ankiewalvis.reismee.nl

Pattaya 2

Lieve vrienden,

Nog weer verslag, want morgen ga ik naar Bangkok me bij de groep voegen, nieuwe situatie, dus weet niet hoeveel tijd ik zal hebben.

Inderdaad zondoorstoofd weekend voor mij, vandaag voor het eerst in zee gezwommen, heerlijk.Het strand trok me niet zo.Is aan overkant vd straat,maar 8 tot 10 meter breed en staat vol met parasols en strandstoelen, die letterlijk naast/tegen elkaar aan staan.Als je in zee staat, zoverje kunt kijken en tjokvol.......... toeristen of Thai? ik hoor allerlei talen, die ik niet herken.... Russisch? Het was weekend, dus ik hoop dat het ook Thaien zijn. Lekker gezwommen en terug naar stoel bij zwembad. Vandaag hele dag gerelaxed, gister veel te regelen met telefoon.Is gelukt,ik heb Thaise mobiel, ik voel me al bijna Thais.

Het hotel is 16 verdiepingen hoog, ik zit op de 14e en kan zelfs raam open doen, niet echt veilig, maar ik ben voorzichtig( Mam!)en blij dat het kan ,want zo kan de airco uit. Naast het hotel nog meer nog hogere appartementgebouwen en desondanks word ik wakker gemaakt door de vogeltjes.(Nente ik geniet vd muziek,ook de natuurgeluiden, maar in de ochtend is het echt!) Ik heb zwaluwen en mussen gezien en vier soorten vlinders! Ook veel orchideeen, wel in cocospotten

Overal eettentjes, je kunt echt de hele dag eten, maar dat doe ik niet.Gisteravond de zonsondergang op het strand bekeken, de Thaise mensen kwamen met eten langs, zakken vol met garnalen en de maaltijd wordt zo op jet strand gewokt op soort metalen emmer met houtskool erin. Wat zal je moeilijk doen als het makkelijk kan.

Ik heb echter in hotel met muziek, toch wel slechte zangeres, gegeten en toen nog even extra garnalen in straattent, die heel goed, liep gehaald, smullen. Ik zal jullie niet blijven lekker maken met het lekkere eten en oestersaus kun je volgens mij ook in Ned krijgen.

Zo en net Mama via de skype gesproken, ik wordt nog eens handig met de computer en Mama ook, dankzij haar dames.Zelfs Daisy en de winterse tuin gezien,

Overigens, vergeet ik aldoor.....Yatri, we zijn toch gescheiden?? en wie heeft gezegd dat je niet mee mocht? Half februari ga ik trouwens Rolien opzoeken, dan kun je ook komen! Rolien en Inge, jullie zijn degene, die ons huwelijk hebben meegemaakt, want ja, Yatri, de Indiaanis ex-Ad, dat weten jullie dan ook weer! Voor de anderen: het was een Egyptisch zonsverduisterend huwelijk..........

Zo kom je nog eens wat te weten.

Een punt erachter, de zon gaat onder, ik ga nog gauw kijken. Veel warme liefde van mij @nkie

Lilian

Hoi lieve Ankie,

Fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat alles daar goed is. Je bent op het goede moment vertrokken want hier is het guur en somber weer. Het lijkt me wel jammer om tussen allemaal van die hoge appartementgebouwen te zitten, niet echt authentiek?
Maar je reist rond, dus dat zal nog wel veranderen.
Leuk om te kunnen lezen over hoe het daar is!

Liefs Lilian en Erik

Yatri

Hoi Ankie,

Blij te vernemen dat ik mee mag. Jammer genoeg lukt het mij niet om naar je toe te komen. Maar zoals ik al zei in gedachte reis ik met je mee. En ik moet bekennen dat je een heel aangenaam reisgezelschap bent. Ik voel mij op mijn gemak en kan je goed volgen.
In Licht en Liefde, Yatri

Charlotte

Lieve Ank,
Geweldig je reisverslagen, je bent inderdaad een computer techneut aan het worden. Leuk hoor om zo mee te kunnen leven. Spannend weer morgen om te gaan trekken met een groep. Vast ook heel leuk. Blijf genieten, vooral van de warmte! Liefs,
Charlotte

linda

Hoi Ankie,
Ik geniet volop van je reisverslag en kijk al uit naar het volgende verhaal. Mens , wat benijd ik je.
Ciao Linda

Leone

Ankie ik ben jaloers!!
Klinkt allemaal heerlijk...zee....zwembad...zon.
Daar is hier weinig van terug te vinden.
Genieten dus maar!

Liefs en ik houd je in de gaten;)

Inge Bakker

Sawadee Kha Ankie,

Goh wat zal jij het heerlijk warm hebben daar en wij maar sleetje rijden!
Aha het mysterie rondom Yatri is nu voor mij opgelost, het is onze eclips-vriend Ad.
Wat leuk zeg om hem zo weer voorbij te zien komen,
hierbij de groeten voor jouw Egyptische ex-bruidegom.
Nou geniet met volle teugen en onthoud deze zin als het allemaal niet volgens schema verloopt:
"Mai pen rai oftewel maakt allemaal niet uit, geen probleem.
en deze is ook leuk Mai mi tang ": Ik heb geen geld!
Geniet van de pathai en het heerlijk eten op straat,

Khap khoen kha (dank je wel ) voor het goede gesprek wat we nog hadden zo kort voor je vertrek,

Liefs van je eclipsnomade Inge