ankiewalvis.reismee.nl

Kerstweek 2020

Lieve Allemaal,

Deze week had twee reisdagen. Maandag hebben we het hele

kamp van African Impact opgeruimd, alles achter slot en grendel

anders komen de baboons het kapotmaken. In het halve jaar dat het kamp

gesloten was wegens corona hadden de baboons zelfs de kaarten van de muren

gerukt. Daarna vertrok iedereen. De vrijwilligers naar het vliegveld, de staf

naar hun diverse families en ik naar Brackenhurst. Met chauffeur John deed

ik dinsdag boodschappen voor het project en ging ik naar de kapper.

Mijn kapsel is lekker kort, handig voor het zwemmen in zee, maar niet

zoals ik het graag heb. Het was een schoonheids salon voor mannen

en vrouwen. De kapper vroeg of ik het erg vond bij de mannenafdeling

te zitten, want de vrouwen afd. was vol. Mij best, ook pedicure werd

bij mannen gedaan. Leuke belevenis.

Met de stafleden van het project had ik besproken wat ze nodig hadden

en ik vind het leuk om dan de gewone boodschappen te doen. Een

deegroller en bakblik kopen bijv. We moesten echter wel naar drie winkels

om alles bij elkaar te vinden. Prima, een excursie op zich.

Woensdag kostte het bijna de hele dag om naar de kust naar Malindi te

vliegen. Slechts een uurtje vliegen, maar transport en wachten op het

vliegveld. Opvallend was dat in Nairobi en in het vliegveld overal

mondkapjes gedragen werden. Tijdens het ritje vanaf het vliegveld

Malindi door de dorpjes naar het plaatsje Watame, waar het Turtle Bay

Resort is, zag ik dat niemand op straat mondkapjes droeg, bijzonder.

In het resort moet het wel als je rondloopt, het mag af als je zit en wat

drinkt of eet. Ik wordt er echt op aangesproken als ik het vergeet, heel

goed.

De kamer, die ik kreeg, bleek rokende buren te hebben. Zij mogen

op hun terras roken, maar dan woei het mijn kamer in, vervelend, dus

de volgende dag meteen een andere kamer geregeld. Dat kostte nog

moeite want het hotel zit best vol. Ik ben op dezelfde kamer als

in januari terecht gekomen. Toen ik er binnen liep stond de tv aan

met dolfijnen in het programma. Jullie begrijpen dat ik op dat moment

wist dat het de juiste keus was!

Het weer is heerlijk voor mij. Tussen de 25 en 31 graden met een

lekker briesje van zee. Zon en af en toe wolken. De wind wordt

tussen de middag wat steviger, dan laat ik mij masseren of luier in de

schaduw. Het diner van Kerstavond werd opgevrolijkt door een Keniaans koor.

Leuk de Kerstliedjes in het Keniaans of soms ook Engels.

Jammergenoeg werd er niet veel geklapt, het publiek was meer met

het eten bezig. Ik heb wel geklapt, maar dat voelde wat moeilijk.

Zie je mij zitten zo in mijn eentje…….?

Eerste Kerstdag was het ook vol in het resort en op het strand

vertrokken veel bootjes op excursie dolfijnen spotten en snorkelen.

Geen entertainment in de avond, maar wel 2e Kerstdag enige

acrobaten, die ik in januari ook gezien had. Er wordt veel voor

kinderen georganiseerd. Het hotel zit propvol Keniaanse

gezinnen en echtparen. Nog geen 10 procent witte mensen,

maar naarmate de dagen vorderen zie ik er meer en gaan meer

Kenianen naar huis. Fijn om te zien dat de rijke Kenianen

genieten van wat de kust te bieden heeft.

Elke ochtend ben ik gaan snorkelen. Ik herlas mijn verhaal van

januari en zag dat ik toen tochtjes ben gaan maken. Nu wil ik alleen

snorkelen en dit lijkt me ook beter in de corona tijd dan door

het dorp rijden. Om bij het mooie rif te komen moet ik een half

uur langs het strand lopen. Dan ga ik de zee in met als oriëntatie

punt de ( vele) boten met Keniaanse toeristen. Het rif is echter lang

en ik kan snel langs de boten zwemmen. Jammer is dat om een

uur of elf er een stevige wind komt opzetten, die golven

veroorzaakt. Dat maakt het snorkelen moeilijker. Gelukkig

waait de wind naar de kust, dus als ik afdrijf kom ik toch aan land

en ik ben een sterke zwemmer al zeg ik het zelf. Vandaag kreeg

ik een opmerking vanaf een boot dat de stroming de andere kant

op ging. Ik zwom tegen de stroming in, maar dat wist ik , want ik

moest terug naar het resort, haha, toch aardig.

Zo ben ik alle dagen mijn eigen gang gegaan. Geen contact

gemaakt met anderen, even geen behoefte aan. Met de vele apjes

van jullie en enige telefoontjes voel ik mij hier niet alleen.


Morgen nog een dag snorkelen en dinsdag ga ik met chauffeurs

Sammy en John naar Amboseli Park om weer op safari te gaan.


Ik wens jullie een rustige jaarwisseling en een gezond,

gelukkig 2021. Dikke knuffels van @nkie


Reacties

Reacties

Ineke

Wat een brutale apen ! Leuk verhaal, ik geniet er iedere keer van. Liefs, Ineke

Herma

Als je dit zo leest ben je toch echt in een totaal andere wereld. Zwemmen...zon...heerlijk voor je.
Veel Liefs

Monique

Lieve Ankie, wij reizen weer fijn met je mee en in het Amboseli Park waren wij ook, wensen je veel plezier met mooie safari's! Liefs, Jouke en Monique

Jelly

Prachtige foto s
Liefs jelly

Jan van Dijk

Hoi Ankie
Ik was je blog even kwijt maar ben weer helemaal in. Hier is het niet zo rooskleurig als daar lijkt. Mondkapjes nu overal verplicht, in principe alleen de deur uit voor boodschappen, 2 personen maximaal bezoek per dag, enz.. en dat bij 5 graden, regen, storm. Geniet van je tweede vaderland. Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt. Met enige jaloezie lees ik je leuke belevenissen. Hier in Nederland hebben het gepresteerd als enig EU land nog niet te begonnen te zijn met te vaccineren. Een prestatie van formaat als alles beter weten land.! Tweede week van januari 2021 schijnt het te beginnen! Ik schijn in maart/ april aan de beurt te zijn. (Als je het gelooft). Heerlijk dat snorkelen in warm water. Ik ben in een resort in Mumbassa geweest 47 jaar ! geleden.

Car

Jouw haar zit goed Ank!!! Zag ik toen wij belden. Je hebt daar prima dagen gehad!! Inmiddels weer tussen ‘ de beestjes’ op
safari!

Kristien Veen

Lieve Ankie, een heel goed Nieuw Jaar! Leuk je reisverhalen en de fotos. Ik genoot van je verhaal over "moeders met kinderen " die je vorig jaar gezien hebt. De kinderen inmiddels groter. Je voelt je dat lukte niet, kwam terug. Deze manier is ook prima. Heb het goed en wees voorzichtig. Liefs, Kristien

Kristien Veen

Ik zie dat mijn mail onvolledig is. Ik schreef dat ik je een berichtje had gestuurd via je email adres maar dat lukte niet. Dag kristien

Tineke

Hoi Ankie,
de allerbeste wensen voor een heel mooi jaar hopen we allen!
Wat een moois zie je , en heerlijk zon en zee!
Genieten maar.
Groet, Tineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!