ankiewalvis.reismee.nl

Goed aangekomen in Kenia

Ja,ja, ik heb het niet kunnen laten……ik zit toch in Kenia.

Eerlijk gezegd voel ik me hier veiliger tegen corona dan in Nederland.

De virus kwam steeds dichterbij en het was de laatste week spannend,

want 2 dagen voor vertrek moest ik negatief getest worden. Gelukkig

lukte dat.

Op Schiphol duurde alles lang, want alle papieren moesten gecheckt

worden, temperatuur gemeten en nog meer formulieren ingevuld.

Een week van te voren had ik naar de bezetting van het KLM vliegtuig

gekeken en het zag er niet vol uit, dus ik verwachtte lekker ruimte om me heen.

Ik kwam van een koude kermis thuis, want het vliegtuig was veel te

vol. Ik zat aan een raam met 2 personen naast me. Er waren lege stoelen,

maar geen betere plek voor mij, de stewardess heeft nog gekeken.

We moesten aldoor mondkapje dragen en als het goed was, had iedereen

een negatieve test gedaan, maar ik heb er wel over geklaagd in het

tevredenheid onderzoek, dat ze je later vragen in te vullen. Het eten had

ook een hoog junkfood gehalte. Dat ben ik niet gewend van de KLM.

We hadden vertraging dus pas om half twaalf ’s avonds had ik mijn bagage.

John, een bekende chauffeur wachtte op mij. Hij bracht me naar

Brackenhurst, waar ik snel in bed dook.


Gister uitgeslapen en dingen geregeld, zoals een Keniaanse SIMkaart.

Het what’s appen blijft gewoon via mijn Ned nummer gaan.

Brackenhurst heeft niet veel gasten en de tuin is weer geweldig.

Zo begin van de zomer staat alles in bloei en geniet ik weer van de

vlinders, die ik in Nederland miste. Er zijn meer apen in de bomen

dan voorheen.

’s Nachts heeft het geregend, maar overdag zon en wolken.

Temperatuur van 15 tot 23 graden, heerlijk.De stad Limuru, waar ik nu ben

ligt op 2500meter hoogte, dus is nooit snikheet.


Het is heerlijk om hier weer te zijn. De mensen heten me warm welkom

en ik voel dat het gemeend is ook al breng ik natuurlijk geld in het laatje.


Morgen ga ik op stap met Emmanuel en Lincoln om de afstudeer ceremonie

van Emmanuel met zijn familie te vieren.

Dat in een volgend verslag.


Sterkte met de kou, ik hoor nauwelijks boven nu.

Warme knuffel van @nkie









Reacties

Reacties

Marjan

Leuk dat mondkapje............ Lang eve de KLM Prettige kerst!

Kristien Veen

Fijn dat je veilig bent aangekomen. Toch een spannend gebeuren je reis.
Heerlijk om daar te zijn en van zoveel te genieten. Dag, liefs, kristien

Herma

Fijn dat je er bent!
En fijn dat je het zo snel laat weten.
Heel veel plezier met en bij de ceremonie!
Zal best heel bijzonder zijn.
Liefs Herma

Monique

Fijn te weten dat je daar, zij het met restricties vwb de vlucht, goed bent aangekomen. Heel veel plezier morgen! Met liefs, ook van Jouke, Monique

Jelly

Mooi mondkapje.
Misschien wat vlimderfoto s?
Lijkt me dat je het heerlijk naar je zin hebt.
Ik wens je een fijn feest coronavrij begrijp ik.
Slaap lekker
Liefs jelly

Atty

Goed te horen dat je veilig bent aangekomen. Fijne dagen met de jou zeer welbekende mensen, ook al is t op gepaste afstand. Geniet ervan! Liefs

Tineke

Hi Ankie,

Wat fijn dat je goed aangekomen bent!
Heerlijk weer en fijne mensen om je heen.
Geniet van ieder moment!
Gr, Tineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!