ankiewalvis.reismee.nl

Noord West Thailand Pai en Mae Hong Son

Net hele verhaal verdwenen, dus opnieuw......... alweer vier dagen voorbij gevlogen en we naderen het eind van het rondreisgedeelte.

Nog een dag In Chang Mai gehad met fietstocht door de omgeving tussen de rijstvelden en boomgaarden met bloeiende mangobomen. daarna een Thaise massage, waarvan ik niet echt opknapte. je krijgt een soort judopak aan en ze masseren dan wel je hele lichaam, maar op een harde manier, steeds tegen mijn pijngrens aan. Volgende keer neem ik weer de oliemassage op je huid, die is stevig, maar lekkerder.

De dag daarna gingen we met kleinere busjes voor 6-8 personen de bergen in ,aldoor slingerwegen, maar ik mocht voorin,omdat ik last heb van wagenziekte en dat had ik toen dus niet en zag alles prachtig, bofkont, zo heb alle nadeel zijn voordeel.......ja,ja.....

Drie dagen rijden door de bergen naar Pai en nu in Mae Hong Son. Nog drie bergstammen bezocht en tempels en een visgrot in een park. Het is wel een reis met vele dubbele gevoelens, na de olifanten, nu de bergstammen, waar je met je fototoestel door de dorpen loopt en de huizen bekijkt, soms ook binnen. je vraagt wel of het goed is, maar men zegt geen nee en wil er ook graag geld voor hebben of dingen, die ik niet nodig heb verkopen. De kliene kinderen stelen je hart en moeten op de foto bij iedereen, maar stel je voor dat mensen bij jezelf met fotocamera je badkamer en bed gaan fotograferen..........Het zijn allemaal vluchtelingen uit Birma ( zo wordt het hier nog genoemd) ( vergeten jullie te vertellen, dat ik naar het drielandenpunt ben geweest), die zich hiet in de bergen hebben gevestigd en van Thailand mogen blijven en water en electra krijgen en hopen eens weer terug te keren. ( Karen en Lisu stammen)

Het moeilijkst was vandaag naar de longnecks. aan de ene kant wilde ik ze graag zien, maar ik werd er wel verdrietig van. de vrouwen kunnen niet zonder die ringen, want hun nek is zo alng en de spieren zijn niet gewend om hun nek te dragen. Gelukkig niet alle vrouwen zo, maar wel een stel meisjes van 9 of 10 jaar gezien met al zo'n spiraal om. Ook om hun benen om het gewicht te compenseren. Het is hun traditie en wij gaan het bekijken, je krijgt het kip- ei effect........ik heb er maar een paar op de foto,die aan het weven waren, want ik vond het vreselijk. wel leuk om de schooltjes te zien, waar ze taalonderwijs kregen en tandenpoetsen e.d. Het is zondag dus de kinden waren vrij. Overal in de dorpen trouwens wel een schotel om tv te ontvangen en h je ziet iedereen, ook de monniken met mobieltjes.

Nu zit ik trouwens te schrijven in 'het Holland Huis' in Mae Hong Son. Een caf'e waar zoveel Nederlanders komen, dat ze je ontvangen met ' hoe gaat het met U?' Zoals overal de beeltenissen vd Thaise Kong en familie hangt, echt ook in de hutjes, en op reclameborden langs de weg. Hier in dit caf'e Willem Alexander, Maxima en Beatrix!

Deze dagen trouwens wel zieligere honden gezien, zowiezo heel veel honden, ook wel poesjes en natuurlijk een 'Ambertje', die me even de groetjes bracht van mijn vroegere Ambertje.

Dit is het voor nu, over een paar dagen krijg ik meer rust om mijn eigen tempo te doen.

Gister kreeg ik wel het fijne bericht dat Mama weer naar huis was, dus ze is na een week ziekenhuis weer thuis bij haar beestjes.

Hoorde dat het nu weer bij jullie sneeuwt....sterkte en veel warme knuffrels van @nkie

Reacties

Reacties

Monique

Lieve Ankie, wat fijn dat je moeder weer thuis is, dat zal je een rustiger gevoel geven.
Jouke en ik lezen met veel plezier je reisavonturen, wat heb je al veel gezien en gedaan..wat een indrukken!
Vrijdag ben ik weer in DH geweest (nazorgsessie), ging goed, was leuk velen weer te zien en natúúrlijk erg genoten van de dolfijnen! Vanmorgen was alles weer wit, zo mooi, heb ik liever dan grijs met regen!
Wens je 'n fijn vervolg van je reis met heel veel genieten, 'n knuffel en liefs, Monique

jelly

Lieve Ankie,

Fijn dat je het zo naar de zin hebt.
Dubbele gevoelens horen er op zo'n reis bij, denk ik.
Hier heeft hier weer heel mooi gesneeuwd. Rond huis en Soest prachtige Anton Pieck plaatjes, waarin het heerlijk wandelen is.Gelukkig dat het met je moeder met een sisser afgelopen is.Lijkt me toch wat rustiger voor jou. Heb je nu een weekje vrij? Of ga je meteen duiken? Verder gaat het met mij, zoals het altijd gaat.
in dat opzicht kijk ik uit naar de tijd dat de vlinders en libellen weer vliegen. Is leuker dan een beheersplan schrijven met bijbehorende schermutselingen.
Alle goeds,

Liefs,

Jelly

Lie

Lex van de Oudeweetering

Dag lieve Ankie

Veel plezier verder met je avonturen.

Liefs en groeten
Lex

Hidde en Bep

Volgen vanaf Jamaica je avonturen. Je doet wel veel in zo'n korte tijd. Ga straks maar eens lekker uit rusten. Fijn dat het weer wat beter gaat met je moeder. Wij gaan dinsdag naar Cuba, misschien wat minder internet. We zien wel.

Hester

Ankie, Wat een verhalen, geweldig! Je doet enorm veel!Fijn dat je groep leuk is.
Wat naar dat je moeder naar het ziekenhuis moest,gelukkig begreep ik dat t beter gaat. De"tijdelijke" buurvrouw ontmoet en help haar binnenkort even met stoomoven.Verder weer sneeuw in de B v W. Geniet van alles! Gr, Hester

Karmijn

Zo dicht dat je bij al die mensen komt!
Je ziet wel weer hoe initiatiefrijk jij bent!

Hier in Groningen gebeuren veel positieve dingen.Ik heb een nieuwe kamer van 20 m2!! En mijn werk is weer eens met zevens en achten beloond!

Ik wil je een dikke knuffel geven,

Karmijn

martha

ankie, ik reis echt met je mee ken alle plekken.pas straks op dat je niet verknocht raakt aan alle hondjes die je ziet.ga morgen weer naar je moeder tot zaterdag misschien zie je kans een keer te scypen?
laat het maar weten. nog veel plezier in de c rust groeten martha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!