ankiewalvis.reismee.nl

Puket 2

Sawadee ka, lieve vrienden,

Mogelijk is dit het laatste verslag, dat ik hier zwetend schrijf, want het volgende dat ik weer veilig thuis ben. Vandaag ga ik nog duiken, morgen nog hier en dan woensdag naar Bangkok vliegen om donderdagnacht terug naar Ned te vliegen. vrijdagmorgen kom ik thuis en ga het weekend naar Mama, dus maandag (8 mrt)ben ik pas echt weer helemaal thuis! ja, ja, ik houd nu de dagen goed in de gaten,....toch.......

Las trouwens dat ik te laat ben voor de verkiezingen! En niet eens een machtiging kunnen regelen. Enfin, meestal stem ik op een verliezende partij.

Ik heb hethier op Puket gezellig met Rolien en ben niet meer naar Phi Phi eiland gegaan. Te onrustig om weer te verhuizen naar nieuwe omgeving, besefte ik.

Met Rolien gaan duiken, daar hadden we het vier jaar geleden ,toen ik de zonsverduisteringsreis met haar als reisleidster maakte, al overgehad. Zo leuk als zoiets dan uitkomt. Naar mooie duikplekken geweest, maar hier was het zicht slechter dan bij mijn vorige trips, dat viel dus tegen. Wel weer spookfluitvisjes gezien, erg leuk. Een duikplek heet sharkpoint, maar is zo populair, dat er geen shark meer te zien is, zoals helemaal in zee, daar schreef ik al over. We doken ook met heel veel mensen. vandaag ga ik met een kleinere groep, dus daar verheug ik me op.

Gister naar het Aquarium van Puket, altijd dubbel gevoel, maar je kunt daar de vissen nog rustiger bekijken, omdat ze niet wegkunnen natuurlijk. Het is ook een onderzoekscentrum, waar ze goed werk doen volgens Rolien. verder gezwommen en nog een muurtje voor Rolien geverfd, De meeste dagen eten we in de avond samen of met andere vrienden van haar aan het strand.

Zaterdag had het resort, waar ik zat geen kamer meer voor me.We hadden iets anders geregeld, maar toen we er aankwamen, bleek er geen plaats te zijn. Bij de buren kon ik wel terecht, dat zag er oppervlakkig ook goed uit. Toen ik in bed lag kwam ik maar niet in slaap, allerlei kleine dingen in de kamer, die me niet aanstonden , maar ik vond dat ik er maar aan moest wennen. Knopjes op verkeerde plekken ( in de vorige kamer was dat prima) en plastic op de matras, dus geknisper als ik bewoog. Ik kon het ook niet makkelijk weghalen.

Eindelijk in slaap, toen om 3 uur de hanen begonnen te kraaien! Bleef zo! Nog beetje gesoest. Toen ik in de ochtend zag dat ze een eekhoorntje in een vogelkooitje hadden, besefte ik dat ik zeker weg moest, ook al had ik voor twee nachten betaald!Ik staat machteloos bij zo'n eekhoorntje, want mijn hersens zeggen niet mee bemoeien, misschien is er iets met hem en kan hij niet in het wild overleven.

Enfin, in de ochtend terug naar mijn oude plek en daar kon ik weer plaats krijgen, maar moest wel in de loop vd dagen van ene naar andere kamer verhuizen. Doe ik graag, ik zit hier weer in de mooie tuin en geen hanen en dieren in de bomen!

Lieve mensen, zometeen komt mijn vervoer naar de duikboot, dus ik zethier een punt achter. het is heerlijk geweest om zo te kletsen en jullie reacties te lezen. ik voel me inderdaad een zeer active zestiger!!!! Houden zo! Neem zoveel mogelijk warmte en zonneenergie voor jullie mee naar huis.

heel veel liefs en wel bedankt, tot in nederland! Daar zal ik wel nog proberen er wat foto's bij te doen. XXXXXXXXXX@nkie

herma

Lieve Ankie........

Goede reis! neem zoveel mogelijk warmte mee naar Nederland. Wat zal je moeder blij zijn om je weer te zien(ik ook hoor!)
Liefs Herma

jelly lamsma

Goede reis!
Fijn dat ik zo intensief met je heb mogen meereizen.
Het zal in Nederland wel een drukke tijd worden, want iedereen wil je natuurlijk(ik ook) zo spoedig mogelijk zien of spreken. Misschien in groepsverband?
De lente is min of meer uitgebroken. Amelisweerd vol met sneeuwklokjes! De tuin doet ook mee. Er komt wel weer nachtvorst dus pak je goed in!
xxxxxxxxxxxxxxx so long, Jelly

veronica

een heel goede terugreis toegewenst en tot spoedig sprekens/ziens.

liefs,
Veronica

Astrid

Jammergenoeg is de reis alweer bijna ten einde. Het was erg leuk om mee te lezen. Overigens herken ik het verhaal van de naderende lente niet, toen ik vanochtend kleddernat geregend op een ijskoud station stond te wachten. Misschien toch een beetje, want het was regen, en geen sneeuw.

Ik wens je een zeer goede thuisreis, en ik sluit me graag aan in de rij van mensen die alle verhalen "live" willen horen (maar nu mét de foto's), in de hoop dat we ergens dit jaar nog aan de beurt komen. Tot ziens!