ankiewalvis.reismee.nl

Naboisho derde week februari '21, laatste week project African Impact

Lieve Allemaal,

Het was een fijne laatste week, de zon liet zich weer zien en ik had het gezellig met de andere vrijwilligers.

De maandagmorgen begon “goed”. We volgden een cheetah met haar grote zoon, die aan het sluipen waren. In het hoge gras kwamen ze een grant gazelle tegen ,tot ieders verrassing denk ik. De moeder joeg achter hem aan en ving de gazelle. Dit gaat zo snel, dat ik het doden weer niet zag, maar dat maakt het makkelijker. We reden naar de plek, waar ze met haar kill zat, maar raakten vast in de modder. Pech! Gelukkig waren we gespot door een bevriende chauffeur en hij heeft ons eruit getrokken, zodat we beide bij de kill konden gaan kijken. De zoon cheeta was aan het eten en de moeder stond op wacht om dieven weg te jagen. Ze verwent haar zoon teveel !


Op de terugweg vonden we cheetah Entito met haar 2 welpen ( die ik vorig jaar klein zag, dus ze zijn nu bijna een jaar) in de schaduw van een boom. Vliegen irriteerden hun en ze besloten op zoek naar een prooi te gaan. We volgden een tijdje, maar de prooien waren alert, dus we gingen weer terug naar het kamp. Twee kills op een dag vind ik overdreven.

‘sAvonds vonden we een voor ons nieuwe leeuw. Het begon te schemeren, maar Brian ontdekte in de bosjes bij de leeuw het gekrioel van HELE KLEINE welpjes met de moeder, 2 of drie weken oud. We waren verrukt!!! Zo klein! Goede foto’s waren niet te maken door schemering en door de bosjes, maar het was zo aandoenlijk! Ik zag ze door mijn verrekijker goed. We zijn bij daglicht nog een paar keer gaan kijken, zodat ik jullie een foto kan laten zien van collega Heiko. Gister zagen we ze niet meer. De moeder verhuist haar welpen regelmatig om hun veiligheid te garanderen.

Nog veel leeuwen en cheeta’s gezien de hele week en een trieste zebra, waarover ik bij de foto’s zal vertellen.

Vrijdag een gezellig drankje in de open lucht met een prachtige zonsondergang!

Zaterdag heb ik nog weer in Naboisho ’s ochtends en ’s middags extra drives gemaakt, parende leeuwen, twee keer hyena’s met prooi, een jakhals met prooi, kleine hyena’s. Nog steeds heb ik er geen genoeg van.

Vandaag moet ik pakken en voor de laatste keer met Andrew aan de app gewerkt, hetgeen ik aan Heiko, de Duitse vrijwilliger overdraag. Straks nog een drankje in Eagle Vieuw.

Maandag vertrek ik naar Brackenhurst om vandaar nog naar Kisumu te gaan.


Ongelooflijk hoe snel de tijd is gegaan! Nog anderhalve week en ik ga thuis in quarantaine! Ik wil er nog even niet aan denken.

Fijn dat jullie weer van de zon kunnen genieten en veel liefs van @nkie


Reacties

Reacties

Jelly

Je bent welkom in ons landje met al haar ups en downs vooral .
Gelukkig heb je het goed gehad..
Liefs
Jelly

Monique

Fijn Ankie, dat je zo'n vruchtbare en gezellige laatste week hebt gehad! Hoop nog van wat mooie foto's te kunnen genieten. Snap heel goed dat het vertrek naar Ned. je nog niet trekt, dus nog héél even volop genieten! Ik vind het wel héél leuk om je weer eens in levende lijve te zien! Liefs, Monique

Atty

Wat een mooie week weer Ankie! Klinkt ook zo leuk als je de dieren bij naam noemt. Wens je nog een fijne laatste week toe, geniet ervan! En eenmaal thuis is ook best weer lekker hoor. Tot bellens, liefs

Herma

Volgens mij zul je nog lang na kunnen genieten!
Hier waren de temperaturen heerlijk, dus als dat tijdens je quarantaine ook zo is, zijn die dagen gauw voorbij.
Geniet nog even intens.
Liefs

Jan van Dijk

Wat een avontuur en natuur . Fantastisch. Hier hebben natuurlijk ook het een en ander meegemaakt wat betreft natuur. Van - 15 graden met ijs (bijna 11-stedentocht) maar wel gewoon schaatsen en langlaufen. Tot + 15 graden met bakken in de zon om het fletse Corona kleurtje kwijt te raken. Dus quarantaine valt hier wel mee maar ik zou aan Kenia de voorkeur geven.
Nog veel plezier en daarna een beetje afzien met hopelijk een snelle vaccinatie.
Liefs Jan

Aleid

Wat weer een gezellige mail om te lezen en te " beleven ", achter de schermen. Nog een fijne week daar, en een goede reis naar Ned terug.
Ook Ned heeft weer zijn bijzonderheden en mooie plekjes.
( Even de quarantine en corona maatregelen aan de zijlijn parkeren)
Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!