ankiewalvis.reismee.nl

Bangkok

Lieve Allemaal,

Het lijkt een eeuw geleden, dat ik (gistermorgen ) vertrok uit Pattaya.Die nacht niet zo goed geslapen, want om 22.00uur vorige avond briefje gekregen of ik maandagmorgen naar reisleiding wilde bellen.Ik dacht al dat het vliegtuig vd groep vastzat in de sneeuw en reis niet doorging, Bleek niets aan de hand, reisorg had niet gecommuniceerd, dat er al contect met mij was geweest. Dus ik in taxi in 2 en een half uur naar Bangkok, waar ik de reisleider Maarten (een drielingbroer van Jan, de man van ' mijn' Yvonne) met de groep in het hotel vond.

We gingen al snel op pad voor een uitgebreide lunch in de Bayoke toren, het hoogste gebouw van Bangkok (309 meter).Lunch op de 78ste verdieping en uitzicht buiten vanaf de 85ste verdieping( met hek eromheen,hoor) Wel erg heiig, maar wat een grote stad, ik bespaar jullie de cijfers, die onthoud ik zelf niet.

Wel makkelijk contact te krijgen met mensen van de groep.Drie kwart zit in 'mijn levensfase', dus we wisselen uit wat we nog aan werk doen en welk vrijwilligerswerk en welke reizen een ieder heeft gemaakt. Er zitten echt aardige , actieve mensen bij, dus ik zie het wel zitten die drie weken.

Gisteravond diner in verlichte boot op de rivier der Koningen, waar ook ons hotel aan ligt, dus prima. Enig al die lichtjes op het water en alle gebouwen en tempels aan de oever verlicht.Daar houd ik wel van. Weer niet goed geslapen van alle nieuwigheid en ik voelde me overweldigd door Zo'n grote stad met zoveel te zien en te beleven, wat wel doen, wat niet....Enfin, gelukkig kan ik 'op mijn leeftijd' met minder slaap toe, want vanmorgen om 8uur naar eerste Tempel, ik ben de naam alweer vergeten. Daarna geheel degelijk gekleed naar de tempel met de jade Boedha bij het Paleia vd koning (een van de). Jade Boedha vond ik prachtig, klein in vergelijking met andere, maar jade! Hij /zij zit hoog in de tempel, die geheel is versierd met wandschilderingen. Trouwens de stupa's, hoe beschrijf je die????? en andere gebouwenop

de terreinen, waar die tempels staan zijn ook overweldigend,qua hoogte, kleur,omvang, sfeer noem maar op.Ik merk dat ik er geen woorden voor heb. Kost ookte veel tijd om mensen uit te leggen, die hier niet geweest zijn.Het is ook erg druk qua mensen, dus overweldigend, wel in positieve zin is voor mij het juiste woord.

Daarna de rondvaart door de klongs (zijriviertjes), waar mensen in huizen op (lage) palen wonen, zodat het in de toekomst dreigt te overstromen en ze sluizen voor de regentijd hebben gemaakt. Toen de Arun Tempel opgeklauterd 35 meter. De groep ging naar de Chinese wijk, maar ik had ondekt, dat het niet de liggende Boedha (Wat Po)was, die gesloten was ,en die wilde ik heel graag zien. Dus gedaan en geen spijt van. Zoooooo groot ( ong 15m hoog en 35 meter lang, als ik het goed onthouden heb, jullie weten dat ik niet zo goed ben met cijfers). Trouwens zoveel goud als ik vandaag gezien heb,heb ik in mijn hle leven nog niet gezien!!!!

Achter de liggende Boedha hoorde ik steeds kling, kling, kling, bleek dat je muntjes is schalen kon doen voor de monniken, dus ook gedaan.

Weer met groep gegeten in hotel deze keer en nu ben ik wel bekaf en ga mijn bed opzoeken.

Volgende keer wat raecties op jullie reacties, ik geniet ervan. Alles kits hier dus, veel liefs en weer warme knuffels van @nkie

Reacties

Reacties

Leone

Nou ankie je houdt het allemaal goed bij hoor.
leuk om allemaal te lezen en klinkt ook echt indrukwekkend.
Ik zeg het maar weer: Blijf genieten!!

Liefs Leone

Yvonne

Hoi Ankie
Wat maak je veel dingen mee.
En leuk dat Jan nog en broer heeft hahahah.

Liefs van ons xxxxxxx

jelly

Lieve Ankie,
Fijn dat je zoveel meemaakt en het zo naar je zin hebt en vooral dat er leuke actieve mensen in de groep zitten, waarmee je wat kan.
Ik geniet rustig van kijken naar en wat wandelen in de sneeuw en veel meer maak ik niet mee.
Nog veel plezier !


Liefs,

Jelly

jelly

je maakt toch wel foto.s van al dat prachtigs?
nog eens jelly

herma

Het is wel heel leuk en apart om zo te volgen wat je doet. In het dagelijks leven gebeurt dat nooit he?
Ik geniet van je verhalen en hoop dat jij nog heel veel geniet!

Liefs Herma

Veronica de Groot

Ik heb een foto van de Liggende Buddha naast mijn bed staan, met daarvoor een monnik die in verhouding een speelgoedpoppetje lijkt; vond dit altijd een zeer fascinerend beeld en het lijkt me fantastisch het in het echt te aanschouwen!! en dan al die andere schoonheden daar.
Fijn dat je aansluiting hebt met de groep !
liefs

Suzanne

Hoi Ankie! Wauw wat heb j al handigheid met die computer zeg..nou zie dat dat toch op gegeven moment helemaal vanzelf gaat haha! Wat een leuke en mooie dingen al! Toch leuk zo'n groep..goede keus om zo de allereerste heftige indrukken goed tekunnen verwerken.. en inderdaad het is heel moeilijk te beschrijven dat je in de stad loopt, waar het verkeer zij aan zij kris, kros rijdt, terwijl je de vele mensen ontwijkt, naar de grond moet kijken om te kijken waar je loopt, maar ook naar boven om te kijken waar je bent, de vele geuren van wierook, eten, mensen en smog wat je neus doordringt en dan nog al het geklets getoeter en geschreeue van veel onverklaarbare geluiden.. tja.. het heeft wel wat! Heeeeel veel plezier en just go with the flow!
Liefs Suzan

Katinka

Hai Ankie,

Fijn te horen dat het allemaal goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt!
Ik geniet van je verhalen!!
Wat een belevenissen!!
Heel veel plezier en geniet ze!

Liefs xx Katinka

thea snijder

Hoi Ankie,
zou je mij even willen bellen ? Ik wil even iets met je bespreken. groeten,
Thea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!