ankiewalvis.reismee.nl

Niet Zuid Afrika, maar Kenia

Tja, het kan verkeren…..

Jl zaterdag had ik gepland om naar Johannesburg te vliegen, maar donderdagavond hoorde ik over de nieuwe COVID variant, die daar in de regio was geconstateerd…

Vrijdag met verschillende mensen overlegd, ik had mijn negatieve test al binnen.

Bij mezelf te rade gegaan: het voelde alsof ik naar het hol van de leeuw ging, duidelijk een nee, zo avontuurlijk ben ik ook weer niet , zeker als het om mijn gezondheid gaat! Dus actie! Gevraagd of ik al naar het project in Kenia kon en naar Schiphol om mijn vlucht om te boeken. Klinkt eenvoudig en lukte allemaal, maar gaf natuurlijk veel stress.


Zaterdag op Schiphol werden neg test en gezondheidsformulier voor Kenia gecheckt en wilden ze een print van mijn visum zien. Had ik nog niet ontvangen: Dan kunt u niet mee mevrouw! Ik had het weken eerder aangevraagd, maar nog niet ontvangen en keek op mijn computer.

Tot mijn verbazing vond ik een visum, rennen om het te laten printen, kreeg op mijn donder ! dat ik zo laat was, want de gate van de baggage moest weer open en rennen mevrouw! Was een goede smoes om steeds voor te dringen, maar ik was ruim op tijd bij het vliegtuig.

Vlucht en stress was niet echt goed voor mijn rug, maar na zeven en een half uur op tijd om 22:00 uur locale tijd in Nairobi geland. Het tijdsverschil is trouwens 2 uur later hier.

Nog naar het visum kijkend ontdekte ik dat het 2 jaar oud was, dat hadden ze op Schiphol niet gezien.

Dus in spanning in de rij voor paspoort en visum controle. Zouden zij het ook niet zien???

Nee, ze zag het wel! Dus ben ik naar een hogere baas gebracht, die ik al jaren eerder had ontmoet, ook toen al problemen, maar die loste hij op! Hij kon nakijken, dat ik het visum had aangevraagd, dus opluchting! Bij de bagage stond een rij van een uur, maar ik ben brutaal gebruik gaan maken van mijn leeftijd, want ik zag dat een oudere meneer doorgelaten werd. Er zijn ook meevallers!

Chauffeur Sammy stond op mij te wachten, dus ik was om 12 uur jullie tijd, in mijn accommodatie Brackenhurst! Gelukkig alles goed en goed geslapen met regen, die op het dak tikte.


Uitgeslapen en rondgehangen om alles op een rijtje te krijgen. In de mooie tuin gewandeld om vogels, bloemen, vlinders, te spotten. Het was 20 graden en wisselend bewolkt. Beter dan bij jullie hoorde ik!

Zondagavond is Emmanuel nog met me komen eten.


Maandag heeft Sammy mij naar Naboisho gebracht. Een heerlijk weerzien.

Brian, de gids, Praise, de kok en Soila, de schoonmaakster. De nieuwe coördinator is nog op verlof. Er waren twee andere vrijwilligers.

Een Belg, Benoit, die ik ken uit Zuid Afrika en ook hier ben ik al met hem samen geweest. Dus de derde keer, hij doet meestal z’n eigen ding. En een Turkse vrouw, die zo’n 30 jaar in Dubai heeft gewoond, ze is een jaar of 60. Ze heet Shams, wat in Arabish Zon betekent.


In de avond gingen we erop uit en zagen we leeuwen met welpjes. Ze bleken later ook nog een wildebeest gepakt te hebben en lagen met dikke buiken uit te rusten.

De leeuw en leeuwin had ik in Februari zien paren en nu had ze 3 welpen van zo’n 4 maanden oud. Grappig.


Vandaag vroeg op pad om dieren te tellen. De familie leeuwen vonden we weer op dezelfde plek.

Nu zag ik meer van Naboisho en was pijnlijk getroffen door het gele landschap.

Het heeft hier nauwelijks geregend, zodat alles uitgedroogd is. Soms kan ik me moeilijk oriënteren ,omdat het er anders uit ziet. Vorige winter hadden we veel regen en was het aldoor groen.

Abnormaal voor mij, maar ik hoop op regen, want zo is het afschuwelijk en hebben de dieren geen eten.

