Oman-Khasab 2

Lieve Allemaal, dank voor jullie reacties, erg leuk om contact te hebben.

Continuing story..........

Vrijdags is het hier altijd weekend en dat is het druk met het duiken, want er komen mensen ,die in |Dubai werken, hier voor het weekend heen. Daar er motorproblemen waren hadden Sandra en Kurt, maar een boot ter beschikking en moesten ze mensen afbellen. Ik stelde dus ook gul, mijn plaats ter beschikking..............

S en K hadden een erg leuke trip voor me geboekt, op een dow ( arabische boot met tapijt) ging ik door de fjorden hier varen. Twee keer snorkelen en lekkere lunch. Aardige Omaniers op de boot en..... de boot trok steeds de bultrugdolfijnen aan, die in de fjord leven. Zo leuk! ze zwommen steeds met de boot mee en ik maakte leuke foto's als ze uit het water sprongen. Als de boot stopte, bleven ze even, maar zodra we met snorkel in het water lagen waren ze weg, wel beetje teleurstellend voor mij, maar ik had een heerlijke dag...............terug in het duikcentrum bij Sandra, bleek......... dat zij wel 20 minuten met een WALVISHAAI HADDEN GESNORKELD!!!!!!! Hij was steeds bij hen gebleven en zelfs tegen Sandra aan gezwommen en zich door anderen laten aanraken. Is niet de bedoeling, maar als hij zo dichtbij komt......

Ik heb even op Kurt's schouder gehuid, want hij was er ook niet bij geweest en zo'n ervaring met een walvishaai is echt het ultieme geluk..... Sandra heeft er ook nog prachtige foto's van, omdat de duikers, die mee waren fototoestellen bij zich hadden. het was wel vlak bij de militaire basis, dus de kapitein moest zich de volgende dag bij de politie verantwoorden, was toen ok. Iedereen had ervan genoten, dus dat was heerlijk om te zien!

De volgende dagen ben ik dus wel mee gaan duiken, volle boot of niet, maar ja, als je het zo graag wilt als ik........ het motto is, loslaten............Ik heb het een keer bij de Maladiven meegemaakt, dus mag niet klagen.

De laatste twee dagen is er nog een aardig Frans gezin in de villa, waar we slapen en de vader en zoons duiken ook, de moeder niet, maar zij snorkelt en dan zie je ook veel. het duiken gaat heerlijk , zo fijn om met bekende buddies te duiken en zo vertrouwd, omdat S en K erg ervaren zijn.

De dagen vliegen om: om 7.30 uur ontbijt, om 8.30 uur naar het Duikcentrum, waar alle spullen gereed worden gemaakt, dan naar de haven, de boot inladen en afhankelijk van de wind en de motoren ongeveer een uur varen naar de duikplekken.

Twee duiken met pause maken en dan is het al gauw 15.00 uur voor we terug zijn. Wat luieren bij het zwembad van het hotel, duiklogboek bijwerkenof computeren, terwijl S+K nog van alles aan het regelen zijn.

Computer doet raar dus ik zet er even een punt achter, nog veel te vertellen, maar andere keer.

veel knuffels @nkie

Tussen zes en zeven uur rijden we terug naar de villa, waar we gaan koken ( Kurt kan lekker koken), gaan eten halen of uit eten. Rond negen uur uur ben ik dan wel al moe, ga nog wat lezen en val al snel in slaap tot een uur of zes, dan beginnen de bouwvakkers buiten te werken en val ik nog even in slaap.
lekker relaxed allemaal voor mij.
S+K werken hard, het loopt ook niet mee. Vijf dagen geleden al meldden zij dat de motor vd boot het niet deed. Na veel gedoe kon er vanmorgen iemand uit Dubai opgehaald worden om het te maken. Zij zeggen nog.....die persoon moet een paspoort hebben om Oman in te kunnen, Dubai ligt in de Arabische Emiraten, als de chauffeur om zes uur in de ochtend in Dubai is blijkt de persoon geen paspoort te hebben, dus keert onverrichter zaken terug, nu beloven ze weer dat er woensdag iemand opgehaald kan worden met paspoort. Dit gebeurt niet een keer, maar elke keer weer is er iets, en ze staan machteloos, geduld is hier dus een schone zaak........
De computer doet het weer geloof ik........
Khasab ,het stadje, ligt in een grote vallei tussen bergen, die tot 2000 meter hoog gaan. Helemaal droog, roze, beige gesteente met heel af en toe een droog boompje of struik, ik moet weg, andere keer meer........