ankiewalvis.reismee.nl

Puket naar Bangkok

Sawadee Ka,

Ja, toch nog even tegen jullie aan kletsen.

Maandag was de duikdag goed, niet prachtig, ik ben blij dat ik met Alladindivers en Sophie bij de Similan eilanden en naar Birma ben geweest. Shark reef, een heel bekende duikplek had nog minder zicht, dus als die walvishaai langs zwemt dan zie je hem tocht niet!!

Rolien moest klussen voor haar verhuizing, maar er was een Australisch stel, metwie ik het gezellig heb gehad.

Dinsdag hebben Rolien en ik een tocht op de scooters gemaakt, haar auto is bij de garage.

Was erg leuk, langs de baaien en de heuvels op, want 'the Big Buddha of Puket' ligt in het zuiden op een heuvel, zodat je ook mooie uitzichten hebt, ben ik dol op. Buddha staat wel met zijn hoofd in de steigers en volgens Rolien was er in een jaar niet veel aan hem gedaan. Hij wordt met tegels marmer bekleed, dus niet goud, maar wit vanaf een afstand.

Was een mooi slot voor mijn reis om nog een Buddha te bezoeken.

Woensdagmiddag moest ik dus naar Bangkok vliegen. Wel een raar gevoel, dat mijn reis nu bijna over is en het bleek een pechdag te worden. Rolien heeft me uitgezwaaid toen ik met de taxi naar het vliegveld ging en een kwartier voor ik daar aankwam ontdekte ik dat ik mijn rode rugzak niet bij me had!!!!!!!! ( ja, Heeeel stom, Mam) Waar mobiele tel al niet goed voor zijn, ik zal er nooit meer iets neg over zeggen! Dankzij Roliens efficiente reactie, ik belde haar , ze is de rugzak gaan zoeken en heeft hem in een taxi naar hat vliegveld gezet, had ik hem op tijd voordat ik het vliegtuig in moest. Rolien was mijn reddende engel!

De vlucht ging goed, maar ik zat niet lekker en later bleek dat ik weer last had van mijn SI gewricht, mijn linkerheup, zodat ik sommige bewegingen niet kan maken, balen, zeker met al die baggage. Hotels, die ik opgekregen had waren vol, dus ander gevonden. ongezellig, maar schoon, dus ok. En toen ik ophotmail keek, zag ik email van Emelie Draaisma, dat zij toch nog met Phil in Bangkok waren en vlak bij Khoa San road ( heel bekend backpackers straatje,) waar ik ook vlak bij zit. ik dacht mijn kansen keren, toch nog geluk, maar ik heb in verkeerde hotel op hen zitten wachten en vond het restaurant niet, waar zij zouden eten. Om 9 uur dus gaan slapen en door pijn in heup steeds wakker, maar toch redelijk geslapen.

Vanmorgen in hun hotel Emelie wakker gebeld (sorry, ik ben steeds rond 7 uur wakker), dus nu wel een goede afspraak voor vanmiddag gemaakt. Lijkt me leuk om hen toch nog te zien.

Zelf ga ik Jim Thomsonhuis nu bekijken, vlgs info een mooie tuin en mooi huis, waar je lekker kan lunchen.

Beetje somber eind, ik dacht ik zit niet in de goede stroom, ik moet hier blijven............ maar dat zal ik toch maar niet doen, ik kom hier wel terug, want ik vind het een prachtig land en er is nog heel veel, wat ik wil doen.

De zon, die ik stuurde is wel een beetje aangekomen, hoorde ik, ik neem meer mee, want Mama zei dat het weekend regen is voorspeld, en dat kan ik niet gebruiken!

heel veel warmte knuffels en nu echt tot in Ned, @nkie

Reacties

Reacties

marlou

goede reis, goede thuiskomst, kijk er naar uit je weer te zien! xxLOu

linda

Zo jammer dat het over is. Ik heb van ieder bericht genoten.
Het was iedere keer weer een leuke onderbreking op mijn werk om jouw verhalen te lezen en even weg te dromen.
Hele goede reis en alvast welkom thuis.

jelly lamsma

Fijn dat je gemakkelijk wordt gemaakt ook weer terug te willen.
Het geluk draag je mee in jezelf.
Nogmaals goede reis!

tot spoedig,

Liefs,

Jelly

Suzan

`Wat een geweldig mooie reis en super om alles te lezen.. wat gaat de tijd dan snel! Een hele goede terugreis en tot gauw!
Liefs Suzan

Inge

Lieve Ankie,

Ongelovelijk he, zo snel als de tijd gaat als je reist, maar door al die indrukken kan het ook voelen alsof je eeuwen bent weggeweest!
Nou, het wordt lente hier , eindelijk.
Misschien kunnen we eens op een lekker terasje afspreken..en dan wil ik foto's zien hihi

Dikke knuffel van Inge

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!