ankiewalvis.reismee.nl

Oman- Khasab 1

Lieve Allemaal,

De meeste van jullie weten het, ik zit in Oman. Maandagnacht jl ben ik met een voorspoedige vlucht in Dubai aangekomen, waar ik door ene Mohammed in twee en een half uur naar Khasab in Oman werd gebracht.

Om half negen kwam ik in de villa van Extra Divers aan, waar ik een heerlijk ontbijt kreeg en mijn bed in dook.

Extra Divers, het duikcentrum bij het Golden Tulip Hotel in Khasab, wordt gerund door Kurt en Sandra. Sandra ken ik van Stichting Sam en twee jaar geleden zijn wij in Egypte op duikvakantie geweest, waar zij verliefd werd op de Belgische duikinstructeur Kurt en ik hun liefde op zag bloeien. Een vakantieliefde??? Ja, maar nu zijn ze alweer twee jaar samen en runnen dus samen dit duikcentrum. Een goede reden voor mij om hen op te zoeken!

Dinsdag middag werd ik rond een uur weer wakker en na wat gelezen te hebben, ging ik op onderzoek uit. Mijn telefoon deed het niet en er was verder niemand in de villa, dus ik naar buiten. Snikheet, want het is hier 40 tot 45 graden, tja het is zomer, ook hier. Al snel zag ik een busje rijden met Toerist Travel erop en daar er hier erg weinig toeristen zijn, stopte hij voor me. Ik vroeg of hij me naar het Duikcentrum kon brengen.......... Ja, geen probleem........ingestapt en meteen werd ik ondervraagd, was ik hier alleen? nee met kurt en Sandra, hoe lang ik bleef, getrouwd? kinderen???? Of hij voor vanavond een afspraak kon maken........Ik ken dit ritueel en was acuut 25 jaar getrouwd ,heb twee volwassen kinderen en mijn man duikt niet, dus is nog in holland. OK, geen probleem, hij moest eerst mensen ophalen bij de haven, we reden het dorp uit??????? waarheen??? ja, daar was de haven, ik een beetje kriebels, maar het was waar. Intussen haalde hij een telefoon tevoorschijn ( ik weet niet waarom de letters nu schuin staan) dus ik zag mijn kans schoon en vroeg hem Sandra te bellen. Dat deed hij en toen bleek dat ik Sandra op vijf minuten na gemist had in de villa............. Wat had ik nu weer uitgehaald............Enfin, Sandra is me komen ophalen en ik heb Jusoef bedankt voor het ritje.Gelukkig moest Sandra erom lachen,maar was wel verbaasd, dat hij ( 30 jaar of zo) een afspraakje had willen maken. Eerlijk gezegd denk ik dat hij niet goed had gezien hoe oud ik was, maar van de Egyptenaren ben ik ook wel gewend, dat alleen vrouw zijn al voldoende is.

Nog geen dag hier en al een avontuurtje, ik voel me helemaal thuis.

Met Sandra en Kurt gezellig bijgekletst en uit eten gegaan, op tijd naar bed en als een blok geslapen.

Gister heb ik de hele dag doorgebracht bij het zwembad van het hotel, lekker uitgerust, gelezen en in de schaduw gezeten. Door de weeks is het rustig ,wat duikers betreft, die komen vooral vrijdags en zaterdags uit Dubai. Kurt moest aan een vd motoren van een boot sleutelen, vervelend genoeg doet die het nog niet ,dus moesten ze duikers voor het weekend afzeggen.In de villa gegeten, lekker kip gehaald en als Belg is Kurt erg goed in frites bakken!

Vandaag ben ik met Sandra gaan duiken. Het was geweldig!!!!!! Ik had niet verwacht dat het koraal zo mooi zou zijn. Ook veel oranje, rood en diep paars. Grote Arabian Angelfisch en veel. Twee grote zeenaalden gezien (familie vd zeepaardjes) ik ken ze vijf cm lang, maar deze waren wel 25 cm en donkerbruin.Twee schildpadden, ook altijd fijn om te zien.En dat was mijn 400ste duik! De volgende duik zagen we , nee ik 4 adelaarsroggen en Sandra 6, en een grote baracuda, die me dacht te kunnen besluipen, maar ik had hem in de gaten, toen ' vluchtte' hij. En, hoe kan het anders met twee dolfijnliefhebbers, toen we tussen de duiken door aan het dobberen waren, liet een bultrugdolfijn zich zien. ik meteen het water in, maar toen was hij weg.Toch echt een kadootje, dat we hem hadden gezien.

Intussen heb ik dankzij Sandra en Kurt ook een werkende telefoon, dus kan naar Mama bellen, die het gelukkig op het moment goed maakt.

IK geniet weer en zal volgende keer proberen wat foto's van hier erbij te zetten.

Ik hoop dat alles goed is met jullie en ben via mijn ankiestiasny'@hotmail.com adres ook te bereiken.

Heel veel knuffels van @nkie

Reacties

Reacties

linda

Leuk die foto's Ank.
Ik kan niet geloven dat een olifantje kan schilderen.
Ik ga weer lekker genieten van je reisverhaal.
Zelf heb ik niets te klagen, ben zelf ook al twee keer op vakantie geweest dit jaar.

Groetjes Linda

Groetjes Linda

Katinka

heel veel plezier!!
wat een ritje met de taxi man!

lieve groetjes Katinka ik ben op vakantie in Turkije xxx

jelly

Lieve Ankie,

Die moeder van jou toch onbewust ondeugend!
Leuk om zo snel wat te horen en TE ZIEN.
Zelf heb ik ook niet te klagen, kom in het ene na het andere prachtige vlinder- en libellenland terecht in Nederland. Dichtbij vakantie kan ook heerlijk zijn.
Van mijn vlinder- en libellentaakjes heb ik vakantie
genomen.

Veel plezier en liefs,
Jelly

Monique

Lieve Ankie,

Leuk om met je mee te reizen via je belevenissen in Oman. Fijn dat je je moeder kan bellen, ben je gerust en kan je lekker ontspannen genieten van al het moois.
Veel liefs, ook van Jouke, Monique

Rolien

Hoi Ankie, lekker dat je weer aan t duiken bent! En leuk dat je overal duikvrienden hebt zitten. Ik schrijf je snel n mail!
geniet! Liefs Rolien

car

He duikkampioen!! Ligt er al een medaille voor je klaar na je 401- 402 - 403e duik? Geweldig!
Geniet ervan Ank! Wij gaan straks varen met onze nieuwe secondhand Doerak. Die ga je nog zien hoor.
Gezellig met een glaasje door de grachten.
Ik bel je snel.
Liefs,
Car

herma

hoi

fijn om je weer even zo dichtbij te hebben!
geniet van alles.

liefs Herma

Suzan

Hahah te gek zeg je eerste avontuur bij iemand in de bus hahaha, geweldig en wat een schitterend duikverhaal al meteen wat een moois al gezien!
Geniet ervan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!