ankiewalvis.reismee.nl

Naboisho 3e week januari 2021

Lieve Allemaal,


Deze week begon met maandagochtend het vinden van een luipaard. Ik had het al opgegeven, want we hadden al vier avonden gezocht en niets gevonden. In de gebieden, waar de luipaarden zich bevinden is niet zoveel anders te beleven, dus ik ben niet dol op het zoeken naar luipaarden, hetgeen de gidsen wel allemaal willen, omdat luipaarden zeldzamer zijn.

Enfin, als je ze vindt is het geweldig en we waren de enige auto die haar volgden, dat is meestal anders.


De rest vd week is wat normaler geweest. De groep is zo gezellig, dat we dit weekend met z’n allen een nacht in Eagle Vieuw doorbrengen. Fijne gesprekken met verschillende mensen. Grappige samenstelling: 4 vrouwen tussen 19-27 jaar, 3 mannen tussen 30-37 en ik. Bijzonder dat men elkaar zo respecteert en waardeert.

Op de Canadese vrouw na hebben de anderen hun verblijf een week verlengd, wat wel betekent dat we volgende week met 12 vrijwilligers zijn.

Daar kijk ik niet naar uit!


Het weer is aan het verbeteren. Meer zon en ’s nachts iets warmer, maar wel zoveel regen in de avond en nacht dat we weer een paar keer in de modder hebben vast gezeten. Dit weekend al geen regen meer gehad.


Grappig nieuws is dat mijn oude zwaluwvriendjes weer hun nest aan het bouwen zijn. Het grote nest vd grotere zwaluwen is naar beneden gevallen, gelukkig zonder eitjes of jongen. Er is dus weer plaats en ik bewonder het geduld van mijn vriendjes dat ze zo volhardend waren, dat ze alles in de gaten hielden en nu weer aan het bouwen kunnen.


Een spannende gebeurtenis was ( ik zag het voor de tweede keer) dat een cheeta een gazelle had gevangen, een derde ervan had gegeten en een hyena de gazelle zo afpakte. We waren verbaasd dat het zo makkelijk ging. Brian vertelde echter dat de hyena in staat is de cheeta te doden, als hij z’n prooi niet op zou geven.


Er zijn meer giraffen en meer olifanten, hetgeen we ook graag zien.

De leeuwen welpen hebben we niet meer gezien, wat ik jammer vind, wel de mannetjes leeuwen.

We zagen een van hen paren, dus hopelijk in 3-4 maanden kleine welpjes.


Een korter verslag deze keer. Jullie sterkte met alle maatregelen.

Dikke omhelzing van @nkie


Reacties

Reacties

Charlotte

Ook al is je verslag wat korter Ankie, het blijft steeds heel leuk en benijdenswaardig om te lezen.
Voor jou zijn veel beesten en hun gedragingen bijna "normaal" aan het worden, maar hier tussen de koeien en spruiten blijft het héél spannend!
Wat fijn dat je toch zo'n leuke groep hebt getroffen, zo zie je het kan allemaal meevallen.
Blijf genieten hier mis je nog steeds niets! Liefs, Charlotte

Herma

Vooral blij voor je dat de groep zo leuk is!
Véél liefs van mij

Car

Je klinkt zo enthousiast! Ik hoop dat het contact leuk blijft met de nieuwe vrijwilligers!
Fijne week Ank!!

ankie stiasny

Een bulbul is een vogel, zo groot als een merel, bruinbeige en hij heeft een gele kont onder zijn staart.

linda

Geweldig allemaal, ook dat uitzicht vanuit je tent. Hoor je ook de dieren in het donker of rond je tent? Volgens mij ben je ook wat harder geworden. Vroeger reageerde je altijd erg emotioneel als je getuige was van een kill. Ik ben blij dat je het erg naar je zin hebt met al dat jonge grut.
Veel liefs Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!