e en 6e week

lieve Allemaal,

Alweer 2 weken voorbij gevlogen. Er gebeurt veel. Het is spannend hier in de leeuwen wereld. De oude leeuwen, die vanaf vorig jaar juli niet meer gezien waren, werden opeens weer gespot. Daarbij nog andere " vreemde " leeuwen ( uit andere delen van de Mara), dus er kon om de macht gestreden worden. Ik heb wel wat over gevechten gehoord, maar de laatste dagen zien we nog weinig mannetjes. Genoeg vrouwtjes en pubers om me aan het werk te houden. De kleine welpjes zijn na die eerste keer niet meer gevonden, erg jammer.

Phil, de Engelsman, is vorige maandag vertrokken. We hebben wel enige discussies gehad, dus dikke vrienden zijn we niet. Daarvoor in de plaats kwam een Amerikaanse vrouw, slechts iets jonger dan ik, en een Chinees meisje, 24 jaar, die in London studeert. Zij zijn allebei nieuw voor het project, zodat ze alles moeten leren en meer op mijn schouders terecht komt. Daarbij hebben ze geen van beide een goed fototoestel, dus het maken en verwerken van de ID foto’s komt op mij neer. Carol heeft een paar dagen vrij genomen omdat er een belangrijk iets is op de school van haar dochter en ze weet dat ik de klappen van de zweep intussen wel ken. Natuurlijk is gids Brian de echte verantwoordelijke, maar die weet niet veel van de computer af. Ik heb wel goede gesprekken en veel lol met de staff en met de vrijwilligsters en de leerling gidsen, die ’s avonds met ons mee op drive gaan.

Afgelopen week vonden we een zebra, die in een valstrik gelopen was en met het metaal aan zijn poot gewond rond liep. Het stikt hier van de zebra’s ,maar tot mijn verbazing werd er besloten om de dierenarts erbij te halen! Wij mochten erbij zijn en dat was weer een nieuwe ervaring.

Het weer is wisselend tussen de 16 en 28 graden. Overdag meestal droog, maar eind vd middag, avond of nacht, buien. Vaak niet veel en we hebben er niet veel last van gehad, maar gisteravond en nu, zaterdag half vijf in de middag komt het met bakken uit de lucht en onweert het. De andere vrijwilligers zijn naar het Mara Nationale Park en dan moeten ze terug door een rivier, die vaak onderstroomt. Ik ben benieuwd…..

De corona virus heeft de wereld in zijn greep, ook Nederland heb ik vernomen. Het eerste gevallen Kenia is eergisteren geconstateerd. Een toerist, die vanuit Amerika via London naar Nairobi vloog. Hier in de rimboe voel ik me nog wel veilig, maar binnenkort wil ik weer naar huis. Dan kom ik het met jullie meemaken. Laten we ajb gezond blijven!

Mijn foto’s ga ik in twee ladingen uploaden, wel dit weekend, zodat jullie “toch iets kunnen doen” na alle afzeggingen!

Veel liefs en sterkte met het ontwijken van de virus, @nkie

Reacties

Reacties

Herma

Lieve Ankie.

Je bent intussen een all round medewerker...super.
Blijf maar lekker uit de gevarenzone van mrs Corona!
Liefs

André Wijnand

Als je weer in Amstelveen bent, wordt het dan niet hoog tijd om elkaar weer eens te zien?

Aleid

Ik heb het verslag en de belevenissen weer met plezier gelezen. Liefs Aleid

Jelly

Je bent gepokt en gemazeld.
Een full time ktacht.
Leuk om zo lekker bezig te zijn lijkt me. Interessant jouw belevenissen.
Liefs jelly

Car

Je gaat dit allemaal nog missen Ank. Zo vertrouwd en ervaren.
Toch fijn om jou straks weer te bellen en zien!!

Ria Stricker

Hoi, allemaal spannend. Maak geen haast met terug komen. Ook de wintertennis is gestopt tot 6 april.m.a.w. Gestaakt want de laatste dinsdag is de 9e.
Voor straks goede terugreis. Ik hoop dat daar geen problemen zitten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!