Met het tellen vanmorgen zag ik een vlakte, waar we normaal honderden dieren telden en nu een handje vol. De koeien van de Masai grazen er ook en dat maakt het gras nog korter, dus droger.


Nou, zo weten jullie weer waar ik uithang.

Ik zal proberen weer wekelijks verslag te doen.

Delen van Nederland hebben sneeuw gehad hoorde ik.

Tot de volgende keer en liefs van @nkie

Reacties

Reacties

chela

Lieve Ankie
wat doe je dat toch goed!!! Voor jezelf zorgen!!!! liefs en knuffel

Charlotte

Je bent een kanjer hoe je zo snel je plannen hebt aangepast en met alle spanningen gedealed. Maar... je krijgt wat je verdient, en nu kan je weer genieten van de natuur met zijn dieren en planten. Ja idd wens je regen vanwege de droogte, maar ook niet teveel ! graag ook wat zon voor jezelf.
Fijn weer je bericht, ga genieten van alles. Hier mis je niets! Knuffel, Charlotte

Ineke

Je bent als VIP Kenia binnengekomen. Goed gedaan. Liefs.

Marian Hoogland

Hai Ankie. Wat een avontuur en wat een verhaal. Geweldig!!!!! Dank je. Groetjes, Marian

Jouke

Ankie op haar best. Doorzetten.

Jelly

Nou, nou ankie zo kan die wel weer.
Kranig opgelost alles
Hoop dat je gezondheid er niet al te erg onder heeft geleden.
Nu maar lekker genieten.
Dat je niet wist dat je je visum niet had snap ik niet.
Zelf ook niet gezien?
Een paar flinke buien en het gras wordt gauw weer groen meestal.
Daaaaaaag......!!!!!
Liefs jelly en bedankt voor de mooie foto s van wat er te zien was op de stopplaats

Herma

Joh Ankie....wat een reiservaring!
Je mag trots op jezelf zijn!
Ik hoop dat je een hele fijne tijd hebt daar.
Heel veel liefs

Marjan

Tjonge wat een tegenwoordig.h.van geest. Goed dat je even laat weten dat je niet in Z.Afrika zit!

Karin

Hi Ankie, wat een verhaal! Stoer hoor dat je het zo hebt omgezet! Ik heb wel steeds aan je gedacht toen die nieuwe covid variant bekend werd. Wat je zou doen. Mooi opgelost! Je bent weer op je plek bij de wilde dieren! Heel veel plezier, ook met je 'oude vrienden'! Liefs, Karin

Monique

Knap hoor, zoals jij kan schakelen, grote bewondering!
Nu fijn genieten van alles, verheug me weer op verslag van je belevenissen.
Veel liefs, Monique

Mariska

Lieve Ankie,
Tjonge wat een verhaal gelukkig is het allemaal gelukt, maar niet fijn om zo op reis te gaan.
Ik wens je heel veel plezier en vooral Genieten ????????

Wil Jak

Hoi Ankie,
Ik had je belevenissen van Els gehoord ,dat was weer even schrikken en hectisch ....
maar je bent nu lekker in Kenia en je kunt er weer genieten.
Ik wilde toch even zelf je belevenissen lezen,
Lieve groet van Wil

Kristien Veen

Lieve Ankie, ademloos heb ik je verhaal gelezen hoe je reis was naar Kenia. En nu gelukkig op de plaats van bestemming. Jeetje, je hebt wel heel veel doorzettingsvermogen gehad om er te komen. Een hele goeie tijd en het lijkt me heel fijn om de mensen daar te zien die je kent. Liefs, kristien

Aleid

Op de gok even gekeken of je weer was vertrokken. En ja hoor, kon eigenlijk ook niet anders.
Wat een belevenis weer en een stress.
Nu weer genieten van jou lievelingsplekje en de omgeving.
Ik heb jou reactie met veel plezier gelezen en ga het weer volgen?.
Groetjes.

Atty

Lieve Ankie, wat een avonturen en stress om in Africa te komen! Echt knap van je hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt!!! Maar je moeite wordt beloond, je bent weer bij fijne mensen en je hebt alweer heel wat dieren gezien, zelfs "oude" bekenden.
Geniet heerlijk, rust uit, stay safe en zie uit naar je verslagen.
xx

Car

Ha Ank! Wat een verhaal. Gelukkig heb jij jouw favoriete bestemming gevonden.
Heb het goed daar! Hier vieren we vanmiddag in kleine kring Sinterklaas. Veel liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!